PDA

View Full Version : 2 preamps



LordSpeedyShit
5 mei 2003, 18:45
ik speel al een tijdje met 2 preamps maar ik vroeg me af of je niet een of ander schakelding hebt waarmee ik heel eenvoudig van de ene naar de andere switch (bijv. "on stage").
Nu stop ik steeds mn gitaarplug gewoon in de een van de 2, maar das nogal onhandig.
Is hier iets beters voor?

kokeleko
5 mei 2003, 19:07
A/B switch misschien? Hoe heb je het aangesloten de preamps .

Negative K3 fan
5 mei 2003, 19:13
hoe heb je die pre amps op je power amp aangesloten? En om welke pre amps gaat het?

LordSpeedyShit
5 mei 2003, 19:54
ik heb de preamps op 2 eindtrappen aangesloten. Eigenlijk zijn het dus gewoon 2 setjes van pre-/poweramps.
Zo'n A/B heb ik weleens gezien maar ik heb nooit begrepen wat dat deed.
het gaat om een Hafler T3 en een Roland GS6 preamp

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: LordSpeedyShit op 2003-05-05 19:55 ]</font>

Negative K3 fan
5 mei 2003, 21:01
dan zou ik het gewoon met een ab pedaal pedaal proberen, a/b pedaal heeft 1 ingang, twee uitgangen en 1 knop waar je op kunt stampen om van uitgang te switchen.

Phyrexian
6 mei 2003, 10:40
Op 2003-05-05 21:01, schreef Negative K3 fan:
dan zou ik het gewoon met een ab pedaal pedaal proberen, a/b pedaal heeft 1 ingang, twee uitgangen en 1 knop waar je op kunt stampen om van uitgang te switchen.


------------------------------------------------

Yup, héél makkelijk, Boss heeft zo'n LS-2 Line Selector geloof ik.

jack to the bone
6 mei 2003, 12:30
jep, met de line selector van boss doe je dat.
die heeft twee effectloops als t ware, in iedere effectloop doe je een preamp en in de input je gitaar en de output naar de eindtrap. werkt perfect :smile:

Bluppie
8 mei 2003, 23:12
Line selector van boss heeft een enorme ruis hoorde ik?, bijna alle line selectors hebben een enorme ruis?

skabouter
8 mei 2003, 23:31
koop de nieuwe marshall (mode 4 ofzo ?) :grin:

aadplagiaat
8 mei 2003, 23:38
Als ik het goed heb werkt dat ding van Boss dus als een voetpedaal?
Als je die dan op de grond voor je hebt moet je dus een hele berg kabel heen en weer trekken. Lekker ruis genereren dus.
Zelf zou ik een kastje maken met een paar relaitjes die ik WEL met een voetschakelaar bedien, maar dat kastje kan op je versterker staan en alle kabels (behalve je gitaarsnoer natuurlijk) kunnen weer heerlijk kort. Die relaitjes vragen een of andere spanning. Kies maar uit, 12 of 24 volt bijv. en dat hoeft niet gestabiliseerd of zo.
Kost dus drie keer niks!

LordSpeedyShit
9 mei 2003, 15:50
ja maar zo'n kastje kan ik dus nooit maken want ik ben een totale stuntel met dat soort dingen.