PDA

View Full Version : muziek aan elkaar mixen



zenabi
15 september 2010, 08:05
weet niet of het hier hoort ,anders maar even verplaatsen

Wij spelen met onze band vooral eigen nummers ,maar willen er nu toch maar een paar covers bij gaan doen zodat we ook eindelijk eens kunnen gaan optreden (ivm lengte van de sets ) nu hadden we het iedee om een paar nummers in elkaar over te laten lopen van Metallica (doen ze zelf ook wel vaak ) zouden jullie een programma weten (liefst gratis)
waar ik midden in een nummer een ander nummer kan plakken ?

govertguitar
15 september 2010, 10:15
Met windows movie maker kan je al nummers aan elkaar plakken. Met audacity kan je meer en volgens mij is dat ook gratis (heb er zelf nooit mee gewerkt).

MaximVMH
15 september 2010, 11:03
Met windows movie maker kan je al nummers aan elkaar plakken. Met audacity kan je meer en volgens mij is dat ook gratis (heb er zelf nooit mee gewerkt).Inderdaad, met Audacity kan je het (gratis).

Op 'hoger' niveau wordt vooral Ableton Live gebruikt, maar dan moet je betalen ... Maar uiteindelijk kan je het met elke DAW.

Maar ik snap niet waarom je daar een programma voor nodig hebt. Jullie spelen ze toch zelf? Kan je zelf geen overgangsmoment zoeken, of zoek je de overgang liever op de computer?

zenabi
15 september 2010, 15:38
.....................................
Maar ik snap niet waarom je daar een programma voor nodig hebt. Jullie spelen ze toch zelf? Kan je zelf geen overgangsmoment zoeken, of zoek je de overgang liever op de computer?

programma is puur voor mezelf om er eens lekker méé te klooien
gewoon om thuis eens te kijken wat leuk klinkt (en om ff op stikkie te zetten zodat ik er vaak naar kan luisteren - vaak luisteren betekend voor mij makkelijker spelen)

MaximVMH
16 september 2010, 12:23
Sounds like you need Audacity ;)

Gratis te downloaden :)