PDA

View Full Version : Nieuwe Fender hot rod's?



driesp
15 september 2010, 08:40
Fender heeft blijkbaar hun Hot Rod serie geupdated, enkele amps zijn verbeterd. Zo heeft de Hot Rod Deluxe heeft nu een celestion speaker.
Was er al een topic over?

http://www.fender.com/products/search.php?section=guitaramplifiers&series=Hot+Rod

Adro
15 september 2010, 10:18
nog geen topic van gezien! ik heb ook gezien dat ze het controlepanel zwart hebben gemaakt. Dit om alles beter af te kunnen lezen? zelf heb ik twee gekleurde chickenheads geplaatst om niet te snel mis te grijpen...(i.v.m de slechte afleesbaarheid.)

episua
15 september 2010, 13:09
Ze hebben toch wel echt wijzigingen er in gebracht waar veel mensen iets aan hebben denk ik. Volume potmeter is nu minder direct, zwart paneel, betere speaker en volgens mij wel iets duurder.

levi
15 september 2010, 13:34
er is een review op youtube van, van gearman dude (zoek maar ff op ^^)

Waar vind je die gast op lijken :P??

ik kan de link niet platsen zit op me werk en dat word gebloked. Volgens mij word het de hotrod 3 GENOEMT ? op die video klonk die behoorlijk lekker.

fuchs
15 september 2010, 16:30
Blues Junior III:
http://www.youtube.com/watch?v=GufbDkDwk2w

Hot Rod Deluxe III
http://www.youtube.com/watch?v=aUx5JSjLzxQ&feature=channel

EuroCinema
15 september 2010, 17:01
In mijn "oude" hotrod dlx limited edition zit ook een Celestion speaker, en dat maakt wel veel verschil met de standaard speakers die er tot nu toe in zaten. Denk dat dit heel leuke amps kunnen zijn.

Adro
16 september 2010, 15:38
ik ben verder heel tevreden met m'n HR deluxe, maar is de speaker vervangen zeker een goede upgrade?? ik hoef nou niet 1,2, 3 een nieuwe amp te kopen!

EuroCinema
16 september 2010, 15:53
Het is een iets andere sound, die mij beter bevalt. If it ain't broke, don't fix it natuurlijk! Maar je kan eens zo'n ltd edition testen in de winkel en kijken wat je van die speaker vindt. Ze zijn te herkennen aan andere tolex (rood, blauw, snakeskin).

Adro
16 september 2010, 21:54
veel zal het denk ik niet veranderen aan het karakter van de Hot Rod? zou die speaker er dan in zitten om de overdrive van de amp beter te laten klinken, of toch ook het clean kanaal....
@eurocinema: waar zit dan het verschil in sound wat je beter bevalt??

EuroCinema
17 september 2010, 10:22
Poeh, altijd moeilijk om zoiets precies te beschrijven. Ik heb het gevoel dat de klank met de V30 meer gefocust wordt, het laag wat strakker, het midhoog wat minder agressief, het geheel lijkt wat meer power te hebben en mede daardoor komen ook de drive-kanalen beter tot hun recht. Zoiets...

muziekschuur
17 september 2010, 10:46
Ik heb hier een Fender The Twin. En er was toen, en nu nog vaak, kritiek op het overdrive circuit. Ik heb net deze amp beluisterd via youtube. En ik merk dat het overdrive circuit enorm is verbeterd. Ook vind ik het heel cool dat je nu een soort van 3 kanaals versterker krijgt.

Lijkt me gewoon een heel toffe versterker...

KoenStradlin
17 september 2010, 18:37
er zit ook een nieuwe overdrive op de hot rod deluxe:)
die andere was 3x niks

EuroCinema
17 september 2010, 21:26
Tsja, dat is nou echt zo'n "wijsheid" die klakkeloos wordt nageblaat op internetfora. Altijd met een korreltje zout nemen. De werkelijkheid: voor lichte overdrive is-ie mooi, mooier dan je uit een (duur) transistorpedaaltje kan krijgen. Voor rockende crunch tot echte scheur klinkt-ie inderdaad behoorlijk lelijk.

(Wat trouwens de vraag oproept wie er in vredesnaam een Fender amp koopt om zwaar te scheuren :???: maar goed.)

johantipker
17 september 2010, 21:39
De werkelijkheid: voor lichte overdrive is-ie mooi, mooier dan je uit een (duur) transistorpedaaltje kan krijgen. Voor rockende crunch tot echte scheur klinkt-ie inderdaad behoorlijk lelijk.

... icm met hollowbody gitaren kan het prachtig zijn, icm met een strat krijg ik er weinig uit...



(Wat trouwens de vraag oproept wie er in vredesnaam een Fender amp koopt om zwaar te scheuren :???: maar goed.)

.... eh ...ik? Ben ik nou dom?:seriousf::chicken:

muziekschuur
17 september 2010, 21:40
De scheur die de oude amerikaanse bands als Credence etc gebruiken vind ik uit een oude Fender TWin met overdrive pedaal & gesloten 2x12 eronder (zodat je een 4x12 hebt...) vind ik nog steeds erg lekker...

Maar ieder z'n ding.

De scheur van deze nieuwe Hotrod deluxes vind ik erg lekker en klinkt me een stuk beter in de oren dan mijn Redknob twin. (waar ik met behulp van pedaaltjes nog steeds tevreden mee ben). Ik hoop dat dat ook overeind blijft bij hogere volumes.

Adro
18 september 2010, 17:12
(Wat trouwens de vraag oproept wie er in vredesnaam een Fender amp koopt om zwaar te scheuren :???: maar goed.)

ik ook! ben ik nu ook stupido:mmmm::crazyhappy: haha..
i.c.m een fat sandwich en een les paul rockt ie behoorlijk.... maar heeft wel een agressieve mid/hoog. vandaar wil ik evt. overstappen op andere speaker, als dat al een boel zou verhelpen... 'k ga wel es ff neuzen op internet.

gr.

KoenStradlin
18 september 2010, 18:46
(Wat trouwens de vraag oproept wie er in vredesnaam een Fender amp koopt om zwaar te scheuren :???: maar goed.)

ik ook eigenlijk:soinnocent:

titzenpitzer
18 september 2010, 19:44
nog geen topic van gezien! ik heb ook gezien dat ze het controlepanel zwart hebben gemaakt. Dit om alles beter af te kunnen lezen? zelf heb ik twee gekleurde chickenheads geplaatst om niet te snel mis te grijpen...(i.v.m de slechte afleesbaarheid.)


Ha heb exact hetzelfde gedaan, dit bij de 2 volumes..

EuroCinema
19 september 2010, 13:55
ik ook eigenlijk:soinnocent:

:ok: Het [i]kan[\i] natuurlijk ook wel. Maar het wordt nooit een Marshall natuurlijk....

Adro
19 september 2010, 17:09
tsja...voor mij hoeft marshall dan ook niet meer... ik kreeg nu al een paar keer te horen van andere muzikanten dat ze m'n sound gaaf vonden en konden waarderen! et was anders dan anders en dan op de positieve manier natuurlijk...

"who needs a marshall to rock!!:rockon:" haha..