PDA

View Full Version : rg3120 vs s520



kbouter
5 mei 2003, 17:56
Binnenkort ben ik van plan een nieuwe plank te kopen. Mijn oog is gevallen op de ibanez rg3120. Aangezien deze toch vrij prijzig is heb ik de volgende vraag; Is de sound vergelijkbaar wanneer je dezelfde elementen (paf pro en tonezone)in een s520 zet. De bouw van de body is op zich verschillend alleen vraag ik me af of je dit in klank terugvindt. Heeft iemand hier ervaring of een idee van?

Moonchild
5 mei 2003, 18:04
De S heeft natuurlijk minder massa, minder hout, het lijkt me dat het geluid dus iets minder sustain heeft, en misschien ietsjes minder punch, maar ik denk eigenlijk niet dat je veel verschil zou horen.

Anders Destium
5 mei 2003, 20:39
Een prestige gitaar klinkt altijd warmer dan een niet-prestige. Het extra geld dat je in een RG3120 moet steken verdien je dubbel en dwars terug. Een mahonie RG klinkt meesterlijk, een S-serie altijd wat minder. Het is wel flink sjouwen alleen :wink:

Ik zocht ook een RG3120 maar ben uit impuls voor een S520 gegaan en daar baal ik nog steeds een beetje van...

Anders Destium
5 mei 2003, 23:31
Kbouter, check je priveberichten even...

hoofd
6 mei 2003, 00:52
Met het samenvoegen van deze quote:


Op 2003-05-05 20:39, schreef Anders Destium:
ik zocht ook een RG3120 maar ben uit impuls voor een S520 gegaan en daar baal ik nog steeds een beetje van...


en deze:


Op 2003-05-05 23:31, schreef Anders Destium:
Kbouter, check je priveberichten even...


kom ik tot de conclusie dat je hem via priveberichten je S520 aanbied, of niet? :wink: :grin:
En tsja...verder heb ik ook niks beters te doen op deze avond :smile:......... :sad:

Anders Destium
6 mei 2003, 15:47
Nee joh, die S520 heb ik onderhand flink gecustomized en die ga ik helemaal kapot spelen...

Een gitaar verkopen komt niet in me op :wink:

kbouter
24 mei 2003, 23:05
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn uiteindelijke keuze is toch gevallen voor de rg3120 mede dankzij jullie info.
In ieder geval bedankt voor het advies!!

Anders Destium
24 mei 2003, 23:12
Felici BIGTIME :smile:

Ik ben JALOERS!!!!!!!!!!!!!!!

Je hebt toch wel een blauwe?

Die gitaren zijn echt te mooi voor woorden (vind ik in ieder geval), als gitaar staat zoeen nog steeds bovenaan mijn verlanglijstje (na eindelijk nieuwe versterker en nieuwe metalzone en GT-6...)

Daar gaat je sociale leven :wink:

skabouter
24 mei 2003, 23:30
heej kerel met bijna zelfde naam :smile:

wat mensen zeggen over de S (minder sustain, punch omdat ie minder hout heeft) is niet helemaal waar. een andere gitaar die erg dun is, en weinig hout heeft zou dit wel hebben jah, maar de S niet. die is zo ontworpen dat ondankt de slanke vormen toch niets van het vette mahoganyhout verloren gaat. het is dus niet zomaar een dunne gitaar, maar het is een dunne gitaar met dezelfde capaciteiten als een dikke RG
(uiteraard is dit heus niet altijd zo, en ik citeer dit min of meer van wat ik van ibanez zelf hoor :grin: )

kbouter
25 mei 2003, 00:06
Jep het is inderdaad kleur TW en staat al in bestelling. Ik kan niet wachten, de buren heb ik in iedergeval al gewaarschuwd!

Anders Destium
25 mei 2003, 10:39
Op 2003-05-24 23:30, schreef skabouter:
heej kerel met bijna zelfde naam :smile:

wat mensen zeggen over de S (minder sustain, punch omdat ie minder hout heeft) is niet helemaal waar. een andere gitaar die erg dun is, en weinig hout heeft zou dit wel hebben jah, maar de S niet. die is zo ontworpen dat ondankt de slanke vormen toch niets van het vette mahoganyhout verloren gaat. het is dus niet zomaar een dunne gitaar, maar het is een dunne gitaar met dezelfde capaciteiten als een dikke RG
(uiteraard is dit heus niet altijd zo, en ik citeer dit min of meer van wat ik van ibanez zelf hoor :grin: )


Mijn RG2027 klinkt wel dikker dan mijn S-serie hoor Skabouter, hoewel je wel gelijk hebt dat een S-serie ondanks de dunne body belachelijk warm klinkt :smile:

skabouter
25 mei 2003, 13:09
belachelijk ? geweldig toch :smile:

TuuP
25 mei 2003, 23:11
Het zijn gewoon allebei goede gitaren!!!

Phoenix Rising
26 mei 2003, 01:40
Het valt ook nog allemaal best mee met die prijzen hoor. Ik zag een paar dagen geleden nog een nieuwe 2002 RG3120 hangen voor 1250 euro. Dat is natuurlijk best veel geld, maarja alle goede gitaren zijn veel geld en die RG3120 is gewoon een super gitaar voor wat je ervoor betaalt, als ik het geld zou hebben zou ik em kopen helemaal voor die prijs.

Ik zit er ook over te denken om al me huidige gitaren gewoon te verkopen en één hele goede daarvan te kopen. Dan is een RG3120 in ieder geval een kandidaat, hou ik nog geld over ook.

urezna
26 mei 2003, 09:36
ik zou mooi voor die RG gaan!!! mahonie met piezo, mooier kan haast niet...!

jorrit
26 mei 2003, 09:42
[quote]
Die gitaren zijn echt te mooi voor woorden (vind ik in ieder geval), als gitaar staat zoeen nog steeds bovenaan mijn verlanglijstje (na eindelijk nieuwe versterker en nieuwe metalzone en GT-6...)

/quote]

uhm, je gaat toch niet die mooie gitaren door een metal zone jagen he??

Anders Destium
26 mei 2003, 10:12
Het zit zo: Ik woon doordeweeks ergens anders dan in het weekend (de aloude studententruc), waardoor ik behalve een beetje spul ook als tweede garnituur dingen nodig heb voor bij mijn ouders :smile: