PDA

View Full Version : Boss TU-2 voeding



lollol
14 september 2010, 23:07
Ik heb gelezen dat je met een Boss TU-2 andere boss pedalen kan voeden.
Nu heb ik een paar vragen:
Kan je er ook andere pedalen mee voeden.
Hoeveel pedalen kan je voeden (Ik zou graag een Bad Monkey en een Danelectro Cool Cat chorus willen voeden)

Alvast bedankt:soinnocent:

guus-25
15 september 2010, 07:17
Kan dat ook al? Ik heb er nog nooit van gehoord.

j-op
15 september 2010, 07:38
Dat moet je uittellen. In de handleiding staat als het goed is hoeveel mA de TU2 kan leveren. Dan kijk je hoeveel mA je andere pedaaltjes nodig hebben en hang je het goede aantal aan de TU2.

robert-gitarist
15 september 2010, 11:57
Die Bad Monkey heeft niet zoveel mA en de Cool Cat Chorus zal wel iets meer mA hebben maar beiden kunnen makkelijk op de TU-2 hoor :) Modulatie pedalen hebben doorgaans meer mA's nodig dan overdrives en distortions. (althans, dat is mijn ervaring). Ik heb een Boss PSM-5 liggen en die kan ook stroom geven aan andere pedalen en daar heb ik op moment 6 pedalen aanhangen zonder problemen ;) dus die twee pedalen kunnen er makkelijk op :)

Guus-25: Wel meer pedalen kunnen dat hoor ;) De Boss NS-2, Boss LS-2, Boss PSM-5, Boss TU-2/3, maar ook andere merken hebben dat wel zoals de Korg Pitchblack.

dml
15 september 2010, 12:40
Ik heb gelezen dat je met een Boss TU-2 andere boss pedalen kan voeden.
Nu heb ik een paar vragen:
Kan je er ook andere pedalen mee voeden.
Hoeveel pedalen kan je voeden (Ik zou graag een Bad Monkey en een Danelectro Cool Cat chorus willen voeden)

Alvast bedankt:soinnocent:

Dit is een misverstand, je bent niet de eerste die dit denkt.

De voedingsuitgang van de TU-2 dient niet anders dan als doorgeefluik of enkelvoudige daisy chain.

Tuurlijk, je kan wel de andere pedalen met de TU-2 voeden (middels de batterij van de TU-2) maar dan is de batterij wel een stuk sneller leeg.

lollol
15 september 2010, 14:35
Dit is een misverstand, je bent niet de eerste die dit denkt.

De voedingsuitgang van de TU-2 dient niet anders dan als doorgeefluik of enkelvoudige daisy chain.

Tuurlijk, je kan wel de andere pedalen met de TU-2 voeden (middels de batterij van de TU-2) maar dan is de batterij wel een stuk sneller leeg.

Dus je kan dan geen adapter aansluiten?:soinnocent:

j3lt3
15 september 2010, 15:19
Dit is een misverstand, je bent niet de eerste die dit denkt.

De voedingsuitgang van de TU-2 dient niet anders dan als doorgeefluik of enkelvoudige daisy chain.

Tuurlijk, je kan wel de andere pedalen met de TU-2 voeden (middels de batterij van de TU-2) maar dan is de batterij wel een stuk sneller leeg.

Je kan ook gewoon een adapter aansluiten en via het doorgeefluikje met een daisychain van boss de rest van je pedalen voeden (afhankelijk van de power die ze nodig hebben), doet een vriend van me. Deze functie zit idd ook op de Korg Pitchblack en de Tc electronic Polytune. Dus wat mij betreft geen misverstand...

dml
15 september 2010, 15:39
Ja, duh. Is de TU-2 dan nog steeds de voeding? Nee, hè! :)

lollol
15 september 2010, 15:50
Ja, duh. Is de TU-2 dan nog steeds de voeding? Nee, hè! :)

Lol, je hebt gelijk
Maar ik bedoelde gewoon dat je maar 1 adapter hebt, en dat kan dus gewoon?

j3lt3
15 september 2010, 17:07
Ja, duh. Is de TU-2 dan nog steeds de voeding? Nee, hè! :)
Neeeee okee. Maar de ts dacht door je verhaal over een misverstand waarschijnlijk dat je alleen de daisychain kan benutten met een batterij in de tu2, en niet met adapter:

Dus je kan dan geen adapter aansluiten?:soinnocent:
Dus wilde ik gewoon even verduidelijken dat dat wel mogelijk was. En dan is de tu2 idd niet de daadwerkelijke voeding nee, maar de adapter. Dus de eerste post was een beetje ongelukkig geformuleerd terwijl de ts bedoelde:

Maar ik bedoelde gewoon dat je maar 1 adapter hebt, en dat kan dus gewoon?
Dus het antwoord is ja. :ok:

lollol
15 september 2010, 19:10
Maar moet de adapter dan niet in hetzelfde gat als de Daisychain?:dontgeti:

robert-gitarist
15 september 2010, 23:41
Nee, je 9V adapter gaat gewoon in de daarvoor bestemde input (van bovenaf het pedaal gezien is dat de rechter input) en in de andere input NAAST de adapter ingang gaat je DC chain, en zo kan ie dan stroom doorgeven aan je andere pedalen.
Heb je de orginele gebruiksaanwijzing van de TU2? Daar staat het volgens mij ook wel in uitgelegt met een schema ;) (handleiding is ook te downloaden hoor op internet, mocht je deze niet hebben)

lollol
16 september 2010, 09:07
Nee, je 9V adapter gaat gewoon in de daarvoor bestemde input (van bovenaf het pedaal gezien is dat de rechter input) en in de andere input NAAST de adapter ingang gaat je DC chain, en zo kan ie dan stroom doorgeven aan je andere pedalen.
Heb je de orginele gebruiksaanwijzing van de TU2? Daar staat het volgens mij ook wel in uitgelegt met een schema ;) (handleiding is ook te downloaden hoor op internet, mocht je deze niet hebben)

