PDA

View Full Version : EvH Wolfgang Special (dus geen Peavey)



RoelSmoel
13 september 2010, 20:27
Het merk EvH komt binnen nu en een maand/2-3 maanden met de nieuwe EvH Wolfgang Special, zelfde feautures als de "echte", alleen geen gewelfde top van de body.
Komt met koffer, EvH Floyd Rose met D-Tuna, potmeters, EvH humbuckers, Birdseye maple hals en dat voor net geen 1000 euro, maar dan crafted in Japan.

Ik denk, meld het even, ik kon niets vinden met de zoekfunctie:)

Fisherman
13 september 2010, 21:18
http://images3.speurders.nl/images/63/6348/63485113_1_large.jpg

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/evh-wolfgang-fender-1e-serie-2008-nr-133-nieuw-63485113.html?fh_start_index=15

Bij JeePeetje! ;)

RoelSmoel
13 september 2010, 21:23
http://images3.speurders.nl/images/63/6348/63485113_1_large.jpg

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/evh-wolfgang-fender-1e-serie-2008-nr-133-nieuw-63485113.html?fh_start_index=15

Bij JeePeetje! ;)

Die zelfde gitaar heb je in dezelfde stad voor 500 euro minder, inclusief 2 jaar garantie, afstelbeurt etc. maar dat wordt dan weer spam.

Het is inderdaad dezelfde, alleen loopt de top niet bol, maar is gewoon recht.

Fisherman
13 september 2010, 21:27
Die zelfde gitaar heb je in dezelfde stad voor 500 euro minder, inclusief 2 jaar garantie, afstelbeurt etc. maar dat wordt dan weer spam.
Het is inderdaad dezelfde, alleen loopt de top niet bol, maar is gewoon recht.

Maar jij bent een echte Limburger, dus jij kent alle winkels daar;)
Maar mooi ding hoor :ok:

Sinner1980
14 september 2010, 16:31
Leuk ding vind ik het alleen dat EVH logo...hoeveel respect ik ook heb voor de man,staat me dat tegen. Ik had er liever gewoon fender op zien staan (waaronder de EVH gitaren gewoon vallen overigens)

jimihattricks
15 september 2010, 08:26
nouja, t is ook niet zo dat als er fender op staat niemand meer aan Eddie denkt bij het zien van de gitaar... dus daar hoef je t niet voor te laten lijkt me zo

wel verkoopt een Fender EvH over 30 jaar misschien beter dan een EvH EvH

Harm
15 september 2010, 12:25
nouja, t is ook niet zo dat als er fender op staat niemand meer aan Eddie denkt bij het zien van de gitaar... dus daar hoef je t niet voor te laten lijkt me zo

wel verkoopt een Fender EvH over 30 jaar misschien beter dan een EvH EvH

Ja, dat klopt maar dan heeft de Heer EVH er niets meer aan... :P. die wil lekker cashen :D

Braindead
15 september 2010, 15:29
Als ik naar die gitaar kijk zie ik toch vooral een Peavey Wolfgang. Die body shape is gewoon exact hetzelfde. Ja, er zijn wat veranderingen doorgevoerd maar dat zijn geen optische zaken (op headstock na misschien). Ik snap niet zo goed waarom er nu weer een nieuw signature model uitgebracht moest worden wat amper anders is dan de Peavey (behalve cash inderdaad). Van Musicman naar Peavey was dan nog wel een beetje een verschil in model maar dit....

Maar toegegeven ik heb hem nog niet bespeeld en misschien voelt ie wel heel anders aan als de Peavey. De feel in Musicman en Peavey is wel erg groot iig. En de Japanner is een stuk beter geprijst dus dat is dan wel weer aantrekklijk.

Harm
15 september 2010, 15:35
Als ik naar die gitaar kijk zie ik toch vooral een Peavey Wolfgang. Die body shape is gewoon exact hetzelfde. Ja, er zijn wat veranderingen doorgevoerd maar dat zijn geen optische zaken (op headstock na misschien). Ik snap niet zo goed waarom er nu weer een nieuw signature model uitgebracht moest worden wat amper anders is dan de Peavey (behalve cash inderdaad). Van Musicman naar Peavey was dan nog wel een beetje een verschil in model maar dit....

Maar toegegeven ik heb hem nog niet bespeeld en misschien voelt ie wel heel anders aan als de Peavey. De feel in Musicman en Peavey is wel erg groot iig. En de Japanner is een stuk beter geprijst dus dat is dan wel weer aantrekklijk.

