PDA

View Full Version : Classics Re-recorded



Steven Otto
14 september 2010, 20:00
Hallo.

Ik heb een maand geleden een nummer gepost. Ik kreeg toen aardig wat leuke reacties.

Nu heb ik hem wat aangepast en opnieuw opgenomen en is hier te beluisteren:
http://dl.dropbox.com/u/8394538/wastelandfinal2.mp3

Wat vinden jullie er van?

Steven Otto
15 september 2010, 16:57
Bijna zestig keer gekeken en nog geen reactie :(

Ik wil graag beter worden in het opnemen en zo, en dat gaat wat makkelijk met feedback :)
Ik vraag me dan ook eerlijk af waarom er dan niet gereageerd wordt...Is het te harde metal? Of..?
De eerste indruk van mensen die geen metal luisteren vind ik net zo interessant! misschien wel interessanter.

Wat kan beter??!

JiJeWoW
15 september 2010, 17:33
Bijna zestig keer gekeken en nog geen reactie :(

Ik wil graag beter worden in het opnemen en zo, en dat gaat wat makkelijk met feedback :)
Ik vraag me dan ook eerlijk af waarom er dan niet gereageerd wordt...Is het te harde metal? Of..?
De eerste indruk van mensen die geen metal luisteren vind ik net zo interessant! misschien wel interessanter.

Wat kan beter??!

Ik ken het nummer niet :makeup:

Steven Otto
15 september 2010, 17:34
Ik heb het nummer helemaal zelf gearrangeerd. Het is dus geen bestaand of bekend nummer ;-)

HaroldA
15 september 2010, 17:42
Het klinkt allemaal wel ok, maar drums en bas klinken nogal nep. Probeer voor de drums eens wat met velocity te spelen om accenten(/leven) aan te brengen.

Steven Otto
15 september 2010, 20:05
Bedankt!
Dit is waar ik naar op zoek ben. :)

lollol
15 september 2010, 20:38
Lekker nummer hoor:soinnocent:

Maar verander idd die drums

pasqual
15 september 2010, 22:19
lekker gitaargeluid. de stijl is een beetje "Iron Maiden meets Metallica". niets vernieuwends in ieder geval. wel goed gespeeld. ik ben wel benieuwd naar hoe het gaat klinken met een goeie zanglijn. en de drums zijn redelijk dynamiekloos. dat zou beter mogen. de basgitaar mag wat duidelijker naar voren komen. ik bedoel niet zozeer harder maar meer attack zodat de aanslag beter hoorbaar is.

groeten Pasqual.

HaroldA
15 september 2010, 23:14
de basgitaar mag wat duidelijker naar voren komen. ik bedoel niet zozeer harder maar meer attack zodat de aanslag beter hoorbaar is.

Als hij harder gaat dan zelf graag inspelen, ten minste, het is nu toch ook midi? Zo klinkt het weil heel erg iig.

Gewoon basje + DI kopen voor een paar 100 € en met plugins door een ronkende basversterker heen halen.

Steven Otto
15 september 2010, 23:41
Dat over de drums en de dynamiek..Daar hebben jullie een goed punt. Ik heb met m'n domme kop een limiter over de drums gegooid, om de snare wat te temmen en ik vond dat de basdrum mooier naar voren kwam. Dit was natuurlijk gewoon gecht dom en ik ga het fixen.

De basgitaar is inderdaad midi. :makeup:

Ik ga waarschijnlijk een 'samenwerking' voor dit nummer doen met een bassist die ook aardig kan grunten. :)

Een basgitaar staat hoog op mijn wensenlijst, maar ik ben bang dat mijn ouders liever willen dat ik eerst mijn rijbewijs ga halen...
Zo'n Yamaha uit de RBX serie lijkt me wel wat!

arnoldtims
16 september 2010, 18:17
oke een reactie van een blues liefhebber dan:B
Vind het erg strak gespeeld maar mis er inderdaad wat laag in, mis ook wat spanning opbouw het blijft niet erg lang boeien. Maar ja ben dan ook niet echt fan van metal.
Knap gespeeld doe het je niet na.

Steven Otto
16 september 2010, 19:18
Bedankt voor de complimenten.
Dat over het spannend houden heb ik niet nagedacht. Hoe zou ik dat kunnen doen?

JiJeWoW
17 september 2010, 07:35
Ik heb het nummer helemaal zelf gearrangeerd. Het is dus geen bestaand of bekend nummer ;-)

Dat verklaard een hoop, de titel maakte het mij een beetje moeilijk :soinnocent:

covermark
19 september 2010, 15:18
Ik vind het nummer op zich strak in elkaar zitten. Drums en dynamiek is al genoemd. Het nummer vraagt inderdaad om zang of een scherpe melodie. Het komt nu inderdaad over als een soort backingtrack. Per saldo vind ik het wel een dik compliment waard!