PDA

View Full Version : Wat voor voeding? MXR distortion Plus



Jailbird
14 september 2010, 14:53
hallo,


Ik heb sinds kort een MXR block logo pedaal met voeding aangeschaft.
Omdat er geen adapter bij zat had ik mijn boss adapter gebruikt: kortsuiting: IC huis door midden...
Nu ik de IC vervangen heb zou ik graag willen weten wat voor adapter er op deze distortion plus kan worden aangesloten...

Ik hoor het graag,


M

Nielsje
14 september 2010, 15:11
Dat is wel vreemd.
De Dist+ draait heeft gewoon een centernegative aansluiting, en dus zou die boss adapter prima moeten voldoen. Maar, dan is de vraag: wat voor adapter is dat?

iWishmaster
14 september 2010, 15:42
Dat is wel vreemd.
De Dist+ draait heeft gewoon een centernegative aansluiting, en dus zou die boss adapter prima moeten voldoen. Maar, dan is de vraag: wat voor adapter is dat?

De oude hadden nog geen voedingsaansluiting. Ik vermoed dat degene die de voeding erin gebouwd heeft, de polen verkeerd om aangesloten heeft.

Jailbird
14 september 2010, 18:48
Bedankt voor jullie reacties.

Uiteindelijk lag het niet aan de adapter. Ik heb de CI vervangen, en via een Boss voeding (9v, 200mA) aangesloten.
Maar er blijkt nog iets kapot te zijn door de kortsluiting.

Als ik hem aansluit op de voeding, gaat het lampje alleen (zwak) branden als ik de distortion in trap, hoort dit?
Vervolgens heb ik helemaal geen output meer: geen geluid.

Zodra ik weer over ga naar clean (distortion uit trappen) heb ik wel (clean) weer output.

Ik snap niet wat er kapot aan is maar ik zal hem nog eens nakijken..

Hebben jullie misschien een idee wat er aan de hand is?

iWishmaster
14 september 2010, 19:16
Kan vanalles zijn: kortsluiting of slechte soldering bijvoorbeeld. Volgens mij was een LED ook niet standaard, dus er is achteraf nog het één en ander gemodificeerd aan het pedaal. Kun je foto's posten van de binnenkant?