PDA

View Full Version : Jullie ervaring betreffende Vox JamVox



lefthandstrat
15 september 2010, 14:04
Hallo, ik denk erover om een Vox JamVox aan te schaffen. Nu heb ik hier inmiddels al aardig wat posts en reacties gelezen, maar velen zijn al maanden oud. Sommigen al ouder dan een jaar. Dat houdt dus in dat jullie (op wie het van toepassing is) al aardig wat ervaring met dit systeem hebben. Hoe bevalt het? Heb je er werkelijk iets aan? Voldoet het aan jullie verwachting? Wat missen jullie aan het systeem, nu je het helemaal door hebt? Ik twijfel erg of ik het wel of niet zal kopen. Zelf wil ik het gaan gebruiken om mijn gitaarspel te verbeteren (met name het soleren), opnames te maken van door mijzelf ingespeelde partijen (waar ik dan backingtracks voor wil gebruiken) en om dit dan op mijn gemak kritisch na te luisteren, eventueel met mijn leraar te bespreken etc. Tevens zou ik graag begeleidingspartijen op willen nemen en er dan weer een solo overheen spelen (soort loopen dus). Ik lees graag jullie reacties. Bedankt alvast! :ok:

the sure thing
15 september 2010, 14:17
... er heeft een tijd geleden ook een uitgebreide review in het blad "gitarist" of "gitaar plus" gestaan.

lefthandstrat
15 september 2010, 14:34
... er heeft een tijd geleden ook een uitgebreide review in het blad "gitarist" of "gitaar plus" gestaan.

Hoi, ja dat weet ik en ik heb het stuk ook gelezen. Het was, vond ik, een positief stuk maar ik ben nu dus erg benieuwd naar de praktijkervaringen van de andere forumleden die dit systeem hebben.

Afwachten maar of er reacties komen. Het systeem kan je al onder de 150 euro kopen, maar dat is al teveel als je er uiteindelijk weinig aan hebt of er precies niet mee kan wat je wel graag had willen doen.....;)

peter_heijnen
17 september 2010, 09:36
Ik heb er een tijdje mee gespeeld en vind het een geweldig concept voor juist wat jij er mee wilt.

Mooi vond ik zelf dat nadat mijn computer was opgestart het programma automatisch opstartte en je meteen kon spelen zonder dat je zelf nog één knop extra hoefde te bedienen. Ik vond dat speakertje dat je erbij krijgt ook helemaal niet slecht itt wat je wel eens leest. Als je die speaker tussen je stereo/hifi/afluistering plaatst, kun je prima mengen met de backingtracks die dan uit de afluistering komen. Mijn favoriete sound, waar ik dus steeds heerlijk mee kon pielen was een bogner model met de naam 'theater', echt een lekkere sound. Bij gebruik van het eigen speakertje had ik zelf geen moeite met de latency, als ik de sound via mijn normale afluistering liet versterken had ik daar wel wat last van.

Hoe dan ook, uiteindelijk was ik alle losse muziekzooi in mijn kamer zat en ben ik overgestapt naar logic als 'alles in een' oplossing en heb ik ook de jamvox weggedaan, maar ik denk er wel met veel plezier aan terug.

lefthandstrat
17 september 2010, 12:11
Hallo Peter, hartelijk dank voor je reactie. Daar heb ik iets aan :ok: