PDA

View Full Version : Taylor gitaren repareren/aanpassen in Nederland



Rondje01
12 september 2010, 22:43
Weet iemand of er in Nederland een gecertificeerde gitaarbouwer is die de reparaties/aanpassingen doet van Taylor gitaren.
Ik wil misschien e.e.a. laten doen aan mijn 314CE uit 2005.
-Upgraden van het ES systeem van 3 Volt naar 9 Volt (2010 versie).
-Hooglans uitpolijsten of opnieuw spuiten van de achterkant en de zijkanten.
Ik wil van die satin finish o de klankkast af.

Er is weinig over te vinden in Nederland.
E.e.a. zou in het Servicepunt van Taylor moeten gebeuren in Duitsland.

Harald
12 september 2010, 23:14
Zijn ze nog steeds Taylor importeur voor Nederland bij Casa Benelly? Zou daar eens informeren.

Cue Zephyr
12 september 2010, 23:17
Ik weet alleen Fender GmbH ergens in Duitsland. Regelmatig mee gemaild, erg goede service.

Fingerpick
12 september 2010, 23:18
Weet iemand of er in Nederland een gecertificeerde gitaarbouwer is die de reparaties/aanpassingen doet van Taylor gitaren.
Ik wil misschien e.e.a. laten doen aan mijn 314CE uit 2005.
-Upgraden van het ES systeem van 3 Volt naar 9 Volt (2010 versie).
-Hooglans uitpolijsten of opnieuw spuiten van de achterkant en de zijkanten.
Ik wil van die satin finish o de klankkast af.

Er is weinig over te vinden in Nederland.
E.e.a. zou in het Servicepunt van Taylor moeten gebeuren in Duitsland.

Gaat je wel wat kosten : Het ES systeem van mijn Taylor werd ong. 4 jaar geleden vervangen (casa benelly) - gelukkig nog onder garantie - en zou 345 Euro gekost hebben.
En doe daar dan de lakwerken nog bij ....misschien overwegen jou 314 te verkopen en up te graden naar een 414?

--=HANS=--
12 september 2010, 23:40
Ik zou Kees Dee in Amersfoort proberen, die hebben denk ik de grootste collectie Taylor in Nederland en getuige allerlei filmpjes en verslagen op hun site, een warme relatie met de mensen van Taylor.

Rondje01
12 september 2010, 23:55
Gaat je wel wat kosten : Het ES systeem van mijn Taylor werd ong. 4 jaar geleden vervangen (casa benelly) - gelukkig nog onder garantie - en zou 345 Euro gekost hebben.
En doe daar dan de lakwerken nog bij ....misschien overwegen jou 314 te verkopen en up te graden naar een 414?

Ik denk niet dat ik daar veel mee opschiet want de finish is achter en zijkanten ook satin.
Op dit ogenblik ben ik even de mogelijkheden aan het bekijken maar het is nog niet zo eenvoudig als ik dacht.
Opsturen naar Fender GMBH voor de ES upgrade kost sowieso € 375
Verzending niet inbegrepen.
Spuitwerk weet ik niet of ze dat daar ook doen.
Kees Dee heb ik gemaild maar daar hoor ik niks van, ik zal maar even bellen met Ome Kees :-)

bert
14 september 2010, 10:14
"Upgraden van het ES systeem van 3 Volt naar 9 Volt (2010 versie)."
Wat moet ik me daarbij voorstellen ? !
Er zitten bij mij nu 2 batterijtjes van 1.5 volt in ( penlight ). Krijg je dan nu een blok van 9 volt. Wat is de meerwaarde hiervan ? !
Wie o wie heeft het antwoord.

Groeten,
Bert.

Cue Zephyr
14 september 2010, 18:34
Gaat langer mee, verwacht ik. En zover ik weet zit het batterijhoudertje dan op een handigere plaats - bij de jack aansluiting.
Verder is er aan het ES volgens mij nog wel meer veranderd, maar dat kan ook alleen voor de hogere series geweest zijn (500 en hoger).

Rondje01
14 september 2010, 19:49
"Upgraden van het ES systeem van 3 Volt naar 9 Volt (2010 versie)."
Wat moet ik me daarbij voorstellen ? !

Bert, jij hebt dus de 3 Volt versie.
De 9 Volt versie (ik meen in 2007 geintroduceerd en inmiddels dus de 2010 uitvoering) heeft een wat helderder en warmer geluid en heeft wat minder "mid", schijnt het.
De preamp zal iets aangepast zijn.
Er is ok een beveiliging aangebracht tegen elektrische schokken (niet zo schokkend vind ik)
De batterijhouder zit op dezelfde plaats maar is uiteraard wel iets anders van vorm.
3V gaat iets van 30 uur mee en 9V 40 uur (allebei erg kort!)

Maar als het 3V systeem het gewoon goed doet en bevalt zou ik er niet eens over piekeren het te upgraden.
Voor mij ben ik bang dat een upgrade ook niet zal helpen omdat het elektrische basisgeluid me al niet zo bevalt.
Waarschijnlijk gaat er op termijn een Fishman matrix infinnity in met een custommade bass, treble en volumeregling.
Maar het meoet wel een nette oplossing worden, dus ik moet nog even kijken wat daarbij de mogelijkheden zijn.