Ah, deze is ook weer anders... qua neck profiel... Erg platte hals (vind ik) en wat ik heel erg jammer vind is dat je halzen tegenkomt zonder flame of birdseye en dat dan de toets van maple wel dan birdseye heeft (of flame) ... Dus front shot voor de camera erg mooi, achterkant lekker simpel...
Maar goed, ik blijf verslaafd aan de Music Man modellen :) allemaal erg goede kwaliteit...

Heb er trouwens gisteren nog een Wolfgang bespeeld en ik moet zeggen (ondanks de platte hals, maar dat is smaak) dat ze goed spelen, stabiel iets bredere hals dan de music man voor mij gevoel en erg gemakkelijk...

Wal mooi, als ik echt geld te veel had dan had er eentje thuisgestaan nu....


Harm

RoelSmoel
15 september 2010, 17:18
Laatst het grote broertje bespeeld, het leek wel alsof alles vanzelf ging, zo goed speelde die:dontgeti:

Bram+
15 september 2010, 17:27
Als ik naar die gitaar kijk zie ik toch vooral een Peavey Wolfgang. Die body shape is gewoon exact hetzelfde. Ja, er zijn wat veranderingen doorgevoerd maar dat zijn geen optische zaken (op headstock na misschien). Ik snap niet zo goed waarom er nu weer een nieuw signature model uitgebracht moest worden wat amper anders is dan de Peavey (behalve cash inderdaad). Van Musicman naar Peavey was dan nog wel een beetje een verschil in model maar dit....

Maar toegegeven ik heb hem nog niet bespeeld en misschien voelt ie wel heel anders aan als de Peavey. De feel in Musicman en Peavey is wel erg groot iig. En de Japanner is een stuk beter geprijst dus dat is dan wel weer aantrekklijk.
De vorm van de Peavey was ook gewoon goed, dus ik zou ook niet weten waarom ze deze (dramatisch) zouden aanpassen. Dat is ook niet per se hetgeen dat de sound van een gitaar bepaalt. Qua specs hebben ze inderdaad wat geschoven en dat heeft weer een nieuw (en volgens EVH/marketing ook beter) 'tonemonster' opgeleverd.

Sinner1980
15 september 2010, 17:40
Ja, dat klopt maar dan heeft de Heer EVH er niets meer aan... :P. die wil lekker cashen :D

Gezien Fender ze momenteel ook gewoon produceert voor hem zal dat denk ik om het even zijn

Braindead
15 september 2010, 22:49
The same here :D Musicman über alles. Maar toegegeven zo'n jap voor 1000 euro... als ik het had liggen was ik in ieder geval eens gaan proefrijden.

Tja, en ik vond de Musicman EVH bodyshape gewoon mooier. De headstock vind ik wel iets hebben met van die punten. Waar ik naartoe wil is gewoon dat die gast zijn concept eeuwig aan het uitmelken is en dat Fender hier ook gewoon weer mee in zee gaat. Volgens mij kan EVH namelijk ook heel andere modellen ontwerpen en dat vind ik gewoon jammer. Inmiddels zijn er meer dan genoeg Peavey's gemaakt dus doe eens wat anders... maak eens een Kramer achtig iets ofzo. Dei Frankenstein bijv vond ik wel erg vet (behalve de prijs dan)



Ah, deze is ook weer anders... qua neck profiel... Erg platte hals (vind ik) en wat ik heel erg jammer vind is dat je halzen tegenkomt zonder flame of birdseye en dat dan de toets van maple wel dan birdseye heeft (of flame) ... Dus front shot voor de camera erg mooi, achterkant lekker simpel...
Maar goed, ik blijf verslaafd aan de Music Man modellen :) allemaal erg goede kwaliteit...

Heb er trouwens gisteren nog een Wolfgang bespeeld en ik moet zeggen (ondanks de platte hals, maar dat is smaak) dat ze goed spelen, stabiel iets bredere hals dan de music man voor mij gevoel en erg gemakkelijk...

Wal mooi, als ik echt geld te veel had dan had er eentje thuisgestaan nu....


Harm

Dick Wolkendeck
16 september 2010, 09:38
The same here :D Musicman über alles. Maar toegegeven zo'n jap voor 1000 euro... als ik het had liggen was ik in ieder geval eens gaan proefrijden.

