PDA

View Full Version : Hallo startende 50+ er met een gitaar zoekt ritme....



jacobus1956
15 september 2010, 15:48
Hallo ik ben dus een 50+ die voor enkele maanden geleden een Gitaar gekocht heeft. Ik oefen mij een breuk en zoek heel internet af naar dingen om wat van te leren, zo kwam ik dan ook hier terecht. Hopelijk heb ik er ook wat aan, want wat is zoek kan ik nu nog niet vinden. Overal staan die TABs, maar ik heb een heel slecht ritme gevoel, dus wil ik liever de bladmuziek met akkoorden en dan een ritme er bij.....dus DDUU enz. of met de offieciele tekens het maakt mij niet uit. IK ben nu bezig met Bad Moon Rising van CCR, uit mijn tijd dus.... En haast iedereen denkt dan als je die kent dan snap je het ritme.....nou ik dus niet.
Het intro ben ik al wel redelijk uit, ook omdat er wel enkele filmpjes op YouTube staan die dat intro uitleggen:
Intro
D akkoord A Akkoord G Akkoord D Akkoord
DD UDU DD DD DD

Kijk maar verder kom ik dus niet.......de laatste U bij het D akkoord twijfel ik zelfs over of dat wel of niet goed is........

Hopelijk zijn hier mensen die mij verder kunnen helpen, dus voor dit nummer en liefst natuurlijk met meer nummers.........

MvG Jacobus
www.goedegebuur.de

beruk
15 september 2010, 16:04
Welkom Jacobus!
Op dit fototje van de bladmuziek kun je zien dat het om een gewone vierkwartmaat gaat.
Probleem is dat je het ritme met je accoorden mooet mee spelen.
Probeer eerst eens het ritme te tikken?
boem taaa tada boem ta boem ta
ongeveer zo toch?
en dan de accoorden mee spelen.
Edit: Zie ik nu dat het ook in een andere stemming staat?
http://badmoonrisingtabs.com/badmoonrisingtabspicture.gif

rpl
15 september 2010, 18:44
Hey Jacob welkom op het forum.

The Unforgiven
15 september 2010, 19:58
Welkom hier!

beruk
15 september 2010, 22:03
Accorden zijn juist hoor, D A G en dan weer D inderdaad.
En nu de hamvraag....: wat voor een gitaar heb je en foto's natuurlijk van je gitaar, daar houden we van .....:rockon:

J-sus Rulez
15 september 2010, 22:12
Je kan misschien ook eens kijken naar programma's zoals guitar pro of de varianten die gratis zijn, tabs, chords, noten en ineens drum om mee te oefenen...

lefthandstrat
16 september 2010, 02:18
Hallo Jacobus, welkom en veel plezier! :rockon:

peter_heijnen
16 september 2010, 08:57
....de bladmuziek met akkoorden en dan een ritme er bij.....dus DDUU enz.

....Intro
D akkoord A Akkoord G Akkoord D Akkoord
DD UDU DD DD DD

Kijk maar verder kom ik dus niet.......de laatste U bij het D akkoord twijfel ik zelfs over of dat wel of niet goed is........
Hallo Jacob, waar staat die U eigenlijk voor, ik snap hem niet..

Wat betreft het ritme kan ik je aanbevelen te gaan wandelen en daarbij in de maat het nummer zingen. De volgende stap is dat je het nummer gaat zingen en daar waar er geen zang is, zelf de de gaten opvult door de gitaar/ritmes te zingen.

Als alles op deze manier eenmaal in je hoofd zit, zou je de boel moeten kunnen overzetten naar je gitaar. Lukt het dit dan nog steeds niet, moet je mss even op les bij iemand die je door die barriere heen helpt.

En welkom natuurlijk! :)

Harry
16 september 2010, 10:06
is dat misschien Downstroke en Upstroke? In dat geval zou ik me daar niet teveel in vastbijten, en gewoon lekker op je gevoel aanslaan.

macwilliams
13 oktober 2010, 19:59
Welkom hiero :)