PDA

View Full Version : Line 6 Spider geluid



Johan91
13 september 2010, 17:39
Ookal heb ik al een kleine 9 maanden mijn Line 6 Spider IV, ik had nog nooit het geluid de helft opengedraaid :makeup:

Dus maar eens gedaan vandaag. Het viel me meteen op dat de clean-sound nogal....beetje Les Paul-achtig klonk?? Moeilijk te omschrijven eerlijk gezegd. Het klonk sowieso niet vintage ofzo. Is dit het geluid van de Spider? Want ik ben er niet zo kapot van...ik ga meer naar de kant van rock!

Ik speel trouwens met een Fender MIJ Strat en Yamaha Pacifica.

Sanderltd
13 september 2010, 17:52
De spiders klinken inderdaad niet gewéldig op hoge volumes, zeker niet met een cleane sound.
Hoe veel watt heeft je versterker? Want als het een relatief laag wattage is, is het heel normaal dat je versterker het geluid wat vervormt. :)

Johan91
13 september 2010, 17:54
15 watt, dus niet erg veel, maar voor op de kamer zat. Gekke is dat ie met de std distortion wel weer mooi klinkt...
Maar is deze amp meer voor metal?

Buzzel
13 september 2010, 19:46
Ik zelf ben niet bepaald zot op line6 versterkers. bij mij ook school hebben ze ook zo'n versterker. elke keer als je veranderd naar bv metal springt dat ding op preset draai je aan een knopje gaat ie opeens loeihard! en het geluid van een line6 is toch wel erg..digitaal?

oftewel line6 pedaaltjes :ok: versterker vind ik niks.....

Madcow
13 september 2010, 20:52
Ach op een slaapkamer heb je toch geen geweldig geluid nodig, pas als je grote optredens hebt kan het boeien of je dik apparatuur hebt of niet.

Sanderltd
13 september 2010, 21:22
Met een 15 watter komt dat inderdaad vrij snel voor. Het "probleem" is dat een 15-watter gewoon niet gemaakt is om erg luid te gaan. De versterker kan dan wel tot 10, maar zal wellicht beter klinken op 1-4.
Als je de versterker op distortion zet, zul je hier ook minder van merken, omdat het geluid sowieso al vervormd is door de distortion.

Ik heb zelf een vergelijkbare versterker; een peavey vypyr 15 (ook 15 watt dus), maar die heeft dat probleem veel minder.
Ik kan hem vrij luid zetten zonder dat het cleane geluid overdreven vervormt. Ik heb toen ook heel bewust voor de Vypyr gekozen en niet voor de Spider.

Dave93
14 september 2010, 15:36
Ik heb ook een line 6 spider iv 30.
heb er wel spijt van dat ik hem heb gekocht als je hem op chorus zet krijg je een erg vervelende laag geluid.

Heb mijn gitaar via een boss ME-20 naar mijn geluids instalatie.
binnen kort tog maar eens kijken naar een marshall versterker.

Basileia
15 september 2010, 11:15
Hier nog iemand die spijt heeft van z'n line6 aankoop. Was erg blij met m'n spider jam, de jam functies zijn leuk, maar het geluid is niet heel mooi, behalve de high-gain settings, die zijn prima, da's toch voor het grootste deel ruis. Het grootste probleem is dat ie na een paar maanden oncontroleerbaar begon te brommen. Ik ben hem toen 5 maanden kwijt geweest voor reparatie, en toen ik hem terug kreeg bromde hij nog steeds. Ik ga hem van het weekend met wat hulp van pa even openschroeven, de lintkabels schijnen wat brak te zijn. Ik heb nu de master op 0, de speaker afgekoppeld en de recording out op m'n audio-interface aangesloten.
Ik heb nu bijna genoeg bij elkaar voor en marshall jmd50, lijkt me veel fijner.

Rutger Molenberghs
15 september 2010, 11:46
Het grootste probleem is dat ie na een paar maanden oncontroleerbaar begon te brommen. Ik ben hem toen 5 maanden kwijt geweest voor reparatie, en toen ik hem terug kreeg bromde hij nog steeds. Ik ga hem van het weekend met wat hulp van pa even openschroeven, de lintkabels schijnen wat brak te zijn.

In plaats van zelf openmaken, zou ik terug naar de winkel gaan. Het kan ten eerste al niet dat je iets 5 maanden kwijt bent voor reparatie, laat staan dat het dan nog niet gerepareerd is! De winkelier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren, wat hier duidelijk niet gebeurd is. Als ik jou was zou ik ofwel een nieuwe eisen ofwel je geld terug. Als de versterker niet bromt, dan is hij gemakkelijker tweedehands te verkopen -> extra fondsen voor je nieuwe versterker.

Nobler
15 september 2010, 12:15
Ach op een slaapkamer heb je toch geen geweldig geluid nodig, pas als je grote optredens hebt kan het boeien of je dik apparatuur hebt of niet.

Ben ik het niet mee eens. Ik heb in het begin genoeg binnenshuis over kloteversterkertjes moeten spelen! Verwar je volume niet met geluidskwaliteit? Hard hoeft het op je slaapkamer niet te gaan, maar juist dan is het ontzettend demotiverend als je geen geluid hebt wat je aanspreekt.

Wel zijn de omstandigheden waaronder versterkers op een slaapkamer worden gebruikt héél anders dan wanneer je repeteert of optreedt, dus je hebt geen geweldige buizenstack nodig. Er zijn echter heel wat tranistor oefenversterkertjes voor weinig geld te krijgen die op een slaapkamer een heel acceptabel geluid geven.

Basileia
15 september 2010, 12:32
In plaats van zelf openmaken, zou ik terug naar de winkel gaan. Het kan ten eerste al niet dat je iets 5 maanden kwijt bent voor reparatie, laat staan dat het dan nog niet gerepareerd is! De winkelier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren, wat hier duidelijk niet gebeurd is. Als ik jou was zou ik ofwel een nieuwe eisen ofwel je geld terug. Als de versterker niet bromt, dan is hij gemakkelijker tweedehands te verkopen -> extra fondsen voor je nieuwe versterker.

Ik ben terug gegaan, maar dat was een rampenverhaal, hij heeft eerst daar 5 maanden gestaan (de originele winkel was failliet, doorstart etc.), toen is hij 5 maanden naar Engeland geweest, en ondertussen is de doorgestarte winkel ook alweer failliet. Ik ben er gewoon klaar mee, en het is waarschijnlijk toch een easy fix.

Jasper.
15 september 2010, 12:38
Ben ik het niet mee eens. Ik heb in het begin genoeg binnenshuis over kloteversterkertjes moeten spelen! Verwar je volume niet met geluidskwaliteit? Hard hoeft het op je slaapkamer niet te gaan, maar juist dan is het ontzettend demotiverend als je geen geluid hebt wat je aanspreekt.

+1

@TS: Tijd voor een klein buizenversterkertje? Of kijk eens naar de Vox Valvetronix serie. Een moddelingversterker met 1 buis in de voorversterker.

Basileia
17 september 2010, 10:36
Het grootste probleem is dat ie na een paar maanden oncontroleerbaar begon te brommen. Ik ben hem toen 5 maanden kwijt geweest voor reparatie, en toen ik hem terug kreeg bromde hij nog steeds. Ik ga hem van het weekend met wat hulp van pa even openschroeven, de lintkabels schijnen wat brak te zijn.

Nog maar even mezelf quoten. Het was inderdaad in een half uurtje gefixt. een aansluiting van een lintkabel was niet helemaal lekker. Volgens mij hebben ze hem nooit open gehad, en ik ben er niet eens zeker van dat ie wel naar Engeland is geweest. Lekkere service.

Rutger Molenberghs
17 september 2010, 11:05
Lekkere service.

Geen wonder dat die winkel twee maal over de kop is gegaan. In ieder geval gefeliciteerd met je bromvrije versterker.
En nu op naar een lampenversterker. ;)