PDA

View Full Version : Nieuwe humbucker



Tiddo
14 september 2010, 17:04
Hee allemaal, ik heb zojuist een nieuwe humbucker op mn gitaar geplaatst (Seymour Duncan Custom Custom op n Ibanez SA260FM), maar als ik een snaar aanraak,zonder aan te slaan, hoor ik vrij veel ruis, terwijl ik dat op mn single coils veel minder heb. Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?

edit: Me versterker is wel aangesloten op een ongeaard stopcontact. Ik vind het alleen raar dat mn humbucker meer ruis oppikt dan me single coils

Keevinkos
14 september 2010, 17:29
aarding juist gesoldeerd?

Tiddo
14 september 2010, 17:32
jep;) die heb ik zelfs nog 3x nagekeken...

Rens van Herpt
14 september 2010, 19:44
Heb ik een tijd geleden ook gehad. Het ruis was even hard als het geluid als ik de snaren niet aanraakte.

Bij mij was het zo, dat de gitaar zelf niet goed geaard was. Er loopt een draad (bij mijn oude gitaar met floyd) van achter de gitaar bij de tremelo-veren ergens anders naartoe, ik weet niet precies waar naartoe. Deze zat bij mij los en toen deze weer vastgesoldeerd was (vraag me niet waar) was de ruis bijna 100% weg. Misschien is dat het probleem?

Tiddo
14 september 2010, 20:06
hmm zover ik weet zit die gewoon goed vast. Naja ik ga morgen wel weer ff me gitaar openschroeven en loop alles dan nog ff na

Keevinkos
14 september 2010, 21:31
mijn aarding is ook niet 100% goed, waar moet het draadje van de aarde van achter te tremolo naartoe? de potmeter? of naar de jack?

Hiro
15 september 2010, 09:02
je kan m van de brug of Tremelo inderdaad naar de aarde op je output jack laten lopen

Als je op je potmeters kijkt zie je dat die ook allemaal naar de aarde lopen bovenop, dus trek de lijnen maar door ;)