PDA

View Full Version : Beste Fender Strat Custom Shop



Billy the Kid
13 september 2010, 00:11
Ik wil een Fender Stratocaster Custom Shop kopen en zit aan een Eric Clapton model te denken, hij kost rond de 2700 euro dacht ik. Nu is er sinds kort ook een 2010 Limited Edition in de kleur EC Grey uitgebracht welke iets donkerder is dan Pewter Grey. Weet iemand of aan deze 2010 Limited Edition behalve de kleur iets is veranderd tov de andere Eric Clapton Custom Shop Strat. Ik ben nog niet op pad geweest en heb dan ook alleen de zwarte nog maar vastgehad, hoe zijn de Midnight Blue, Mercedes Blue, Pewder Grey en EC Grey kleuren tov Blackie. Ik weet dat er diverse gitaarbouwers zijn die voor 2700 waarschijnlijk betere gitaren bouwen maar het gaat mij echt om een Fender. Dus kortweg, wat is de mooiste kleur, wat is er anders aan de 2010 Eric Clapton Limited Edition en welke Custom Shop Strat koop ik het beste voor mijn 2700 euro volgens de kenners hier.....

TimoSomers
13 september 2010, 00:14
Mijn Fender Custom Shop Custom Classic is de beste strat die ik ooit heb gehoord, dus die moet je ff checken.
(rond de 2300 euro)

Eko
13 september 2010, 07:47
Billy the Kid,
Bij de versies uit de Customshop geld een hoge factor van willen hebben. Met andere woorden , de kwaliteit is zonder meer goed te noemen. Je mag van het merk verwachten dat de strats goed zijn gebouwd en afgewerkt.
De Clapton strats worden in beperkte hoeveelheden gemaakt in afwijkende kleuren. Of je die moet kopen hangt af van je smaak. Klinken doen ze allemaal hetzelfde.
Houdt er rekening mee dat EC op z`n strats vintage fretdraad laat zetten. Niet iedereen kan daar even goed mee overweg. Ga er in ieder geval eerst op spelen voor dat je zoveel geld neertelt voor een instrument. Clapton strats worden zeer regelmatig aangeboden op Marktplaats wat aangeeft dat niet iedereen er zo makkelijk op weg speelt.
Dit soort instrumenten wordt eigenlijk alleen gekocht door fans. Je wilt een EC strat of niet. Of het ook de beste strat uit de CS is mag je zelf bepalen. Anderen geven misschien weer de voorkeur aan een timemachineseries.
Wat ik er ook nog aan toe wil voegen :ga naar een dealer van de Custom Shop. Eigenlijk zijn er daar maar weinig van. Kees Dee is een goede. Anderen kopen zelf ook bij een CS dealer en hebben dan de minder gewilde kleuren of uitvoeringen. Kees Dee koopt zelf ook in de CS winkel in Duesseldorf. ( exclusief voor CS dealers). Voor een beperkt aantal klanten bestaat de mogelijkheid om naar die winkel toe te gaan en daar zelf uit te zoeken. Reken er wel op dat er van je verlangt wordt dat je terplekke ook echt een minimumbedrag uitgeeft.

Orpheo
13 september 2010, 08:26
ik vind fender customshop zo ongelooflijk overdreven qua prijs. er zijn customshops (niet-fender) die even goede, soms betere gitaren bouwt dan Fender, voor een fractie van de prijs...

Wabbie
13 september 2010, 09:53
Klopt, maar de topicstarter geeft aan dat het hem ook om het logo op het headstock gaat. Dat is trouwens iets wat ik begrijpen. Als ik opzoek ga naar een nieuwe strat dan is ook een vereiste dat er Fender op de headstock staat voor mij.

On topic:
Ik heb een aantal CS strats in mijn handen gehad en ze waren inderdaad allemaal goed. Voor mij sprongen die Relics er toch wel net iets meer uit in positieve zin. Als je inderdaad met het vintage fretdraad en de V-neck overweg kunt dan maakt het voor de klank niets uit welk kleurtje je koopt.

muziekschuur
13 september 2010, 10:09
Heb je al eens op een american standard Strat gespeeld? Zou ik eerst doen...

Daarna zou ik op een Clapton, Gilmour en mogelijk een Buddy Guy strat willen spelen. Dat zijn mijn 3 gitaren waar ik interesse in zou hebben.

Pepe
13 september 2010, 10:43
Dus kortweg, wat is de mooiste kleur, wat is er anders aan de 2010 Eric Clapton Limited Edition en welke Custom Shop Strat koop ik het beste voor mijn 2700 euro volgens de kenners hier.....


Je wil 2700 uitgeven maar komt hier vragen wat de mooiste kleur is, of we de specs voor je willen opzoeken bij Fender.com en wat de beste CS strat is?

Funny.

stratestic
13 september 2010, 11:27
Eigenlijk toch heel logisch...

De topicstarter wil veel geld uitgeven voor een mooie stratocaster maar twijfelt gewoon nog een beetje.

Dat doe ik zelf ook al een hele tijd. Ik kan bijvoorbeeld echt niet kiezen tussen een sunburst '63 of een zwarte '69 Fender CS stratocaster.
Elke gitaar heeft zijn voor- en nadelen. 3tone sunbrust daar speelt iedereen eigenlijk altijd op. Maar de headstock van een '69 stratocaster vind ik dan persoonlijk weer erg groot.

Deze

http://www.musik-schmidt.de/Fender-Custom-Shop-1961-Stratocaster-Relic-3TSB-Team-Built-Lefthand.html

of toch deze

http://www.thomann.de/nl/fender_69_heavy_relic_strat_lh_bk_rw.htm

levi
13 september 2010, 11:28
Ik vind pwerter gray de mooiste kleur en wat pepe eigenlijk zegt (read between the lines lol) Je moet even meer research doen voordat je zo een duur ding gaat kopen.

Pepe
13 september 2010, 13:44
Exactly. Als je in de markt bent voor een CS strat dan zou je verwachten dat JIJ de meeste kennis zou hebben opgedaan. En dan kom je ONS vertellen wat en waarom.

Tristan
13 september 2010, 13:56
Euh, misschien is het handig om naar een goede winkel met een ruime keus in CS Strats te gaan en dan de best klinkende te kopen ongeacht wat het is en mits deze je bevalt, of zeg ik dan iets heel stoms? :dontgeti:

Fisherman
13 september 2010, 14:51
Als ik je een goedbedoeld advies mag geven, ga naar de échte gitaarspeciaalzaken in Nederland en kijk in deze prijsklasse absoluut niet naar de prijsstunters in bijv. Duitsland.

Ik heb diverse gitaarspeciaalzaken benaderd omtrent een aantal nieuwe gitaren die ik overwoog en 2 daarvan nog steeds overweeg nieuw te kopen en korting was ALTIJD geen enkel probleem, zolang je maar eerlijk en serieus bent tegen de winkeleigenaar.

Ik noem als voorbeeld, Robbert van der Ende van Max Guitar Store.
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?categoryID=438&offset=0
-als ik weer mag autorijden, dan ga ik als eerste naar hem toe!-
Hij gaat proberen om voor mij zo'n Gibson Les Paul Studio 50s Tribute Worn GoldTop te ritselen viaviavia ;) én hij gaf de Fender USA American Special HSS Black Rosewood Stratocaster voor dezelfde lage prijs als zijn conculega's verderop in Den Haag die drie dolledwaze uitverkoopdagen hadden en de desbetreffende USA Strat in de aanbieding hadden.
Omdat Robbert mij een aantal keren telefonisch geholpen heeft bij vragen, zoekopdrachten en navraag toen ik mijn Gibson Explorer uit 1998 wilde kopen, gun ik hem mijn zuurverdiende centjes en krijg ik de service die je online wellicht ook wel krijgt, maar bij dit soort Nederlandse speciaalzaken gaat dat allemaal veel persoonlijker en hoef je niet op te sturen etc.etc.etc.

Ook kan ik je Rudi van The Fellowship of Accoustics (TFOA) van harte aanbevelen, evenals JP van JPStingRayGuitars.
Stuk voor stuk mensen die een enorme collectie hebben en belangrijker nog, een goede naam én vreselijk veel verstand van gitaren.

Dus als jij -ik vind die custom shops ook waanzinnig- zo'n bedrag gaat uitgeven, doe dit dan alsjeblieft bij zo'n speciaalzaak waar je alle service, ervaring en garantie krijgt die je behoort te krijgen als je zo'n dure Custom Shop koopt.

