PDA

View Full Version : nummer 1500... gitaar in computer



Dude
5 mei 2003, 19:34
ok, ik zal er nu ook aan moeten gaan geloven.

line 6 heeft dat rode ding met draaiknop, erg leuk om te zien en volgens de site gemakkelijk in gebruik.. maar duur..

dus wat ik zoek is een goede manier om mijn gitaargeluid in computer te krijgen zonder mijn marshall stack heen en weer hoef te gaan rijden en met microfoons te moeten gaan werken..

wat ook erg lekker zou zijn is een leuk sporen programma waar ik zelf wat drum beats enz in kan zetten....

wat is slim ?

hoofd
5 mei 2003, 20:03
Een V-amp (2) kopen, die gewoon in de line-in van je geluidskaart pluggen en opnemen. Als je meer sporen wilt, en wat drumbeats wilt maken kan je Cubase proberen. Zo werk ik tenminste.

Edit: een v-amp 2 kost ongeveer 150 euro (159 bij Feedback), das wel wat goedkoper dan de Line 6 guitarport waar jij op doelt (die is 199 namelijk). Verder heeft Alhambra nog een V-amp 2 te koop, gloednieuw.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2003-05-05 20:05 ]</font>

strattie
5 mei 2003, 20:09
ik zou toch gaan voor de guitarport omdat die heel erg veel extra functies heeft en speciaal voor de pc is ontworpen

hoofd
5 mei 2003, 20:33
Ik zou dus niet voor de guitar port gaan omdat je dan geld aan het verspillen bent. Het ding heeft zelf geen effecten in zich, das allemaal software wat je moet downloaden and guess what? Je moet een abbonement nemen op de desbetreffende website. Geloof me, v-amp 2 is de beste keus.

Mithrandir
5 mei 2003, 20:38
Euh, dat is niet helemaal waar hoofd. De software voor de guitarport zit er gewoon bij en je hebt geen abonnement nodig om hem te gebruiken. Het abonnenment is alleen nodig als je gebruik wilt maken van online lessen of soundpatches wilt delen met anderen etc...

Neemt niet weg dat hij redelijk prijzig is en dat je hem alleen maar voor je pc kunt gebruiken, een Vamp of Pod (welke versie dan ook) is alweer wat veelzijdiger wat dat betreft.

Ik heb zelf de guitarport en ik ben er uhm...redelijk tevreden mee, maar ik zou hem nu niet zo snel meer kopen.

lupoloco
5 mei 2003, 20:45
Op 2003-05-05 19:34, schreef iamyou:
line 6 heeft dat rode ding met draaiknop, erg leuk om te zien en volgens de site gemakkelijk in gebruik.. maar duur..

check ebay eens, meestal heb je wel een pod 2.0 voor 200€ met floorboard

hoofd
5 mei 2003, 20:45
Ik geef toe, zoveel heb ik me niet verdiept in de guitar port, maar toch lijkt de V-amp me de beste keuze (een pod is 299 euro, en aangezien je de guitarport met z'n 199 euro al prijzig vond...).

Tip overigens voor als je een v-amp koopt, laat er geen hete thee over flikkeren...heb ik net gedaan namelijk, is niet goed voor het beestje...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2003-05-05 20:46 ]</font>

Kjiratsiekoedel
5 mei 2003, 21:35
Ik gebruik een PA mixer/versterker en dan via de monitor out de geluidskaart in. Werkt ook, je moet hem wel toevallig hebben staan.

Een guitarport is te duur voor wat je krijgt NIET DOEN. POD e.d. zijn beter en hebben ook nog leuke effectjes.

moretel
6 mei 2003, 10:53
Op 2003-05-05 19:34, schreef iamyou:
ok, ik zal er nu ook aan moeten gaan geloven.
wat is slim ?


Ik heb een V amp (1), drumcomputer, mengpaneel op de PC aangesloten, alleen metmeerdere sporen en zware programmatuur doet ie het niet echt lekker, mijn PC is eigenlijk te licht en een nieuwe vind ik te duur, bovendien zitten mijn kinderen er veel achter.

Ik heb nu een Zoom mrs4 gekocht en samen met cd spelertje en pandorra in een klein koffertje gebouwd, zo mee te nemen naar iedereen en het voordeel om tijdens oefenen direct een en ander op te nemen.
ook kan je er leuke oefenopnames mee maken.

Dat spul wordt steeds goedkoper en je moet je afvragen waarvoor je het wil gebruiken.
Zo'n losse machine heeft veel voordelen.

Dude
6 mei 2003, 14:35
Op 2003-05-06 10:53, schreef moretel:

Ik heb nu een Zoom mrs4 gekocht en samen met cd spelertje en pandorra in een klein koffertje gebouwd, zo mee te nemen naar iedereen en het voordeel om tijdens oefenen direct een en ander op te nemen.
ook kan je er leuke oefenopnames mee maken.


ik misschien beetje dom, maar wat doet dit dan ?

moretel
6 mei 2003, 14:49
Een digitale multitracker

Ic3gl0vE
6 mei 2003, 15:15
Op 2003-05-05 20:03, schreef mtlhead:
Als je meer sporen wilt, en wat drumbeats wilt maken kan je Cubase proberen.


drums maken in cubase? hoe?

hoofd
6 mei 2003, 15:29
Op 2003-05-06 15:15, schreef Ic3gl0vE:
drums maken in cubase? hoe?


Nou...drumbeats is misschien een beetje een groot woord, je kan er leuke dingetjes uit toveren. Men neme een lege miditrack, en stellen daar een drummap in aan. Dubbelklikken op de track en je kan een leuk drumritmetje eruit toveren. Het is niet super geweldig, maar voor schetsjes is het wel leuk :smile:.

Mithrandir
6 mei 2003, 15:39
En als je dan ook nog de juiste samples en juiste vst plugins hebt (zoals ik al eerder in een topic bij recording heb verteld) dan kan je nog zeer goeie drumtracks maken ook, die echt wel ergens naar klinken al missen ze soms wat dynamiek.
Maar dat gaat een beetje buiten dit onderwerp om.

Ic3gl0vE
6 mei 2003, 16:06
Op 2003-05-06 15:29, schreef mtlhead:
Nou...drumbeats is misschien een beetje een groot woord, je kan er leuke dingetjes uit toveren. Men neme een lege miditrack, en stellen daar een drummap in aan. Dubbelklikken op de track en je kan een leuk drumritmetje eruit toveren. Het is niet super geweldig, maar voor schetsjes is het wel leuk :smile:.


ah oké.. bedankt. Ik zat meer aan het idee van een drumcomputertje (a la fruity loops) te denken maar dit doe ik zelf ook al mbv m'n synths

Antal
6 mei 2003, 17:57
Ik gebruik altijd cool edit pro 2. Werkt perfect. Dan heb je 128 sporen tot je beschikking. En je kan ook heel gemakkelijk drumsampels importeren en zo. En verder zijn de mogelijkheden om je geluid te bewerken bijna oneindig.

Dude
26 mei 2003, 13:21
hey antal man, hoe krijg jij je gitaar in je computer dan ?

Josdevos
26 mei 2003, 14:28
Een PodXT comes to mind! Via usb digitaal opnemen!!! Ga er wel eentje kopen binnekort!