PDA

View Full Version : Tijd voor een nieuwe Axe-Fx meeting?



Yek1
13 september 2010, 17:14
Ik weet het, iedereen is nog de Axe-Fx meeting van afgelopen voorjaar aan het verwerken, zoveel indrukken en emoties.

Maar ik ben alweer klaar voor The Sequel.

Is er interesse? Laat het weten. In principe kan ik Nieuwveen weer regelen, beviel wel de vorige keer.

Dutch
13 september 2010, 23:04
Certainly.

Lijkt me leuk.
Als iemand een paar orignals van de modellen kan regelen, gaan we een beetje tonematch tweaken? Ben ik altijd wel benieuwd naar. En de Verve. Natuurlijk.

Paar leuke BT's om tegen aan te jammen?

Gotta have beer!

etc.

hole
14 september 2010, 12:17
:cheerup::ok::cheerup:

Yek1
14 september 2010, 12:18
:cheerup::ok::cheerup:

He is alive!!

hole
14 september 2010, 12:19
Ja met die axefx ga je toch meer spelen, en minder lullen ;)

romelow
14 september 2010, 13:13
dan krijg ik m'n AXE-FX ULTRA, dus ik ben voor deze meeting, woon in het noorden (Emmen). Voor mij zal het dus compleet nieuw zijn, echter wel de fora omtrent de ULTRA gevolgd!!

Mr.Bluesbreaker
14 september 2010, 15:14
Veel interesse om dit eens uit te proberen, stom dat ik er de eerste keer niet bij kon zijn. Count me in als het lukt op de datum! Maakt niet zoveel uit waar het is.
Persoonlijk zou mijn interesse liggen op het op verschillende manieren toepassen: over een paar soorten floormonitors, met SS eindtrap/cab/mic, etc.

JeroenSchaaf
14 september 2010, 16:35
Veel interesse om dit eens uit te proberen, stom dat ik er de eerste keer niet bij kon zijn. Count me in als het lukt op de datum! Maakt niet zoveel uit waar het is.
Persoonlijk zou mijn interesse liggen op het op verschillende manieren toepassen: over een paar soorten floormonitors, met SS eindtrap/cab/mic, etc.

Bij mij ook veel interesse, ben erg benieuwd hoe de AXE FX in het echt klinkt.

Ik hou dit topic even in de gaten ivm de datum.

vincedepooh
14 september 2010, 18:56
Ja die van mij komt dan ook eindelijk eind deze maand!
Ik ben bij de eerste meeting in Utrecht geweest, vond ik wel leuk maar straks als new axe fx owner zit ik natuurlijk boordevol vragen. Als locatie iets dichter bij Almere?...:makeup:

Mr.Bluesbreaker
14 september 2010, 21:17
Domme vraag: wie levert die handel en quanta costa?

Yek1
14 september 2010, 21:25
Domme vraag: wie levert die handel en quanta costa?


Zie: www.g66.eu.

Mooi dat er meteen veel animo is!

Als het aan mij ligt (ik regel het dan) weer in Nieuwveen, prima studiolokatie, er staat een PA, grote ruimte. Ergens anders ook prima, als iemand het kan regelen.

Eind oktober / november moet mogelijk zijn.

LikCharmant
14 september 2010, 23:58
Ik doe mee, mits ik niet weer een kutsmoes heb om af te haken;)

Analie-G
15 september 2010, 09:56
Oh leuk, als ik vrij ben , zie je me verschijnen.....:rockon:

Yek1
15 september 2010, 10:02
Heren professionals, top!!

Dutch
15 september 2010, 11:39
Heren professionals, top!!

Dude! I'm there.

Vooralsnog alles open, alleen 24-10 's ochtends vrij vast bezet.
Maar misschien nog te ruilen.

Zo te zien kun je vast een datum prikken.

hole
15 september 2010, 12:55
Zie: www.g66.eu.

Mooi dat er meteen veel animo is!

Als het aan mij ligt (ik regel het dan) weer in Nieuwveen, prima studiolokatie, er staat een PA, grote ruimte. Ergens anders ook prima, als iemand het kan regelen.

Eind oktober / november moet mogelijk zijn.

Nieuwveen was top. Volgende keer wél a.u.b voor jonge kaas zorgen, Belegen is bah ;)

Yek1
15 september 2010, 13:44
Yeah, ik proef voldoende animo. Da's snel. :rockon:

Beschikbaarheid graag hieronder invullen (kopieer data in je bericht).

Lokatie vooralsnog Nieuwveen (www.artofsound.nl (http://www.artofsound.nl)).
Kosten voor huur zal niet meer zijn dan 5,- pp of zo.
Drank en broodjes (met errug belegen kaas) ter plekke verkrijgbaar.

Zondagmiddag 24/10 (Dutch, zorg je erbij bent, please)
Ja: Yek (Alexander)
Nee:

Zondagmiddag 7/11
Ja: Yek (Alexander)
Nee:

Zondagmiddag 14/11
Ja: Yek (Alexander)
Nee:

Zondagmiddag 28/11
Ja: Yek (Alexander)
Nee:

Winger
15 september 2010, 14:33
Beschikbaarheid graag hieronder invullen (kopieer data in je bericht).

Lokatie vooralsnog Nieuwveen (www.artofsound.nl).
Kosten voor huur zal niet meer zijn dan 5,- pp of zo.
Drank en broodjes (met errug belegen kaas) ter plekke verkrijgbaar.

Zondagmiddag 24/10 (Dutch, zorg je erbij bent, please)
Zondagmiddag 24/10
Ja: Yek (Alexander)
Nee: winger (John)

Zondagmiddag 7/11
Ja: Yek (Alexander),winger (John)
Nee:

Zondagmiddag 14/11
Ja: Yek (Alexander)
Nee: winger (John)

Zondagmiddag 28/11
Ja: Yek (Alexander),winger (John)
Nee:

Mr.Bluesbreaker
15 september 2010, 14:43
Crap, ik geef zondags de hele dag les. Weet je wat, ik pas me wel op de datum aan die wordt gekozen en dan regel ik wel iets.

pikasso
15 september 2010, 15:59
Hey Eric,
Als ik het red om te gaan kun je wel meerijden

Mr.Bluesbreaker
15 september 2010, 16:59
Kijk, zo krijgen we tenminste een goede afvaardiging van noorderlingen daar. Top!

Rinze
15 september 2010, 17:04
Hm, afhankelijk van de datum zou ik ook wel willen gaan, kan ik dan ook meerijden? Zie voor mezelf voorlopig geen toepassing voor een Axe (en heb het geld ook niet) maar vind het wel een zeer interessant apparaat.

JeroenSchaaf
15 september 2010, 17:23
Als ik op die datum kan heb ik ook nog plek in de auto!

Ben echt benieuwd hoe zo'n ding live klinkt!

Rinze
15 september 2010, 17:32
Als ik op die datum kan heb ik ook nog plek in de auto!

Ben echt benieuwd hoe zo'n ding live klinkt!
Ik ook, zit al sinds de eerste berichten over de Axe te azen op een kans om het ding irl mee te maken. Live zie ik mezelf zoiets niet gebruiken (kan me ook niet voorstellen dat ik met een Axe en monitors er live door kom :chicken:) maar voor opnames lijkt het me te gek. De 11Rack zou ik ook graag eens aan de tand voelen trouwens.

romelow
15 september 2010, 20:08
Elke optie is voor mij mogelijk, al is het wel k*t eind rijden, maar ik heb het er wel voor over.
@yek1 volgens mij zit jij nogal op diverse fora (vind ik leuk)

Yek1
16 september 2010, 11:02
Elke optie is voor mij mogelijk, al is het wel k*t eind rijden, maar ik heb het er wel voor over.
@yek1 volgens mij zit jij nogal op diverse fora (vind ik leuk)

Klopt! Ik vraag me soms weleens af waarom .... ;-)

Huge Racks en Rig-Talk ben ik a/h "uitfaseren".
The Gear Page (Digital) is leuk vanwege de hoog oplopende emoties.

LikCharmant
16 september 2010, 11:30
Beschikbaarheid graag hieronder invullen (kopieer data in je bericht).

Lokatie vooralsnog Nieuwveen (www.artofsound.nl).
Kosten voor huur zal niet meer zijn dan 5,- pp of zo.
Drank en broodjes (met errug belegen kaas) ter plekke verkrijgbaar.