Laat even weten hoe het afloopt en veel succes !!!!! :ok::ok:

Fisherman
13 september 2010, 14:52
Euh, misschien is het handig om naar een goede winkel met een ruime keus in CS Strats te gaan en dan de best klinkende te kopen ongeacht wat het is en mits deze je bevalt, of zeg ik dan iets heel stoms? :dontgeti:

Juistum! Dat bedoel ik! ;)

Orbis
13 september 2010, 19:56
Helpt elkaar, koopt Nederlandse waar. Zo was 't toch?

Overigens heeft Fisherman wat mij betreft wel gelijk. De laatste keer dat ik bij MaxGuitar werd ik verschrikkelijk goed geholpen, het is echt een zaak die je de klandizie gunt. Bovendien kun je bij problemen tenminste ergens terecht. Overigens geldt hetzelfde voor 'die andere' zaak in Den Haag waar Fisherman aan refereerde ;) .

Billy the Kid
13 september 2010, 20:06
Super relaxed dat jullie zoveel goede adviezen geven, bedankt! Ik vind het altijd prettig om even de mening van een ander te peilen, puur ter bevestiging voor mezelf. En dat doe je het beste hier lijkt me. Ik aarzel erg over de kleur, je hebt wel eens van die dingen.....erg lastig. Het klopt ook dat ik nog maar weinig research heb gedaan, gewoon nog geen tijd gehad maar ik heb wel alvast 3000 voor een nieuwe gitaar gereserveerd. Het hoeft niet persé een Eric Clapton te zijn maar ik wil inderdaad wel Fender op de headstock hebben staan, ervaringen met CS strats van max 3000 euro zijn dus zéér welkom. Uiteraard moet ik voor aanschaf gewoon zelf naar een CS dealer gaan, zoveel mogelijk CS strats uitproberen en kopen wat mij het beste ligt. Heeft iemand ervaring met de David Gilmour strat?

Fisherman
13 september 2010, 20:36
Super relaxed dat jullie zoveel goede adviezen geven, bedankt! Ik vind het altijd prettig om even de mening van een ander te peilen, puur ter bevestiging voor mezelf. En dat doe je het beste hier lijkt me. Ik aarzel erg over de kleur, je hebt wel eens van die dingen.....erg lastig. Het klopt ook dat ik nog maar weinig research heb gedaan, gewoon nog geen tijd gehad maar ik heb wel alvast 3000 voor een nieuwe gitaar gereserveerd. Het hoeft niet persé een Eric Clapton te zijn maar ik wil inderdaad wel Fender op de headstock hebben staan, ervaringen met CS strats van max 3000 euro zijn dus zéér welkom. Uiteraard moet ik voor aanschaf gewoon zelf naar een CS dealer gaan, zoveel mogelijk CS strats uitproberen en kopen wat mij het beste ligt. Heeft iemand ervaring met de David Gilmour strat?

Hé Mr. Billy the Kid.
Jij woont in Dordrecht, dus Den Haag is een wippie. Even van tevoren bellen, dan maakt Robbert van der Ende even tijd voor je (zeg even dat ik (Harald) je heb doorverwezen.;)
Hij heeft die CS Gilmour hangen en man man man wat een beauty.
Maar ik heb er geen ervaring mee, het is een gitaar in de nogal hogere prijsklasse om het maar zachtjes uit te drukken en dat is voor zo'n effectenklooifiguur als ik natuurlijk veeeeel te goed :soinnocent:

Ga er gewoon een middagje heen, volgens mij heeft ie 25 CS'en op voorraad....laat ze gewoon allemaal door het vuistje heengaan.
Tippie toppie!:cheerup:


Veel plezier!:ok:

Amokachi
13 september 2010, 20:47
Als je een 2de hands zoekt, hier is er ene :
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-stratocaster-signature-eric-clapton-78680643.html?qq=&list_cat=elektrische-gitaar

Of is dit geen Custom...

Erik70
13 september 2010, 21:14
Ik heb zelf (onder andere) een Fender 57 AVRI. Deze klinkt helemaal super alleen heb ik nog steeds wat moeite met de smalle dunne hals en de 7.25 radius.
Ik ben enige weken geleden bij Kees Dee in Amersfoort geweest om daar eens rond te neuzen naar een strat die deze mogelijk zou kunnen vervangen.
Ik kom hier vaker, heb er al diverse gitaren gekocht (o.a. deze AVRI) en ben altijd erg prettig geholpen. Enkele uurtjes doorgebracht en op diverse Custom-Shops gespeeld.
Allemaal echt toppie gitaren. Maar echt ook allemaal anders. Ze voelden elk anders aan en ook de klank was zeer verschillend. De ene kraak helder, de ander wat wolliger. Allemaal goed, maar zeeeer verschillend.
Ik zou nog een zeer nette prijs voor mijn strat terug krijgen bij inruil. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik ga doen. Die AVRI kninkt zo verdomde lekker dat ik sterk overweeg om mijzelf maar "noodgedwongen"te laten wennen aan die 'afwijkende' hals en feel...

wie weet wordt vervolgt en misschien ook niet.