Tja, en ik vond de Musicman EVH bodyshape gewoon mooier. De headstock vind ik wel iets hebben met van die punten. Waar ik naartoe wil is gewoon dat die gast zijn concept eeuwig aan het uitmelken is en dat Fender hier ook gewoon weer mee in zee gaat. Volgens mij kan EVH namelijk ook heel andere modellen ontwerpen en dat vind ik gewoon jammer. Inmiddels zijn er meer dan genoeg Peavey's gemaakt dus doe eens wat anders... maak eens een Kramer achtig iets ofzo. Dei Frankenstein bijv vond ik wel erg vet (behalve de prijs dan)

EVH Charvels zijn ook leuk!

Harm
16 september 2010, 10:00
EVH Charvels zijn ook leuk!

Yep, simpel, goede hals (rond en wat dikker) en ongelakt, goede floyd en d-tuner .... Alleen de prijs!!! Pfff....

Ik wil nog steeds een keer zo'n zwart witte om laten bouwen, 2 single coils erbij! Lijkt me te gek! :)

RoelSmoel
16 september 2010, 18:56
Wat ik mij nu afvraag.. Wat maakt een EvH nu zo goed, snel en soepel bespeelbaar? Ik heb vanmiddag nog even op een "echte" zitten rammen (niet te letterlijk nemen aub..), en ik ben nog steeds zwaar onder de indruk van de sound en de bespeelbaarheid:) Neemt niet weg dat het ook een mooie gitaar is om te zien!

GAS!

RoelSmoel
18 september 2010, 18:38
Misschien nog iemand antwoord op mijn vraag?:makeup::soinnocent:

Braindead
18 september 2010, 19:22
Wat maakt een EVH nu zo goed? Nou over het nieuwe EVH model van Fender kan ik niks zeggen want die heb ik nog niet gecheckt. Echter over de Charvels en Musicmans kan ik zeggen dat het de bespeelbaarheid en sound zeker betreft. Wat Eddie doet met al die pinch harmonics e.d., die vliegen eruit. Verder zijn het gewoon scheurplanken eerste klas. Lekkere duikvluchten met de tremolo gebalanceerde vorm. Ergonomisch en gewoon kwaliteit. Alle onderdelen zijn gewoon top. Persoonlijk vond ik trouwens de Charvel EVH wat aan de schelle kant maar dat was in combinatie met de EVH (III) amp. Lekkere bespeelbaarheid en superdirecte sound. Laat me bij zo'n gitaartje achter en ik vermaak me wel. De Peavey vond ik ook goed maar de feel van een Musicman is gewoon superieur IMO.

Verder moet iedereen vor zich uitmaken wat ie goed vind. De EVH modellen die ik heb tetest zijn allemaal kwaliteitsgitaren onafhankelijk van je smaak. De sound e.d. zijn de specificaties van Eddie en dat hoeven niet de jouwe te zijn natuurlijk.


Wat ik mij nu afvraag.. Wat maakt een EvH nu zo goed, snel en soepel bespeelbaar? Ik heb vanmiddag nog even op een "echte" zitten rammen (niet te letterlijk nemen aub..), en ik ben nog steeds zwaar onder de indruk van de sound en de bespeelbaarheid:) Neemt niet weg dat het ook een mooie gitaar is om te zien!

GAS!

RoelSmoel
24 september 2010, 18:39
Inmiddels al leverbaar bij Musicstore, alleen nog niet bij mij in de buurt:(

RoelSmoel
28 september 2010, 18:28
De nieuwe EvH Wolfgang Special is:
:blast::rockon::hippie::ok::cheerup:

:D

Vul zelf maar in of ik hem in handen heb gehad..

fuchs
28 september 2010, 19:44
Denk het niet.

Mufftin
28 september 2010, 19:48
die hals lijkt me huge!

RoelSmoel
28 september 2010, 20:34
Denk het niet.

Nee fucks, die heb ik in handen gehad.

fuchs
28 september 2010, 21:40
En aan de smilies te zien is het meegevallen. Vertel eens wat meer?

RoelSmoel
28 september 2010, 22:13
En aan de smilies te zien is het meegevallen. Vertel eens wat meer?

Nou..
Lekker halsje, deze had een mooi profiel in het fretboard, mooie lijnen op de hals. Prachtig afgewerkt, redelijk licht in verhouding tot de andere EvH's, de "echte" van bijna 3000 euro.
Tja.. Wat valt er nog meer te zeggen.. De geen-weerstand pots doen het goed, de D-Tuna doet zijn werk goed, klinkt goed, wat wil ik nog meer vertellen?:dontgeti:

In elk geval, mit viel Glück habe ich eins in december!