PDA

View Full Version : fender blues deluxe "trilt"



m@rijn
14 september 2010, 20:05
ik heb een vreemd probleempje met mijn blues deluxe: wanneer ik bv veel bas speel, dan trilt er precies iets mee. Heb alle vijsjes en die ijzeren bescherming eens goed aangespannen, maar het blijft trillen.
weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik het kan verhelpen? Heb er ook al eens de buizen uit en in gestoken, maar het blijft hetzelfde.

Aca Ilic
14 september 2010, 20:50
chassis die niet goed vastgezet is...?

Koeloe
14 september 2010, 20:55
Kan vanalles zijn in / op je amp.
Probeer allerlei dingen eens vast te houden tijdens het trillen (schakelaars, knoppen, kabeltjes enz).

Bij mij trilde er "iets" in de kamer als ik 1 bepaalde noot speelde, toen heb ik noot aangeslagen, gitaar opgehangen zodat ie doorspeelt en in de kamer alle losse dingen verplaatsen. Toen bleek het achteraf een paperclip te zijn in een emmer.

Eko
17 september 2010, 08:12
Ken het probleem. Ik heb hetzelfde gehad met een versterker. Bleek 1 van de preamp buizen te zijn die in een metalen behuizing zaten. Van die buizen zat er 1 scheeft en trilde tegen de behuizing aan. Heb er toen een veer ingezet die er voor zorgt dat de buis blijft zitten.
Ook zoiets gehad met een metalen voorwerp wat achter de verwarming was gevallen. Dat trilde mee op enkele frequenties. Zoek je je alleen helemaal blind naar. Viel niet op omdat de amp daar precies voor stond. En maar zoeken in je versterker.......

Adro
17 september 2010, 09:04
idd...zoeken naar een speld in een hooiberg is het! zelf ervaring dat mijn Hot Rod dlx ook rammelde... bleek het wieltje onder m'n flightcase te zijn die niet goed vast zat!

ook leuk...ik dacht laatst: "nu is m'n amp echt naar de kloten" er kwam een soort chorusachtige sound uit... alles uitpluizen, leek het weer van de gitaarsnaren te komen... deze vervangen..weer hetzelfde probleem.....andere gitaren...ook weer hetzelfde euvel..... totdat de ventilator uit ging (die ik kort daarvoor had opgehangen)... haha, de ventilator verstoorde gewoon mijn versterkte sound....:crazyhappy:

zo zie je maar.. 't kan van alles zijn

cluseau
17 september 2010, 09:48
idd...zoeken naar een speld in een hooiberg is het!

Hmmmm, zo groot is die hooiberg toch niet? Met de juiste aanpak is dit zo opgelost hoor.

Frans.