Je kunt dit verhaaltje ook zo interpreteren: Ook als er geen Customshop op je Fender staat kan het werkelijk een topgitaartje zijn.

Billy the Kid
13 september 2010, 21:17
De afgebeelde 2e hands EC is inderdaad geen CS. Ik ga op zeer korte termijn maar eens zo'n David Gilmour strat uitproberen, heb er op het internet mooie dingen van gehoord en gezien.....ben benieuwd!

Billy the Kid
13 september 2010, 21:21
Als ik het goed heb heeft een Gilmour strat ook al zo'n dun halsje, dunner als een standaard strat.

Fisherman
13 september 2010, 21:24
De afgebeelde 2e hands EC is inderdaad geen CS. Ik ga op zeer korte termijn maar eens zo'n David Gilmour strat uitproberen, heb er op het internet mooie dingen van gehoord en gezien.....ben benieuwd!

Van origine ben ik Rotterdammert...ik woon nu in de Achterhoek, anders had ik wel ff met je meegegaan naar Robbert's (MaxGuitar) Fender CS verzameling gaan kijken. Daar hangen beauty's tussen, maarja....dat weet je van tevoren, die kosten nu eenmaal een beste duit.
Als je dat echt wil, dan moet je -dat is mijn bescheiden mening en goedbedoelde advies- er een flink aantal proberen, want wat mijn voorganger hierboven ook al zei, ze voelen, klinken en zijn ook allemaal verschillend!

Succes! :ok:

Wabbie
13 september 2010, 23:04
Inderdaad, gewoon een pak van de Strats uitproberen. Ik heb al een tijdje geen CS strat meer in mijn handen gehad, maar ik heb het idee dat de Relics een wat dikkere hals hebben dan de niet-relics. Maar dat kan ondertussen ook zijn veranderd of per relic verschillen, daar heb ik toen niet zo op gelet.

jimihattricks
13 september 2010, 23:52
Als je valt voor de EC look dan zal de Robert Cray sig je ook bevallen (gezien de kleurstelling). Deze is alleen hardtail, maar er zitten vaak mooie figured maple halzen op, iets wat bij de EC strat meestal niet het geval is, en bovendien een wat meer 'gewone' C-shape allemansvriend hals..

Overigens snap ik juist wel dat TS navraag komt doen, ik ben het niet eens met de stelling dat een CS-shopper een gitaarexpert moet zijn.

In ieder geval veel succes en testplezier gewenst!

Pepe
14 september 2010, 00:09
Overigens snap ik juist wel dat TS navraag komt doen, ik ben het niet eens met de stelling dat een CS-shopper een gitaarexpert moet zijn.

Maar onderbouw dat eens. Afgezien dat gitaren onderling verschillen, topicstarter zeg niks over voorkeur voor geluid, serie, neckprofiel, radius, houtsoort.. en hoeveel CShoppers ken je zelf? Wat voor advies zou hem op enige manier verder helpen.
Het enige juiste advies is ZELF uitproberen en zelfs dan is het al lastig om in een middag uit een half dozijn gitaren de beste te kiezen.

De mooiste, dat is makkelijk. Maar daar heeft ie jouw advies niet voor nodig.

topnut
14 september 2010, 09:32
Dank voor de positieve woorden mannen....Jullie zijn altijd welkom! :ok:

levi
14 september 2010, 09:46
wat al jaren lang op het forum geschreewt word: "Gewoon zelf uitproberen". En laat je niet misleiden als er bijvoorbeeld david gilmour sig op staat. Als een ander beter is gewoon die nemen beetje breed denken haha, als je begrijpt wat ik bedoel.

the sure thing
14 september 2010, 14:05
... Ik ben ongeveer 2 jaar geleden naar Kees Dee in Amersfoort geweest. Niet direct mijn 1e keus qua winkel, maar wel 1e keus wat het gaat over de KEUZE uit Fender CS modellen. Ik ben er letterlijk een hele dag geweest en bijna alle CS modellen uitvoerig bespeeld.

Conclusies:

1. de kwaliteit is GOED
2. ze verschillen onderling qua bespeelbaarheid, geluid, halsprofiel, feel, enz. Geen 2
modellen zijn hetzelfde, ook al zijn ze dat op papier wel.
3. de relic CS modellen zijn niet zozeer beter/slechter dan de andere modellen, ze zijn
gewoon echt anders.
4. Kies dus nooit een CS model uit op looks of via internet, vanwege de genoemde
onderlinge verschillen. de mooiste CS die ze daar hadden was een blauwe, die wilde ik
echt, maar speelde niet zo lekker.

Uiteindelijk ben ik met een zwarte CS relic de deur uit gegaan.

Uber-conclusie: probeer ze idd zelf uit. Ga niet naar een prijs-stunter, maar naar een gitaarzaak met (heel) veel keuze. Daar betaal ik dan graag EUR 200,- meer voor.

Verrassing van die dag: de mexicaanse road worn versies vond ik geweldig!

Eko
14 september 2010, 17:11
Fisherman,
Nooit geweten dat er meer Rotterdammers in de buurt wonen. Wordt het toch nog gezellig ( Woonplaats Goor).
Het bezoeken van een echte CS dealer is , vind ik , een noodzaak. Boven de 2000,- begint het toch een kwestie te worden waar merk , dealership , service etc toch belangrijk begint te worden.
Zonder echt iemand voor z`n schenen te schoppen , als ik op m`n gemak een betere gitaar wil proberen wil ik geen idioot naast me hebben staan die 3 distortions achter elkaar combineert op een Marshall DSL op vol vermogen.
Ik wil in alle rust een gitaar acoustisch kunnen horen en totaal clean op een klasse amp. Beter nog , op m`n eigen amp ( absolute aanrader trouwens).
Neem de tijd om te kijken of een gitaar ( hals , vorm , frets e.d.) echt iets voor je is. Denk niet , daar wen ik wel aan want marktplaats staat vol met gitaren waar de eerste eigenaar niet aan kon wennen. Verblik of verbloos ook niet om een of ander nog gewoon aan te laten passen. Bedrijven zoals Kees Dee en Max kunnen fretwerk gewoon bij een goede luthier aan laten passen of vervangen. Zo`n gitaar moet je passen als een maatkostuum.
Het wordt nooit echt de laaste die je koopt , dat werkt niet zo bij gitaristen , het moet wel de beste worden.

heavy-metal-thunder
18 september 2010, 23:09
ik heb al een paar 62 AVRI's gehad. ik vond die heel goed klinken, maar speelde er niet zo graag op. Ik dacht altijd dat het door de lage fretjes (i.vgl.m. mijn Les Paul) was. Toen heb ik een '69 time machine series gekocht, een sunburs Relic. Die speelde heel wat vlotter dan de AVRI's, maar had liever de vollere sound van rosewood neck. En om eerlijk te zijn, ik had liever een witte (die vergelen zo mooi) en de Relic stoorde me (ik vind het stom om een nieuwe gitaar te gaan bewerken om er oud uit te zijn, relic moet komen door jaren gebruik) maar dat is persoonlijk. Toen kon ik door de lage dollarkoers behoorlijk "goedkoop" een quasi nieuwe '65 NOS Dennis Galuszko Masterbuilt kopen. Ik ga me niet uitspreken over de kwaliteit/prijsverhouding, maar ik heb nog nooit een strat gehad die zo vlot speelde. En nu de dollar zich aan het herstellen is, weet ik zeker dat het een waardevaste investering is.

E-J
19 september 2010, 17:00
Rotterdammers wonen overal, hier woont er één in Limburg ;)


Als ik het goed heb heeft een Gilmour strat ook al zo'n dun halsje, dunner als een standaard strat.

Ja, erg dun zelfs. Een soort dunne C hals, moet je liggen... persoonlijk zou ik alle halzen (alle vormen van C, V, U etc) een tijd proberen en kijken welke je het meest ligt. Dan kun je vervolgens een aantal kanshebbers wegstrepen en makkelijker een keuze nemen.

Bij de DG Strat gaat het vooral om de pickups, met name de Seymour Duncan SSL-5 in de brug (meer output/ballen dan een normale Strat brug pu). Dan heb je nog die speciale dunne hals en de verkorte tremolo arm...

Klinkt gek maar als je Strat goed hout heeft en een beetje kwaliteit pickups kan het al bijna niet meer misgaan... dan is elke Strat wel goed :ok: Dat is bij Gibson Les Pauls wel anders...

levi
20 september 2010, 16:25
@TS Hoe gaat het met je zoektocht al wat nieuwe gitaartje geprobeert??

Fisherman
20 september 2010, 17:27
Zijnde GEEN liefhebber van Relic's maar wél van Fender CS Strats.....moest ik toch wel een beetje grinniken :) van de opmerking van de verkopert in de advertentie van deze Fender CS Rory Gallagher Stratocaster....

"Zo goed als nieuw" met een knipoog.

http://link.marktplaats.nl/379663871

Nogmaals, ik kan er maar niet aan wennen dat een nieuwe gitaar er zo uitziet.....maar het is wel een toppert natuurlijk! :soinnocent:

Billy the Kid
22 september 2010, 23:31
Ik heb er net een bod op gedaan van €1700,00

Fisherman
23 september 2010, 12:58
Ik heb er net een bod op gedaan van €1700,00

Ik zie het.....meen je dat nou?
Wil je écht zo'n zwaar gerelicte Strat hebben?

Wabbie
23 september 2010, 13:06
@fisherman : sommige mensen vinden relic nu eenmaal vet. Een relic CS staat ook nog op mijn verlanglijstje.

@TS. Je begon met een een vraag over een Eric Clapton CS, en nu ben je via de Gilmour bij de Gallagher strat uitgekomen? Weet je eigenlijk wel precies wat je wilt of gaat het gewoon om een CS strat?

Fisherman
23 september 2010, 13:14
@fisherman : sommige mensen vinden relic nu eenmaal vet. Een relic CS staat ook nog op mijn verlanglijstje.

@TS. Je begon met een een vraag over een Eric Clapton CS, en nu ben je via de Gilmour bij de Gallagher strat uitgekomen? Weet je eigenlijk wel precies wat je wilt of gaat het gewoon om een CS strat?

@ Wabbie :cheerup:
Ik begrijp het verlangen naar het bezitten van de Strat CS maar al te goed, absoluut echt 100% zeker te weten! :ok:
Maar dat men een nieuwe gitaar er express zo uit laat zien, dat wil er bij mij niet in, nogmaals, bij MIJ niet in...maar je weet, ik spoor niet en heb allerlei kleuren pilletjes die ik elke dag in grote getalen moet innemen....er komt zowiezo dus weinig zinnigs uit de bakkus van Fisherman... :seriousf::seriousf:

oigun
23 september 2010, 13:23
Ik vind zoiets dan wel weer erg geil!
http://i660.photobucket.com/albums/uu324/RistArea51/MLP%20Special/P2280309.jpg?t=1283461647
Relic in optima forma.

Het nadeel van een relic is wel, dat als je hem beschadigd, de beschadigingen er weer zo nieuw uitzien:seriousf:

Wabbie
23 september 2010, 14:01
@Fisherman,

Tuurlijk, ik kan er prima inkomen dat mensen graag willen dat hun nieuwe gitaar er nieuw uitziet. Ik vind echter dat een Fender er gewoon een beetje afgeleefd uit hoort te zien, geeft het gewoon net dat beetje extra. Komt bij dat mijn zweet erg agressief is dus zelfs poly-gitaren relic'en bij mij.
Gelukkig verschillen de smaken anders zouden we allemaal op dezelfde gitaar spelen ;-)

Fisherman
23 september 2010, 14:15
@Fisherman,

Tuurlijk, ik kan er prima inkomen dat mensen graag willen dat hun nieuwe gitaar er nieuw uitziet. Ik vind echter dat een Fender er gewoon een beetje afgeleefd uit hoort te zien, geeft het gewoon net dat beetje extra. Komt bij dat mijn zweet erg agressief is dus zelfs poly-gitaren relic'en bij mij.
Gelukkig verschillen de smaken anders zouden we allemaal op dezelfde gitaar spelen ;-)

Hé Wabbie, voelt goed he? Die tietol invullen. Er komt een dag, dat iedereen de Fisherman gaat navolgen :seriousf:

Ik moet mijn eerste Fender USA Strat nog kopen, ben in de eerste plaats een Gibons.....Sgibon....DAMN!....Gibson (moeilijk woord :sneaky:) liefhebbert....maar die USA Strat komt er wel, maar dan nieuw. En als er dan krasjes en schade aankomt in de loop der jaren vind ik dat niet zo'n heel erg groot probleem, al ben ik zelf een onvoorstelbaar Pietje Precies, altijd netjes altijd alles in koffers en poetsen enzo.....
Waar het uiteindelijk allemaal om draait..relic of geen relic, Strat, LP, ESP, MM, etc.etc....als je maar plezier hebt in je geklooi op die planken, ja toch niet dan??? :ok::ok::dance:

Wabbie
23 september 2010, 14:27
Ja, ik ben dus een van minder Gibson-liefhebber, op de een of de andere manier werken Gibsons gewoon niet bij mij. En ik ben een heel stuk minder pietje precies met mijn Fenders, die hebben allebij dan ook al een aardige verzameling oorlogswonden ;-)

ahum, tot zover off topic dan ;)

Fisherman
23 september 2010, 14:38
Dit vind ik de mooiste strat:

1979 Black Stratocaster maple:

http://www.stratcollector.com/images/invlarge/sc0115679bl.gif



En ok.......verder on-topic dus nu weer, voordat ik weer straf krijg :eek:

Mitch
23 september 2010, 15:09
Graag, ik had alweer het nodige onkruid getrokken

Billy the Kid
25 september 2010, 09:08
Weledele gitaarvrienden.......mooi om te zien dat jullie reacties gewoon doorgaan, super!
Wabbie je hebt gelijk, ik weet inderdaad nog niet wat ik precies wil, ik vind zoveel strats mooi en een keuze maken is moeilijk.
In eerste instantie wilde ik een Custom Shop strat maar een John Mayer bevalt me eigenlijk ook wel en die kost maar 1600 euro. Ik zag die Gallagher op marktplaats en dacht voor 1700 neem ik hem mee. Meer hij is donderdagavond verkocht voor 1900, ook best want eigenlijk vind ik hem iets te relic....maar voor 1700 euro had ik hem echt wel gekocht. Ik vind die witte Fender Strat '62 OW/RW RI van 1549 euro bij Feedback ook wel wat, maar die John Mayer Sunburst blijft maar knagen hé.......

apekop
25 september 2010, 09:28
Hij heeft die CS Gilmour hangen en man man man wat een beauty.


Het enige jammere aan deze gitaar is die enorm dikke slagplaat, dat vind ik erg lelijk en niet fijn

Ik ben ook al zo'n 3/4 jaar op zoek naar een nieuwe strat ter vervanging/upgrade van mijn standard USA.
Ik heb al veel geprobeerd (ook verschillende signature gitaren) maar ik had nog niet echt de klik factor, zodra ik deze heb is hij verkocht.

Wabbie
25 september 2010, 12:27
Als die John Mayer strat blijft knagen, is dat dan niet gewoon een teken dat je die moet kopen? Als je die fijn vindt klinken en spelen dan lijkt het me een duidelijke zaak. Dan zou ik gewoon die Mayer strat kopen.

wireman
25 september 2010, 12:47
Wat kost ie bij Max?
Staat namelijk op 1 van mijn verlanglijstje.. (ook al kan ik m nooit kopen dunkt me...)
she will be mine... oh yes.. she WILL be mine......


Hé Mr. Billy the Kid.
Jij woont in Dordrecht, dus Den Haag is een wippie. Even van tevoren bellen, dan maakt Robbert van der Ende even tijd voor je (zeg even dat ik (Harald) je heb doorverwezen.;)
Hij heeft die CS Gilmour hangen en man man man wat een beauty.
Maar ik heb er geen ervaring mee, het is een gitaar in de nogal hogere prijsklasse om het maar zachtjes uit te drukken en dat is voor zo'n effectenklooifiguur als ik natuurlijk veeeeel te goed :soinnocent:

Ga er gewoon een middagje heen, volgens mij heeft ie 25 CS'en op voorraad....laat ze gewoon allemaal door het vuistje heengaan.
Tippie toppie!:cheerup:


Veel plezier!:ok:

muziekschuur
12 oktober 2010, 17:25
Ik zag net dat de Polkadot signature stratocaster van Buddy Guy nu zo'n 500 euro kost.... Hmmmm.

http://www.thomann.de/nl/fender_buddy_guy_polka_dot_egitarre.htm