PDA

View Full Version : MXR Phase90(repareren)



Basseytje
14 september 2010, 14:33
Ik heb een MXR Phase90 geleend van een vriend, omdat hij dacht dat ik hem kon repareren(in hoeverre dat hij stuk is).
Op het moment dat er alleen een batterij in zit, dan maakt hij een krakend geluid als je de snaren hard aanslaat en anders tikt hij een beetje. zodra ik dan een adapter in plug klinkt het goed, maar als ik iets met de schakelaar beweeg valt het geluid soms helemaal weg.

ik heb hem al open geschroefd en alle soldeer verbindingen zijn goed.

voor het schakelaar gedeelte denk ik gewoon dat er een nieuwe in moet, maar dat krakende gebeuren met de batterij vind ik nogal vaag, heeft er iemand al eens eerder zoiets meegemaakt?

http://i54.tinypic.com/21ms1fd.jpg
http://i52.tinypic.com/21ovas7.jpg
http://i52.tinypic.com/prax5.jpg

hier een aantal foto's hoe het er nu uitziet.

iWishmaster
14 september 2010, 15:05
zodra ik dan een adapter in plug klinkt het goed, maar als ik iets met de schakelaar beweeg valt het geluid soms helemaal weg.

De voetschakelaar bedoel je? Die kan heel goed defect zijn: gebeurt vaker. Ik zie even niet hoe dat het tikkende geluid zou verklaren.

Basseytje
17 september 2010, 11:51
ik zal op aanvraag van de eigenaar de voetschakelaar vervangen, het verzoek is al ingedient en er wordt nu gewacht op een reactie.

maar zodra die vervangen is zal ik eens nader naar het schema kijken en een beetje meten. want de batterij hangt niet direct aan de 9+ voeding als ik goed kijk op de achterkant.

ik heb zelf nog geen goed schema gevonden.

Dirk_Hendrik
17 september 2010, 21:14
ik zal op aanvraag van de eigenaar de voetschakelaar vervangen, het verzoek is al ingedient en er wordt nu gewacht op een reactie.

maar zodra die vervangen is zal ik eens nader naar het schema kijken en een beetje meten. want de batterij hangt niet direct aan de 9+ voeding als ik goed kijk op de achterkant.

ik heb zelf nog geen goed schema gevonden.
Rustig met dat vervangen. Teveel geweld en je sloopt de print in het proces. (doormetalliseringen aan gort dus)

Geen geluid met batterij meer wel met adapter? DC jack doormeten op slecht contact.

Any phase 90 schema voldoet hier. Je moet alleen de laaste aanpassinkjes zelf uitdokteren.

ThomasR
17 september 2010, 21:33
ik heb ook een vraagje ivm met die phaser. zoals je kan zien is er een trimpotmeter voorzien op de print. wat zou de ideale instelling zijn (fabrieksinstelling) of waar zou dit gemeten worden? Of moet ik hem aan de scoop hangen om de sweetspot te vinden?

THomas

Basseytje
22 september 2010, 11:31
is het nu wel of niet verstandig om de voetschakelaar te vervangen?

Dirk_Hendrik
22 september 2010, 12:28
Kan heel verstandig zijn als je weet wat je aan het doen bent. Het is echt een rotklus om de contacten los te solderen en als je ze niet goed los hebt trek je de print stuk. Is dus geen klusje voor een soldeerder met gebrek aan juiste tooling en ervaring.

Basseytje
22 september 2010, 13:44
Ik heb thuis een redelijk goed soldeerstation met regelbare temperatuur, ik heb een desoldeer pomp en desoldeer zuiglitze. zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten?