PDA

View Full Version : midi op LE 6100 Marshall



pentafox
5 mei 2003, 20:11
Ik ben sinds kort in het bezit van een Marshall LE6100. Deze heeft de mogelijkheid om midi info op te slaan. Alleen ben ik een knurft op midi gebied. Wie kan mij uitleggen hoe e.e.a. te gebruiken is op mijn 6100. (wat voor randapparatuut heb ik nodig?) De gebruiksaanwijzing laat te wensen over. Zelf heb ik een RP5 van digitech (geen midi dus).

srv-man
5 mei 2003, 21:41
Het enige dat je nodig hebt is een midicontroller die program changes kan verzenden. Dat kunnen ze dus allemaal, kijk eens naar een Boss FC50, Art X15, etc. Per programma kun je alleen instellen op welk kanaal de 6100 staat, overige functies zijn niet programmeerbaar, vrij sober dus.

shredneck
5 mei 2003, 23:20
de 6100 heeft alleen een midi in toch?

dan betekent dat, dat je effectprocessor de amp moet "meeschakelen", nou ja, moeten...als jij dat geprogrammeerd hebt iig...hehe.

dus je hebt nodig, een midipedaal,een fx processor met midi in en out en een setje midi kabels.


Thats all!

srv-man
6 mei 2003, 11:53
Hij heeft inderdaad alleen midi in.

Het werkt als volgt:
Sluit een midicontroller aan op de midi in (al of niet via een FX unit, maar goed, als die er niet tussenzit heeft midi ook niet veel zin en kun je net zo goed een gewone schakelaar gebruiken).
Stel de midicontroller in op midikanaal 1.
Trap op het gewenste programmanummer van je controller en kies vervolgens op je 6100 welk kanaal je bij dit programma wilt hebben.
Druk vervolgens op de store button op je 6100 en klaar is Kees!

Lekker simpel, moet ook wel voor Marshall liefhebbers :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: srv-man op 2003-05-06 11:54 ]</font>

pentafox
7 mei 2003, 21:59
Dus een inverstering naar een ander (multi)effect zou nodig zijn als ik de midi mogelijkheden zou willen benutten.

srv-man
7 mei 2003, 23:11
In principe kun je hem zonder aparte fx-unit ook met midi bedienen. Alleen, wat heb je daaraan? Je kunt dan net zo goed met een gewone voetschakelaar de kanalen bedienen.

De grap van midi is juist dat je met 1 handeling meerdere apparaten kunt schakelen.