PDA

View Full Version : hardware tips



Orpheo
13 september 2010, 08:47
Voor de avontuurlijke gitaristen onder ons, op www.axesrus.co.uk kan je voor een appel en een ei vrachtladingen hardware kopen. voor een grove 60 euro heb je dan bijvoorbeeld 12 CTS pots, 500k, longshaft, om maar wat te noemen. bij vox kost dat al snel 84 euro... als je dus grootverbruiker bent: goede tip! pickupringen, kapjes, etc etc, verkopen ze ook bij de vleet.

Ze hebben ook een hoop bodies en halzen, strats, tele's en een les paul-model. de LP is slechts 120 euro. epi-kwaliteit. je moet er wel de hardware op zetten. Ik zit er zeker aan te denken om er een te nemen, een goedkope floyd erop te zetten, en kijken of floyd+LP me bevalt. ook leuk als projectje om te leren vlakken.

Tis gewoon maar een tip ;)

JTB
13 september 2010, 08:53
Ik ken de site, heb er ook wel eens iets besteld. De service was prima net als de onderdelen.

macwilliams
13 september 2010, 09:42
Interessant voor een zelf assemblage project.

Wat zijn de verschillen in neck radiussen?
Hoe moet ik dat "zien"?

Gothra
13 september 2010, 12:19
Ik zit er zeker aan te denken om er een te nemen, een goedkope floyd erop te zetten, en kijken of floyd+LP me bevalt.

jaaa! doennn!

Hendriks
13 september 2010, 15:32
Ik ben daar een regelmatige klant , ook al eens wat halzen gekocht , absoluut leuk spul , ook koop ik er wel eens spul van Wilkinson (tuners, bruggen ,etc) en wiring sets (cts) , niet duur , prima spul en snel in huis.

Heibel
13 september 2010, 15:56
Ik ben daar een regelmatige klant , ook al eens wat halzen gekocht , absoluut leuk spul , ook koop ik er wel eens spul van Wilkinson (tuners, bruggen ,etc) en wiring sets (cts) , niet duur , prima spul en snel in huis.

Ik heb er ook wel 'ns e.e.a. besteld, met name electronica, maar ook m'n Tonerider PU's. Fijne zaak..Ik vind de halzen er altijd smakelijk uitzien en ik zou het wel 'ns leuk vinden om daar 'n projectje van te gaan bouwen. Hoe is de kwaliteit van die halzen, vergeleken met bv. Fender, Squier MIJ?

Hendriks
13 september 2010, 16:05
Halzen zijn prima , ik heb 2 maal een full-maple gehad en deden niet veel onder voor Allparts , zeker beter dan Squier .

Sinner1980
13 september 2010, 17:27
Cool,bladwijzertje maken maar! Thanks Orph;)

PS. Mijn Warmoth tele body is mooi man,heb de hals overigens bij Musikraft besteld;meer opties en mooiere finishes

Orpheo
13 september 2010, 17:43
Cool,bladwijzertje maken maar! Thanks Orph;)

PS. Mijn Warmothe tele body is mooi man,heb de hals overigens bij Musikraft besteld;meer opties en mooiere finishespics or IT doesnt exist. ;)

Maar mee eens, voor teles en straten zou ik ook musikraft Pakken.

Sinner1980
13 september 2010, 17:45
pics or IT doesnt exist. ;)

Maar mee eens, voor teles en straten zou ik ook musikraft Pakken.

Pics van een body alleen? Neh,wacht wel ff tot ie in elkaar zit man,veel leuker. Ik heb misschien nog wel ff je expertise nodig maar dan PM ik je wel ff

Johan91
13 september 2010, 17:49
Vallen de verzendkosten uit Engeland mee? Vraag ik me al een hele tijd af...

The Unforgiven
13 september 2010, 18:06
Heeft er iemand (positieve) ervaringen met de Pick Ups die ze leveren?

Orpheo
13 september 2010, 18:11
Deze toko heeft heel milde verzendkosten. Ik geloof rond de 10 pond.

Welke pickups bedoel je? De toneriders zijn pleetje, beetje meer dan gfs, minder dan duncan. De gibsonpups, tja... ik haat gibsonpups in general....de rest is wel aardig, als gfs.

The Unforgiven
13 september 2010, 18:51
Deze toko heeft heel milde verzendkosten. Ik geloof rond de 10 pond.

Welke pickups bedoel je? De toneriders zijn pleetje, beetje meer dan gfs, minder dan duncan. De gibsonpups, tja... ik haat gibsonpups in general....de rest is wel aardig, als gfs.

Ik zat aan de Blackouts te denken...

Orgasmocaster
13 september 2010, 19:00
Heeft er iemand (positieve) ervaringen met de Pick Ups die ze leveren?

ik ben een grote fan van IronGear pickups (zelfde eigenaar geloof ik)
hun verzendkosten naar de USA zijn heel redelijk en zijn dan nog steeds rond dezelfde prijs als GFS (en beter)