Dankje, ik heb zelf nog geen TU-2, maar ik wil er 1 gaan kopen als ik binnenkort overstap op losse pedalen:sssh:

wireman
16 september 2010, 09:37
Geen idee of de TU-2 andere pedalen kan voeden. Er ligt me idd wel iets van bij. Ik heb zelf sinds een maand of drie een TU-3. Die kan dat dan weer wel. Daar zit een dubbele mini-jack aansluiting op. Een voor IN (adapter) en OUT (voeding voor ander trapwerk) Let wel op.. MAX OUT = 200 mA met daisy chain, OF 500 mA met een of ander toegevoegd apparaat of kabel waar ik ook het fijne niet van weet. Feit is gewoon dat het handig om te weten is als NOOD (als je voeding er ineens mee kapt tijdens een optreden oid.) Volgens mij is het er niet echt voor gemaakt. Het KAN wel natuurlijk, maar ik zou toch echt een wat minder gevoelige oplossing kiezen.
Ik zou zeggen.. Heb je een wat minder budget? koop dan gewoon voor 25 euro een ONE SPOT. (geweldige adapters waar je echt wel even meer vooruit kan.. gestabiliseerd en stil! Kan je voor 35 euro het budget pack scoren? helemaal goed. Daar zitten allerlei chains en stekkers bij (EH (vintage pedalen), Line 6, battery clips omgekeerde plus/min... enz)... Ben je in een keer klaar!

the sure thing
16 september 2010, 09:53
Het voeden van andere pedaaltjes vanuit de TU-2 EN TU-3 is geen probleem met de daisy chain. Ze zijn er WEL voor gebouwd. Inderdaad alleen het aantal mA in de gaten houden, en de TU-2 of TU-3 voeden met een adapter (geen batterij).

Mocht je m nieuw gaan kopen: koop dan de TU-3 en niet de TU-2. De TU-3 is in een paar opzichten merkbaar verbeterd (beter af te lezen, nauwkeuriger en vooral sneller reagerend). Ik heb de TU-2 gehad, toen overgestapt naar de Korg PB en nu dus de TU-3. Erg fijn apparaatje!!!!

Adro
16 september 2010, 13:23
ik ben zelf erg tevreden met de TU-2..mijn bassist gebruikt de TU-3 en die is idd in de eerder genoemde dingen merkbaar beter!! en het werkt werkt echt perfect w.b het doorlussen als daisychain!!

Mitch
16 september 2010, 14:29
Het enige wat je dus wint is één extra pedaal met je daisy chain. Meer niet.
Een daisy chain is in feite een soort multi-stekker. Maakt dat je de stroom van één adapter kan verdelen naar 3, 5 of 8 pedaaltjes (meest gangbare daisy chains). Door nu echter de adapter rechtstreeks in de TU2/3 te steken kun je daarna de daisy chain in de TU2/3 stoppen (die braaf de stroom uit de adapter doorgeeft na eigen consumptie) en da heb je dus daarna nog 3, 5 of 8 pedalen over om te voeden. Maar de hoeveelheid stroom blijft dus afhankelijk van de adapter. Ja oké, óf de batterij, maar daar doe je dan niet lang mee...

lollol
16 september 2010, 16:36
Weet ik, maar het ging er ff om dat ik niet moet lopen kloten met 38000 adapters:soinnocent:

wireman
17 september 2010, 11:25
Misschien overbodig om als 'tip' te benoemen, maar ik heb zelf (zoals veel gitaristen) een 4 voudige stekkerdoos op mn board gemonteerd. Gewoon een beveiligde van de bouwmarkt (nog geen tientje) met goede aarde. Kunnen vier adapters in.. (totaal met de eerder genoemde one spots a 1700 mA PER adapter.. heb je 6800 mA tot je beschikking!! en dat is heeeel veel. Gemiddeld verbruikt 1 pedaal 10-20 mA. (hoeveel pedalen kan/wil je kwijt?) :rockon:... eigenlijk heb je minimaal voor een normaal tot groot board maar twee adapters nodig.. een voor moddeling effecten en een voor de oversturing e.d. heb je nog twee stopkontakten over voor weet ik veel wat (versterker? vintage pedalen die op 220 werken?... whatever works!


Weet ik, maar het ging er ff om dat ik niet moet lopen kloten met 38000 adapters:soinnocent:

Kim Wilson
17 september 2010, 11:36
Met 220V op je board moet je wel opletten met allerhande vloeistoffen die in de buurt staan/vallen. Zorg er dan op z'n minst voor dat het vocht niet rechtstreeks van bovenaf je stroompunt in kan lopen. Stekkerdoos inbouwen of op de kop onder je board plakken is redelijk veilig, gewoon rechtop bovenop je plankje is dat niet.

wireman
22 september 2010, 08:59
Jouw citaat zegt genoeg!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Han S
Kim Wilson heeft (zoals altijd) gelijk

Inbouwen of op zn kop is een goeie..


Met 220V op je board moet je wel opletten met allerhande vloeistoffen die in de buurt staan/vallen. Zorg er dan op z'n minst voor dat het vocht niet rechtstreeks van bovenaf je stroompunt in kan lopen. Stekkerdoos inbouwen of op de kop onder je board plakken is redelijk veilig, gewoon rechtop bovenop je plankje is dat niet.