PDA

View Full Version : Het grote Pignose waarderingstopic



telecastermaster
13 september 2010, 18:50
Ik wou even zeggen dat ik in deze tijd van modelling geweld nog steeds bijzonder veel van mijn oude vertrouwde Pignose hou. Wat een lekker rauw geluid zit er toch in. Het grappige van het ding is dat als je het volume openzet, hij niet harder klinkt maar gewoon meer 'dirt'produceert. :) En ook nog eens de mooiste regelaars (nou ja, regelaar ;) ) uit de industrie...
Reden genoeg dus voor een waarderingstopic.


P.S. verhip, ik zie nu pas dat dat model "Pignose 7-100" heet.
Ik bedoel natuurlijk gewoon deze: http://www.youtube.com/watch?v=xb8K0W_WB8U&feature=related



http://www.centralmusic.com/products/photos/1424.jpg

E-J
13 september 2010, 18:57
Gekke vraag misschien, maar zit er verschil in de Pignoses gedurende de jaren? Ze zijn al erg lang op de markt, niet?

Buzzel
13 september 2010, 19:48
laat ik nou nog NOOIT van pignose hebben gehoord...
maar op dat filmpje klonk ie wel leuk;)

telecastermaster
13 september 2010, 20:06
Hier, dit is een leuk filmpje dat goed laat zien wat je d'r mee kunt doen: http://www.youtube.com/watch?v=i1xRJ5YoQcw&feature=related

Chris Winsemius
13 september 2010, 20:19
Heb 'n oude (70s) gehad en nog steeds een recentere (2001 of zo); oude weggedaan omdat ik die behoorlijk "suf" vond ivm. de nieuwere en de nieuwere ook harder gaat.

Nog steeds 1 van m'n favo-ampjes allertijden!

jacky
13 september 2010, 20:23
blijft een klassieker ook voor harmonica

hoofd
13 september 2010, 21:08
Goed topic!

Sinds ik verhuisd ben, zo'n maand of 4/5 geleden, speel ik enkel over de Pignose overdag en 's avonds over de Smokey. Heerlijk ding, die Pignose, lekker simpel. Ik heb 'm ooit nog 's van de TS gekregen zelfs. :)


Trouwens, compleet offtopic, Peter, ik was nog ff langs je kamer geweest vandaag, maar je was er niet. Ik probeer 't morgen weer, als je er ergens begin van de middag bent?

Dirk_Hendrik
13 september 2010, 21:24
Nog steeds 1 van m'n favo-ampjes allertijden!
+1!!
Al was het maar omdat ik em voor 4 euro op de koninginnedag vrijmarkt kocht (1 euro korting omdat ik de er aan geplugde Altai microfoon niet hoefde).

The Running Man
13 september 2010, 22:12
+1!!
Al was het maar omdat ik em voor 4 euro op de koninginnedag vrijmarkt kocht (1 euro korting omdat ik de er aan geplugde Altai microfoon niet hoefde).

+2
Ook al heb ik de volle mep voor een gloednieuwe betaald; ze klinken
sexy:blast:

telecastermaster
13 september 2010, 22:39
Trouwens, compleet offtopic, Peter, ik was nog ff langs je kamer geweest vandaag, maar je was er niet. Ik probeer 't morgen weer, als je er ergens begin van de middag bent?

Ja, maar ik heb om 3 uur college.

guitarkid
15 september 2010, 17:40
+1!!
Al was het maar omdat ik em voor 4 euro op de koninginnedag vrijmarkt kocht (1 euro korting omdat ik de er aan geplugde Altai microfoon niet hoefde).

Dat heet dus "heling".....! ;) Maar ja, wie had 'm laten liggen?? Ik ook niet!
Verdorie, dat clipje veroorzaakt wel weer een gas-aanval. Niet zo zeer door het
"Kijk, ik heb de tabs en kan Sweet Home Alabama spelen, maar wel zonder gevoel"-spel (:seriousf:), maar het geluid is wel erg ok!
Speelde Frank Zappa ook niet met een Pignose? Ze zijn nu onder de 100 euro te krijgen, zag ik zo snel even.


Heb 'n oude (70s) gehad en nog steeds een recentere (2001 of zo); oude weggedaan omdat ik die behoorlijk "suf" vond ivm. de nieuwere en de nieuwere ook harder gaat.

Kijk, da's ook interessante info. Meestal is het andersom en zijn de ouden beter! Hoef ik dus niet op zoek naar een te dure "vintage-versie"....

Gr. C.

Dirk_Hendrik
15 september 2010, 18:19
Dat heet dus "heling".....! ;) .

:(
Want?
Omdattie op de vrijmarkt ligt issie dus gestolen? Ammehoela. Dit was een enorme stapel aan elektronicajunk. Ouwe VCR's, gare PC's, aftandse mobieltjes, etc etc. Da's eerder iemand die adverteerd met het ophalen van wat een ander "rommelmarktspullen" noemt.

guitarkid
16 september 2010, 14:33
:(
Want?
Omdattie op de vrijmarkt ligt issie dus gestolen? Ammehoela. Dit was een enorme stapel aan elektronicajunk. Ouwe VCR's, gare PC's, aftandse mobieltjes, etc etc. Da's eerder iemand die adverteerd met het ophalen van wat een ander "rommelmarktspullen" noemt.

Dirk Hendrik.

Het was absoluut niet mijn bedoeling dat te suggereren! :makeup:
Vandaar de aanhalingstekens en de smiley. Wat ik (met een knipoog) bedoelde was dat als je 4 euro voor zo iets betaald je weet dat het natuurlijk veel te goedkoop is! Maar goed, dat weet jij en dat weet ik, maar de verkoper dus niet (of 't maakte hem/haar niet uit) en dat zou mij ook niet uitmaken als ik 'm had kunnen kopen op een rommelmarkt!! En dat schreef ik immers ook.
Derhalve mijn oprechte excuses voor dit misverstand en nog veel plezier van de Pignose. Ik ga d'r ook eentje halen, denk ik!

Gr. C.

Harry
17 september 2010, 09:49
blijft een klassieker ook voor harmonica


wil ik ook nog proberen, maar het is wel weer een hele heisa. Microfoon ervoor hangen enzo. Ding moet met een voeding, vond het tot nu toe teveel gedoe.
Hoe doe jij dat?