PDA

View Full Version : fender supersonic aan nieuwe buizen toe?



eggen_h
13 september 2010, 01:56
hoi,

ik heb een vraagje. Ik ben sinds 2 jaar in het bezit van een fender supersonic 212 combo. Nu heb ik sinds kort een soort rare ruis als ik een lage G basnoot speel. het rare is dat dit alleen gebeurt als ik een G speel. ik heb de versterker tweedehands gekocht, hij zal iets van 3 of 4 jaar oud zijn. de (korte) ruis ontstaat als de toon van de G uitklinkt. is dit een teken dat ik de buizen moet vervangen? ik heb namelijk geen idee wanneer de buizen aan vervanging toe zijn. Voor de rest blijft hij namelijk wel mooi clean klinken, en de ruis is verwaarloosbaar, maar toch.

heeft iemand hier meer verstand van? de versterker heeft er flink wat speeluren opzitten.

dank!

Eko
13 september 2010, 07:32
Kan heel goed een slechter wordende buis zijn. Tik zachtjes even tegen de buizen aan met een potlood. Je hoort dan snel welke buis er eventueel niet goed meer is. Kan ook heel goed zijn dat een van de buizen niet goed aangedrukt is of losser zit. De kleine buizen ( 12 ax 7 e.d.) kun je zelf vervangen zonder af te regelen. Eindbuizen moet je even laten afstellen.