PDA

View Full Version : ruisende blackstar HT DUAL



rupke
14 september 2010, 21:24
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden ene Blackstar HT Dual aangeschaft tweedehands en een paar keer op laag volume mee gespeeld en klink goed. Nu gebruikte ik hem gisteren in de repetitie en toen viel op dat ie echt enorm ruist vooral op channel 2. Als ik de volume van de gitaar dichdraai blijft de ruis hetzelfde duidelik aanwezig. Kan het zijn dat het buisje wat er in zit versleten is. Kan dat het ruisen veroorzaken.

Greetz Rupke

Thiez
14 september 2010, 22:21
Dat zou idd wel kunnen ja dat buis versleten is. Vermoed ook wel dat het dat is.
Ruisen zal hij denk ik altijd wel iets doen. Dat doet mijn versterker ook op high gain kanaal.
Je kunt wel een buisje pakken voor V1 positie ofzo, die zijn over het algemeen wat minder gevoelig voor ruis.

the sure thing
14 september 2010, 22:38
... ik heb een nieuwe HT dual een paar weken geleden uitgeprobeerd in een muziekwinkel op een Fender buizenbak. Toen viel mij ook al op dat de HT dual behoorlijk wat ruis had.

reinierscheffer
14 september 2010, 23:06
overdrives en/of distortion combineren kan soms voor ruis zorgen. zeker bij gebruik van veel gain.
wordt de ruis minder als je wat gain terug draait op je pedaal of je overdrive kanaal? ook op hogere volumes?

rupke
15 september 2010, 07:42
Hoi allemaal,

Op het eerste kanaal is de ruis wel behoorlijk minder aanwezig, daar zit ook minder gain op. Ik zal eens kijken vnaoavnd hoe kanaal 2 reageert als ik de gain terug draai. Ik zat er zelf aan te dneken om nog ene noise surpressor achter aan de keten te hangen.

Gr. Rupke

Gitaar4LifeDude
25 september 2010, 22:36
Ik heb de ht-dual zelf ook gehad en er zit inderdaad vanzelf al een behoorlijk erge ruis in, heel jammer.

vulvasonic
26 september 2010, 13:21
Ach, ik neem aan dat je kanaal twee niet gebruikt voor de rustiger, cleaner passages. Kanaal 2 is keihard loos gaan. Dan maakt een beetje ruis toch niet uit? Je moet gewoon harder raggen dan de ruis. :D

Ga er maar vanuit dat de ruis afneemt als je de gainknop terug draait. :)