Zondagmiddag 24/10 (Dutch, zorg je erbij bent, please)
Zondagmiddag 24/10
Ja: Yek (Alexander)
Nee: winger (John); LikCharmant (Milan)

Zondagmiddag 7/11
Ja: Yek (Alexander),winger (John); LikCharmant (Milan)
Nee:

Zondagmiddag 14/11
Ja: Yek (Alexander)
Nee: winger (John); LikCharmant (Milan)

Zondagmiddag 28/11
Ja: Yek (Alexander),winger (John); LikCharmant (Milan)
Nee:

erwin_ve
16 september 2010, 11:43
Het lijkt me ook leuk om te komen; is er ruimte/gelegenheid om mijn 11rack mee te nemen? Ik heb de axeFX nog niet IRL gehoord of bespeelt.


Beschikbaarheid graag hieronder invullen (kopieer data in je bericht).

Lokatie vooralsnog Nieuwveen (www.artofsound.nl (http://www.artofsound.nl)).
Kosten voor huur zal niet meer zijn dan 5,- pp of zo.
Drank en broodjes (met errug belegen kaas) ter plekke verkrijgbaar.

Zondagmiddag 24/10 (Dutch, zorg je erbij bent, please)
Zondagmiddag 24/10
Ja: Yek (Alexander)
Nee: winger (John); LikCharmant (Milan); Erwin_ve

Zondagmiddag 7/11
Ja: Yek (Alexander),winger (John); LikCharmant (Milan)
Nee:Erwin_ve

Zondagmiddag 14/11
Ja: Yek (Alexander); Erwin_ve
Nee: winger (John); LikCharmant (Milan)

Zondagmiddag 28/11
Ja: Yek (Alexander),winger (John); LikCharmant (Milan);Erwin_ve
Nee:

MarcoB
16 september 2010, 17:34
Nou, ik ben niet zo moeilijk (kan alle voorgestelde dagen)

Beschikbaarheid graag hieronder invullen (kopieer data in je bericht).

Lokatie vooralsnog Nieuwveen (www.artofsound.nl).
Kosten voor huur zal niet meer zijn dan 5,- pp of zo.
Drank en broodjes (met errug belegen kaas) ter plekke verkrijgbaar.

Zondagmiddag 24/10 (Dutch, zorg je erbij bent, please)
Zondagmiddag 24/10
Ja: Yek (Alexander), MarcoB
Nee: winger (John); LikCharmant (Milan); Erwin_ve

Zondagmiddag 7/11
Ja: Yek (Alexander),winger (John); LikCharmant (Milan), MarcoB
Nee:Erwin_ve

Zondagmiddag 14/11
Ja: Yek (Alexander); Erwin_ve, MarcoB
Nee: winger (John); LikCharmant (Milan)

Zondagmiddag 28/11
Ja: Yek (Alexander),winger (John); LikCharmant (Milan);Erwin_ve, MarcoB
Nee:

Yek1
16 september 2010, 19:22
Het lijkt me ook leuk om te komen; is er ruimte/gelegenheid om mijn 11rack mee te nemen? Ik heb de axeFX nog niet IRL gehoord of bespeelt.

Tuurlijk, ben benieuwd!

herrieman
23 september 2010, 20:04
Ik denk dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in een POD HD500/AXE-FX Meeting/Battle.

Verklaard ook de wat lage interesse voor deze meeting. Excuse me for noticing :-)

Yek1
23 september 2010, 20:25
:-)

Joh, hoop herrie op 't internet over de HD500, maar 't ding bestaat nog niet.

herrieman
24 september 2010, 09:47
Gaat sneller dan de gemiddelde Fractal "time to market". Is binnen 1 maand leverbaar. Dus kan nog in het meeting programma worden opgenomen :-)

http://www.thomann.de/gb/line6_pod_hd500.htm

Ben zelf wel benieuwd welke tegen welke het aflegt.

Yek1
24 september 2010, 11:38
Zou interessant zijn.

De productmanager van Line 6 zegt dat ze 'm niet positioneren tegenover de Axe, ander segment: Line 6 > 11 Rack > Axe.

We zullen het zien. Ben tot nog toe nooit onder de indruk geweest van hun versterkers (effecten is een ander verhaal, zijn prima).

Henri H
1 oktober 2010, 19:47
Ik wacht de datum even af.
Als ik kan dan kom ik ook, en als er mensen zijn die mee willen rijden vanuit Deventer/A'doorn/A'foort, laat maar ff weten.

Ik heb een keer een mini-meeting gehad met Analie-G en tnijland, en was best onder de indruk van de Axe, vooral i.c.m. een paar goeie monitoren (Yamaha?).
Met een poweramp (Mesa 2:90?) vond ik het minder, eigenlijk gewoon tegenvallen.
De effecten alleen al van de Axe zijn bijna al de moeite waard om er één aan te schaffen. :mmmm:

Op zich zou ik zo'n ding best kunnen gebruiken, en dan vooral thuis.
Op een podium heb ik (denk ik) toch het liefst een paar wapperende broekspijpen. :rockon: ;)

Dutch
6 oktober 2010, 23:21
Ik laat het ook nog even afhangen van de datum. November is spitsuur met verjaardagen bij ons in de nabije omgeving. 13 stuks. Maar mogelijk kan ik toch...
Meerijden zou leuk zijn? A'foort hier.

tnijland
9 oktober 2010, 21:02
Het lijkt mij ook wel leuk om te komen. Heb nou een tijdje met de Axe-Fx geprutst (voornamelijk op de amp simulaties) en ben erg benieuwd naar andere monitoren.

Ik kan op vrijwel iedere zondagmiddag.

Maiden Michiel
23 oktober 2010, 17:12
Ik ben ook geïnteresseerd.
Ik pas me wel aan de datum die gekozen wordt aan.

lekro78
23 oktober 2010, 21:07
hey Hallo,

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Axe fx.
Zo een meeting lijkt me erg interessant. Kan ik me ook aanmelden?

Gr.Leon

Dutch
26 oktober 2010, 22:40
Hey Alex!

Gaat 'ie?


(nog door?)

Yek1
27 oktober 2010, 08:19
Hey Alex!

Gaat 'ie?


(nog door?)

Ha!

Had het op een laag pitje gezet, omdat de animo niet overtuigend was. Aan de berichten nu te zien wil er toch een aantal mensen komen. Ik ga vanavond checken wanneer de ruimte beschikbaar is.

grt

Dutch
27 oktober 2010, 14:51
Wellicht is een datum na de feestdagen wat gelukkiger.



Voor mij wel. Heb kleine kinderen.

Liquid_Metal
27 oktober 2010, 16:01
Mocht het voor de feestdagen gebeuren dan zie ik wellicht ook kans om te komen. (vanaf januari zit ik in Denemarken)
Maar laat het maar niet van mij afhangen, grote kans dat ik toch niet kan. Maar ik ben toch eigenlijk wel benieuwd hoe het in het echt klinkt.

Yek1
28 oktober 2010, 12:02
Wellicht is een datum na de feestdagen wat gelukkiger.



Voor mij wel. Heb kleine kinderen.

Ja, denk t ook. Ik kom met een nieuwe datum.

Thomk
1 november 2010, 15:49
Relatief nieuw op het forum en ben erg nieuwsgierig naar nieuwe informatie of belevingen. Wat moet zoon dag inhouden? Als dit mij erg intresseert bent ik graag bij.

Groetjes

Jilles Lowden
8 november 2010, 23:40
Ik was (met mijn Lowden acc. gitaar) op de vorige bijeenkomst in Nieuwveen. Heb daar de Axe live beluisterd en ook, vooral, de verschillende monitors. Die van DB vond ik erg goed ( waren die van jou, Dutch??)
Inmiddels heb ik ze ook aangeschaft ;2 x de dB Technologies M12-4 Plus actieve vloermonitor. Klinken prima en gebruik ze voor acc. en electr. gitaar. Alleen een Ax heb ik ( nog) niet.
Ik ben overigens ook zeer benieuwd naar de Line 6 HD500 t.o.v. de Axe. berichten op Internet geven aan dat de Ax wel (wat..) beter is maar dat de prijs van een Axe Ultra ook 4 x ruim de prijs van een HD 500 is. En dat is wel een erg groot verschil. Vraag is of dat verschil in prijs ook het verschil in kwaliteit is, al weet ik dat dat subjectief is.
Wat mij betreft; een volgende bijeenkomst kom ik graag en zou dan de
HD 550 <> Axe Ultra graag meemaken.

McChiel
20 januari 2011, 17:09
Als niet axe-fx bezitter ben ik wel heeeel benieuwd naar deze unit :) wil eigenlijk wel eens weten of het de moeite waard is om mijn triaxis, 2:90 en gt-pro te lozen voor dit apparaat :D

Liquid_Metal
20 januari 2011, 17:23
Als niet axe-fx bezitter ben ik wel heeeel benieuwd naar deze unit :) wil eigenlijk wel eens weten of het de moeite waard is om mijn triaxis, 2:90 en gt-pro te lozen voor dit apparaat :D

Er is maar 1 manier.

McChiel
20 januari 2011, 17:24
Er is maar 1 manier.

klopt! waarbij de 2e manier is: em uitproberen bij mensen die em hebben :p

herrieman
20 januari 2011, 21:30
klopt! waarbij de 2e manier is: em uitproberen bij mensen die em hebben :p

G66.com heeft hem voor je staan. Hoef je alleen nog maar in de auto te stappen en een stukje te rijden. De koffie is gratis:crazyhappy:

Yek1
20 januari 2011, 23:21
Als niet axe-fx bezitter ben ik wel heeeel benieuwd naar deze unit :) wil eigenlijk wel eens weten of het de moeite waard is om mijn triaxis, 2:90 en gt-pro te lozen voor dit apparaat :D

In de randstad? Je kan de mijne proberen in Leiden.

McChiel
20 januari 2011, 23:54
G66.com heeft hem voor je staan. Hoef je alleen nog maar in de auto te stappen en een stukje te rijden. De koffie is gratis:crazyhappy:

Waar zitten ze dan? Ik kan dat niet zo achterhalen op de website :(

McChiel
20 januari 2011, 23:55
In de randstad? Je kan de mijne proberen in Leiden.
Dat zou wel erg tof zijn! Ik stuur je even een PM!

Henri H
21 januari 2011, 09:14
Als niet axe-fx bezitter ben ik wel heeeel benieuwd naar deze unit :) wil eigenlijk wel eens weten of het de moeite waard is om mijn triaxis, 2:90 en gt-pro te lozen voor dit apparaat :DIk zou ook 's contact zoeken met forumlid tnijland, die heeft ook een Axe, 2:90 en had een Triaxis.
Hij is er toch van teruggekomen volgens mij, en heeft nu weer 2 preamps GT-Trio(?) en nog ééntje dacht ik.
De beleving van een Axe is anders naar mijn idee.
Je hebt niet het gevoel, en dat is natuurlijk ook het geval, dat er een amp tegen je broekspijpen aan staat te wapperen. 't Is wennen, maar soms wil je dat niet, dan wil je die druk voelen, ook op lagere volumes.
Toch is het wel degelijk een mooi apparaat zo'n Axe, zeker voor mensen die snel en licht willen giggen.
Ik zou denk ik alleen maar blijven tweaken met zo'n apparaat....

McChiel
21 januari 2011, 13:25
Thanks! Ik mag sowieso morgen de Axe bij Alexander uittesten :punk: super :) ik sta in ieder geval vast op de waiting list bij G66 :)

McChiel
22 januari 2011, 16:28
*speechless*

Alexander, nogmaals bedankt voor het mogen uitproberen!!!!!!!

Liquid_Metal
22 januari 2011, 19:30
*speechless*

Alexander, nogmaals bedankt voor het mogen uitproberen!!!!!!!

Gaan nu je Triaxis en GT Pro de deur uit?

tnijland
24 januari 2011, 07:25
Ik zou ook 's contact zoeken met forumlid tnijland, die heeft ook een Axe, 2:90 en had een Triaxis.
Hij is er toch van teruggekomen volgens mij, en heeft nu weer 2 preamps GT-Trio(?) en nog ééntje dacht ik.

Ik heb de Axe-Fx nog steeds maar wil mijn buizenset thuis er niet volledig voor wegdoen ivm puurheid van de klank. Het compromis voor mij is geworden dat de Axe-Fx (icm 2x DBTechnologies 10-2) voor de veelzijdigheid is aangehouden en dat de Triaxis is verkocht waardoor een nog 2 preamps overblijven nl de GT Trio en de SP77 van Soldano. De Lexicon MPX G2 is ook verkocht en terug-geschaald naar een GMajor 1 die via de Ernst preamp looper/amp switcher middels een stereo parallelle loop wordt ingemixed.

Een soort ´Best of both worlds´ om maar zo te zeggen...

Yek1
24 januari 2011, 08:51
*speechless*

Alexander, nogmaals bedankt voor het mogen uitproberen!!!!!!!

Graag gedaan, was gezellig.

McChiel
24 januari 2011, 11:08
Gaan nu je Triaxis en GT Pro de deur uit?

Ik heb me ingeschreven op de wachtlijst en ga de axe gewoon laten komen en dan ga ik eens rustig 15 dagen A/B-en met mijn huidige setup. Als ik die min of meer kan matchen (uitgaande van het ge-mic-ede geluid van mijn setup) dan gaan de gt-pro, triaxis, 2:90, 4x12 cab en palmer PG04 de deur uit en wordt het een axe + actieve monitor :D

Naast het A/B-en met mijn huidige setup ga ik ook met wat favoriete cdtjes een oefenruimte in en proberen om wat van mijn favoriete opnames na te bootsen qua sound!

Liquid_Metal
24 januari 2011, 14:32
Ik heb me ingeschreven op de wachtlijst en ga de axe gewoon laten komen en dan ga ik eens rustig 15 dagen A/B-en met mijn huidige setup. Als ik die min of meer kan matchen (uitgaande van het ge-mic-ede geluid van mijn setup) dan gaan de gt-pro, triaxis, 2:90, 4x12 cab en palmer PG04 de deur uit en wordt het een axe + actieve monitor :D

Naast het A/B-en met mijn huidige setup ga ik ook met wat favoriete cdtjes een oefenruimte in en proberen om wat van mijn favoriete opnames na te bootsen qua sound!

Verstandig, ik ben erg benieuwd. De 15 dagen trial is goed bedacht van Fractal. Niet uniek, maar levert ze vast een hoop klanten op.

Analie-G
27 januari 2011, 20:14
Naast het A/B-en met mijn huidige setup ga ik ook met wat favoriete cdtjes een oefenruimte in en proberen om wat van mijn favoriete opnames na te bootsen qua sound!

Dit gaat alleen werken als je de cds van je favoriete gitaarsounds op HETZELFDE systeem afdraait , als waar de Axe FX op angesloten is....vergis je er niet in, veel mensen maken die fout om 2 sounds met mekaar te vergelijken op 2 verschillende afluister apparatuur...voor de Axe kan dit killing zijn als je erna met bijv een band gaat spelen en je sounds compleet verzuipen ...:)
Succes,
A+

Yek1
19 maart 2011, 12:58
Dweezil op de Axe-Fx:

http://www.youtube.com/watch?v=wNLNXDA_jkY

peter_heijnen
19 maart 2011, 13:11
Dit vind ik nou niet echt heel erg goede reclame voor de axe. Ik vind het dun klinken, mag ik dat zeggen...?

Analie-G
19 maart 2011, 14:02
Vind dweezil inderdaad aan de hele dunne kant..........ik heb em ook gezien met de Zappa Plays Zappa band..........
Geluid was ok vanuit de Axe - PA...had meer verwacht van hem ....: daarnaast had hij achter hem nog 3 andere gitaren staan : 0x mee gespeeld....Hij heeft wel 50 knopjes voor zijn voet liggen, ik kon op 1 hand tellen hoeveel hij ervan gebruikt heeft......hij heeft een compleet board met lossen pedalen erbij : 0x aangeraakt..................
Tja, ik wist het niet meer waarom hij zoveel spul nodig had..........maar goed, hij zal wel beter weten natuurlijk........:)

Yek1
19 maart 2011, 16:31
Mmm, kwestie van smaak denk ik. Er staat een heel vette band achter hem, maar z'n geluid ligt prima in de mix, alles goed hoorbaar.

Toen ie z'n oude rack had (gezien in de HMH) kwam het iets vetter over inderdaad.

Heb Zappa plays Zappa 2x gezien, en heb hier een DVD. Hij bootst alle gimmicks/fx van z'n vader na en dat vereist heel wat spul en trucs. Hij had eerst een waanzinnige groot rack. Heeft ie vervangen door de Ultra(s), wat alleen in het verschepen voor enorm veel geld schijnt te besparen.

Zijn speaker opstelling is dual stereo (lees ik net): B A A B. Met z'n 4 pedalen mixt ie het geluid van elke kanaal.

hole
20 maart 2011, 15:49
Dit vind ik nou niet echt heel erg goede reclame voor de axe. Ik vind het dun klinken, mag ik dat zeggen...?

Mag jij zeggen, als ik dan mag zeggen dat de opname van een TV programma dat dan weer op Youtube wordt gezet wellicht niet de meest ideale manier is om geluid te beoordelen.

(Ik heb Dweezil, ook via Youtube, overigens wel eens beter geluid horen hebben, dat dan weer wel)

morris
21 maart 2011, 18:48
Het klinkt dun omdat er teveel hoog in zit. Dit soort dingen gebeuren snel op moment dat je afluistert op cabs (al dan niet FR) en een direct lijntje naar de PA stuurt. Ik zag tenminste geen mikes staan...

apekop
25 maart 2011, 14:42
Bij welke winkel in nederland is de Axe-fx ultra uit te proberen?
En kun je hem niet beter bij Fractal zelf bestellen dan bij de Europese importeur, dat lijkt me goedkoper gezien de huidige dollar koers, of kan dat niet?

En gebruiken de meeste van jullie de Axe-fx in combinatie met actieve monitors of met een eindtrap plus cabinet(ten)?

ben benieuwd!

hole
25 maart 2011, 15:19
Bij welke winkel in nederland is de Axe-fx ultra uit te proberen?
En kun je hem niet beter bij Fractal zelf bestellen dan bij de Europese importeur, dat lijkt me goedkoper gezien de huidige dollar koers, of kan dat niet?

En gebruiken de meeste van jullie de Axe-fx in combinatie met actieve monitors of met een eindtrap plus cabinet(ten)?

ben benieuwd!
De Axe is enkel bij G66 (http://www.g66.eu) te koop. Je hebt dan wel een opzicht termijn van 15 dagen. Langer mag ook, als je dat van tevoren maar afspreekt. Fractal zelf levert niet naar Europa. (Tweedehands is ander verhaal natuurlijk, maar vind er maar eens een. En denk aan BTW en invoerrechten/douanekosten....da's al gauw +25%!)

Ik denk dat het merendeel van de gebruikers met actieve monitors (of in ieder geval een Full Range Flat Response systeem) speelt. Dan gebruik je de AxeFX mogelijkheden optimaal. Via een eindtrap met cabinet klinkt overigens ook helemaal niet slecht hoor.

Ik weet niet waar je woont, maar je bent bij mij meer dan welkom om een keer te komen testen, mocht je dat willen.

apekop
25 maart 2011, 15:38
bedankt voor het aanbod. Tilburg is een uurtje rijden van mij, dus goed te doen. Ik ga je eraan houden en kom er zeker nog op terug.

Ben aan het denken om al mijn pedalen en versterkers te vervangen door een Ultra-fx plus midi controller en twee actieve monitors.
Maar dat is een hele stap, dus er is veel twijfel.

hole
25 maart 2011, 16:27
bedankt voor het aanbod. Tilburg is een uurtje rijden van mij, dus goed te doen. Ik ga je eraan houden en kom er zeker nog op terug.

Ben aan het denken om al mijn pedalen en versterkers te vervangen door een Ultra-fx plus midi controller en twee actieve monitors.
Maar dat is een hele stap, dus er is veel twijfel.

Mijn VHT 2/50/2, CAE 3+SE en CAA2x12 zijn de deur uit..geen minuut spijt van.

Yek1
15 april 2011, 11:42
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145373-Nieuwe-NL-se-Axe-Fx-meeting-mei-2011