PDA

View Full Version : Ibanez 1AE500E



HalfBlindLefty
13 september 2010, 12:29
Nadat ik een hele tijd geleden mijn linkshandige steelstring acoustic van de hand had gedaan, omdat het bepelen van een gitaar met een diepere klankkast mij...mhh te veel ongemak bezorgde in de vorm van pijn in mijn linker bovenarm tijdens en na het spelen was ik eigelijk niet van plan weer akoestisch te gaan spelen anders dan af en toe op mijn Manuel Rodriguez Caballero 11.

Ongeveer een maand geleden liep ik "toevallig" een muziekzaak binnen en was na een paar snelle blikken over de uitgestalde gitaren (lefties zie je zo in de massa)op het punt weer weg te gaan toen ik in het rekje "gebruikt" een dun akoestisch gitaartje ontwaarde, een Ibanez 1AE500E.
Van even kijken tot Kan deze omgezet worden naar linkshandig duurde niet al te lang.
De volgende dag kwam het verlossende woord, "Het kon prima bij deze gitaar"
De prijs was leuk en de GAS onhoudbaar :) Dus akkoord gegaan.
Een dag of wat later was hij klaar in kon ik los gaan. Prima intonatie, een voor mij zeer goede bespeelbaarheid en een lekker geluid.

Nu een maand later is duidelijk dat ik toch nog lekker op een akoestische steelstring kan spelen zonder last te krijgen van mijn bovenarm. Dat ik voor het eerst in een 20 tal jaren weer een rechtshandige gitaar öp de kop"gebruik... Och ik merk het al niet meer :P

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/ibanez1AE500E.jpg

Geluids demo-tje , Laagje akkoorden en wat lead gefruts.:

http://soundclick.com/share?songid=9581630

Rechtreeks de mixer in en dan naar de computer voor de opname. Ten tijde van de opname moest ik nog wel erg wennen aan de andere manier van bespelen t.o.v mijn elektrische gitaren.


Het heeft geen zin meer om met mij de links/rechtshandig discussie te beginnen :) Ten eerste speel ik al veel te lang linkshandig (begonnen toen Zundapps en Kreidlers helemaal in waren), ten 2e is na een CTS operatie aan mijn linkerhand de controle over die hand en ...mhh... stuk minder geworden. Zelfs mijn plectrums leiden af en toe hun eigen leven.

LaurentB
13 september 2010, 12:43
Da's een goed, versterkt geluid. Hebben ze het zadel inderdaad omgekeerd, zoals ik op de foto zie?

HalfBlindLefty
13 september 2010, 21:41
Thanks :)

Ja naast wat ander werk is het zadel omgekeerd.

vederlicht
13 september 2010, 22:02
klinkt heeeeel lekker. Mooie sound! Krijg zin in vakantie........
Vederlicht

HalfBlindLefty
14 september 2010, 22:00
Dank je.....

ngghhh vakantie...... graag :P