PDA

View Full Version : vraagje m.b.t. een jaguar CIJ



theguitarguy
13 september 2010, 20:11
hoi, heb even een vraagje. ik ben van plan iom in de naaste toekomst een fender jaguar of jazzmaster te kopen, en toen vroeg ik me af: Wat is ongeveer de waarde van een Fender Jaguar CIJ uit 2004?

Buzzel
13 september 2010, 20:15
Ik weet niet wat een goede prijs is voor deze gitaren, maar.... er staat er wel 1 te koop op MP voor 595
klikkerdeklik (http://link.marktplaats.nl/377306112)

lollol
13 september 2010, 20:19
Ik weet niet wat een goede prijs is voor deze gitaren, maar.... er staat er wel 1 te koop op MP voor 595
klikkerdeklik (http://link.marktplaats.nl/377306112)

Iets zegt me dat hij die al gezien heeft en daarom vraagt hoeveel ze waard zijn...:soinnocent::seriousf:

theguitarguy
13 september 2010, 20:23
wat een helderziendheid:)

ThomasR
13 september 2010, 22:15
ik weet niet of je het weet maar deze gitaren hebben een groot mankement. de brug komt namelijk altijd los (men kan dit wel oplossen op één of andere manier)
een vriend van me heeft er twee gekocht en ze hadden het probleem allebei.
ik heb er ook één gekocht maar ik heb de special edition gekocht met vaste brug. (les paul type) , wel een heerlijke gitaar.

thomas

Zjef
13 september 2010, 22:43
Mastery Bridge gebruiken en probleem is opgelost.
http://www.masterybridge.com/home.html

Wabbie
13 september 2010, 22:47
De bug van een Jazzmaster/Jaguar kun je ook gewoon van de gitaar afnemen als je alle snaren eraf haalt. Maar dat lijkt me nu niet een heel groot mankement, sterker nog dat hoort bij het ontwerp van de brug+tremolo.
Als je doelt op het beruchte 'brugprobleem' van deze gitaren dan is dat meer dat de snaren soms uit de zadels willen springen maar daar heeft lang niet iedereen last van en als je er last van hebt is het op te vangen met dikkere snaren of een andere brug (die je zo een op een kunt overzetten).

Qua prijs lijkt me ongeveer 600 euro wel redelijk. Ik heb ook wel eens CiJ jazzmasters voorbij zien komen voor 700 a 750 euro.

Venlonaer
14 september 2010, 10:52
Ik heb de afgelopen maanden er 2 verkocht. Een ging voor 625 de deur uit, de andere staat op het punt om voor 500 van eigenaar te wisselen;)

Verschil tussen de twee: De een had wat minder gebruikssporen als de andere....(tja....)

j-op
14 september 2010, 10:53
ik weet niet of je het weet maar deze gitaren hebben een groot mankement. de brug komt namelijk altijd los (men kan dit wel oplossen op één of andere manier)
een vriend van me heeft er twee gekocht en ze hadden het probleem allebei.
ik heb er ook één gekocht maar ik heb de special edition gekocht met vaste brug. (les paul type) , wel een heerlijke gitaar.

thomas

Bedoel je dat je de brug zo van de gitaar kunt pakken als je alle snaren eraf hebt? Dat hoort zo. De brug beweegt namelijk een beetje mee als je de tremolo gebruikt.

Het gerammel van zadeltjes, eraf springen van snaren etc is allemaal op te lossen met fatsoenlijk afstellen, dikkere snaren (zelf heb ik .011) en de Mastery brug die net werd genoemd werkt ook erg goed.

Edit: Oh ja, de prijs. Rond de €550 moet je een Jag kunnen vinden, een Jazzmaster is meestal iets duurder.

ThomasR
14 september 2010, 11:24
nee dit is niet wat ik bedoel. het waren eerder vijsjes die loskwamen van de brug waardoor die los kwam te zitten ook met snaren op. ik heb zelf nooit gezien maar hij waarschuwde me ook omdat ik die gitaar ging kopen.

j-op
14 september 2010, 11:31
Ah, je bedoelt de schroefjes waarmee je de hoogte van de zadeltjes kunt afstellen? Dat kan inderdaad wel eens gebeuren. Dat kun je het makkelijkste oplossen met wat (blauwe) loctite, maar ik las ook wel eens dat iemand een soort haargel gebruikte en zelf had ik het meeste succes met wat van dat Nivea haarlak spul in een spuitbus van m'n moeder. Maar sinds een tijd heb ik er een Mastery brug op zitten en ik heb helemaal nergens last meer van.

:)

Mitch
14 september 2010, 12:01
Ja sorry hoor, maar dit is wel een kwestie van klok, klepel, verschil niet snappen en dan toch via internet een ander maar bang gaan maken om niks. De schroefjes van de zadels kunnen inderdaad wel eens losser gaan zitten. Dit probleem ha dik trouwens op mijn Mastery bridge net zo hard, dus daar is houtlijm (iets vriendelijker alternatief voor blauwe loctite) op gegaan.

De prijs voor een CIJ Jag is inderdaad ergens tussen 5-600E.
Wat me wel opvalt is dat er getwijfeld wordt tussen de Jaguar en de Jazzmaster. Dat zou ik eerst maar eens gaan uittesten, want ondanks de uiterlijke overeenkomsten zijn dat toch behoorlijk verschillende gitaren. De mensuur is anders (hals lengte) wat een heel ander speelgevoel geeft, de sound is totaal anders door de verschillende elementen en de Jaguar heeft een iets andere manier van elementen schakelen, iets onpraktischer naar mijn idee.