PDA

View Full Version : Cort M600 of Yamaha AES620?



tricky4u
14 september 2010, 13:35
Hallo allemaal.

Ik kan voor ongeveer hetzelfe bedrag een van deze 2 gitaren kopen. Ik heb al een Strat en ik wil graag een humbucker gitaar erbij hebben.

Beide zijn volgens mij niet meer in de winkel te koop dus uittesten wordt ook een beetje lastig.

Wat zou de beste koop zijn? Beide liggen tussen de €250

Alvast bedankt!

levi
14 september 2010, 14:05
Qua looks zou ik voor de cort gaan. De naam yamaha staan wel wat bekender dus die zul je waarschijnlijk sneler gaan verkopen als je hem ooit weg doet.
qua kwaliteit en sound heb ik geen idee welke de beste koop is. Het ligt natuurlijk ook aan je persoonlijke smaak.
Er zijn vast forum leden die er wat meer over kunnen vertellen.

Fireburst
14 september 2010, 19:03
Ik heb een M600 gehad : afwerking was best Ok, de gitaar ziet er iig duurder uit dan ze is. De nek was aan de dunne kant (60's slim taper of zo ?).
Ik heb ze uiteindelijk weg gedaan omdat ik niet wild was van de elementen, er zit wel standaard coilsplit op, en omdat de nek van m'n Gibson Studio ('59) me meer bevalt. Maar voor het geld best een goede gitaar hoor.

Yamaha heb ik geen ervaring mee, buiten een akoestische die hier nog ergens moet liggen, maar in't algemeen is de afwerking bij Yamaha echt top.

Elementen is zoals steeds een kwestie van smaak dus dat wordt toch testen.

tricky4u
14 september 2010, 19:45
Het is de Cort M600 geworden. De originele elementen zijn vervangen voor 2 Gibson humbuckers. Ik was eigenlijk gelijk verliefd toen ik hem zag en bespeelde.

Fireburst
14 september 2010, 20:12
Het is de Cort M600 geworden. De originele elementen zijn vervangen voor 2 Gibson humbuckers. Ik was eigenlijk gelijk verliefd toen ik hem zag en bespeelde.

Gefeli.... ! Ik kan me best goed voorstellen dat je met die Gibson elementen erin een super gitaar gevonden hebt.

tricky4u
14 september 2010, 22:32
Even 2 fotootjes. De elementen zijn vervangen voor Gibson 496 en 498.

http://members.upc.nl/g.rouss6/CortM600.jpg

http://members.upc.nl/g.rouss6/CortM600-2.jpg

Madcow
14 september 2010, 22:46
M600 all the way! Beste gitaar voor die prijs die ik ook in mijn handen gehad hebt! Ik heb er wel EMG'S in gegooit. Je zult er geen spijt van krijgen, geweldige nekprofile!

Duhsjaak
15 september 2010, 08:54
Hi Gefeliciteerd.
Hoe die klinkt met die pups heb ik geen idee van. Maar voor dat geld een heel nette deal en een heel fijn gitaartje lijkt mij. Veel plezier ermee!
Vriendelijke groet Gus a.k.a. Duhsjaak

levi
15 september 2010, 10:49
Gefeliciteerd!!

leuk gitaartje hopen dat die goed klinkt :)

AgileGhost
15 september 2010, 15:13
Mooie lefty! Heb er ook nog naar gekeken, niet slecht voor 250 euro, zeker niet met die pickup-upgrade. Veel plezier ermee!

LaszloVersteeg
15 september 2010, 18:21
M600 all the way! Beste gitaar voor die prijs die ik ook in mijn handen gehad hebt! Ik heb er wel EMG'S in gegooit. Je zult er geen spijt van krijgen, geweldige nekprofile!

M600 FOR THE WIN MOFO!!!!!!:cheerup:

Zullen we 'n clubje oprichten voor M600 gebruikers?:noob:

loveu2man
15 september 2010, 19:00
Hey, dat was mijn tweehandstipstopic-tip :D

Erg mooie gitaar inderdaad :) Veel plezier dr mee :)

Madcow
15 september 2010, 19:09
M600 FOR THE WIN MOFO!!!!!!:cheerup:

Zullen we 'n clubje oprichten voor M600 gebruikers?:noob:

M600 is echt zwaar de bom maar kwa geluid kan hij niet op tegen de huffschmid :blast:

RoelSmoel
15 september 2010, 21:19
We hebben een clubje opgericht voor mensen met een lelijk gezicht, je bent erbiiiiiij, je bent erbiiiiiiij..

Hierbij mijn zinvolle offtopic bijdrage:)

Veel plezier met je gitaar!