Ik heb overigens al bericht terug van Kees Dee en er is geen andere optie dan hem op laten sturen via de Dealer voor de upgrade naar Fender/Taylor GMBH in Duitsland, die hebben als enige de mallen en onderdelen.
Niet erg meegaand van Taylor dus.
Wel iets om bij stil te staan als je een Taylor wilt kopen.
Wat nou als je er problemen mee krijgt? waarschijnlijk niet te repareren door je dealer.

bert
15 september 2010, 17:10
Uitleg is duidelijk. Voor mij totaal geen belangrijke "verbetering ". Met mijn Chroma-cord versteker ( http://cromacord.net/amp/index.php?/ger/CROMAcord-Produkte/PODIUM-IV )
ben ik dik tevreden al gebruik ik hem de laatste tijd niet meer. Speel alleen nog maar onversterkt. ( dus . . . . ! ! )
Maar informatie over Taylor is altijd wel leuk om te weten/lezen. Zo is mij ook nog steeds niet duidelijk of Casa Benelly nog importeur is, want dan zou je daar toch heen kunnen gaan ! ? Meestal ga ik 1x in de 3 jaar naar Casa Benelly om mijn gitaar af te stellen en om lekker rond te kijken. Verder hoop ik ze nooit nodig te hebben. ( misschien voor iets nieuws, want ik blijf het wel een fijne zaak vinden ).
Ik zou als ik Ronde01 was het allemaal niet waard vinden. Maak een sommetje wat het allemaal kost en is het dat dan waard ? !
Ben benieuwd wat je gaat doen ! ! Cue Zephyr ook bedankt voor je uitleg.

Rondje01
15 september 2010, 21:49
Er zit ook nog een switch in de nieuwe versie om de sensor (tegenwoordig één ipv twee) in en uit te schakelen.
Daareentegen speelde ik vandaag nog op een 3V syeteem die wel lekker klonk, anders dan de mijne.
Misschien is er wel iets mis met die van mij.

apekop
16 september 2010, 01:15
heeft iemand daadwerkelijk de oude en nieuwe ES systemen met elkaar vergeleken? en wat waren de klank verschillen?

Ik heb een keer op een Taylor gespeeld met het ES systeem, ik weet niet of het oude of nieuwe was. Mijn verwachtingen waren hoog maar ik was niet echt onder de indruk. Het klonk tamelijk blikkerig en er was geen goede snaar balans, 1 snaar was harder. Als ik ergens een hekel aan heb is het een slechte snaar balans, dat is funest voor je sound.
Maar misschien was het exemplarisch.

Rondje01
12 november 2010, 00:29
Weet iemand of er in Nederland een gecertificeerde gitaarbouwer is die de reparaties/aanpassingen doet van Taylor gitaren.
Ik wil misschien e.e.a. laten doen aan mijn 314CE uit 2005.
-Upgraden van het ES systeem van 3 Volt naar 9 Volt (2010 versie).
-Hooglans uitpolijsten of opnieuw spuiten van de achterkant en de zijkanten.
Ik wil van die satin finish o de klankkast af.

Er is weinig over te vinden in Nederland.
E.e.a. zou in het Servicepunt van Taylor moeten gebeuren in Duitsland.

Het ziet ernaar uit dat mijn gebeden op termijn worden verhoord!
Taylor komt naar Nederland! Amsterdam om precies te zijn!
Ben benieuwd hoe e.e.a vorm gaat krijgen.
Als Mozes niet naar de berg kan dan komt de berg maar naar Mozes (of zoiets) :-)

Taylor Guitars has announced that starting January 1, 2011, the company will assume control of its European distribution through its own Europe-based headquarters. Located in Amsterdam, the new offices and warehouse will support operations that include dedicated sales, distribution, customer service and factory-level repair for Taylor owners throughout Europe. The move, which follows the completion of a distribution agreement with Fender Musical Instrument Corporation that began in 2008, was driven in part by the desire to deliver the full-service brand experience to European customers as it has in North America.

"We are tremendously excited to connect directly with our dealers and customers in the region," shares Brian Swerdfeger, Taylor’s Vice President of Sales and Marketing. "We believe this direct approach will allow us to provide the same kind of brand experience and customer service that have made Taylor an industry leader in the U.S."

The Netherlands offices will be staffed with full-time Taylor employees. Additional information on the company’s European operations will be available in the coming weeks. Zie de Taylor website:
https://www.taylorguitars.com/news/NewsDetail.aspx?id=187

Eko
12 november 2010, 07:39
Ook zijn de priijzen hier in Europa een stuk hoger dan in de good old USA. Ik heb een taylor 410 uit 95. Klinkt fantastisch maar heeft geen electronica. Op de site van Taylor staan uiteraard de prijzen van het ES system. Dit kost $500,- oftewel 375 euries op dit moment. Ik even een mail naar Duesseldorf voor een EU prijs. In de retourmail ( netjes de volgende dag ) stond 575,-!! jawel , gewoon 200,- meer dan in de US. Voor dat verschil wordt ie geheid opgestuurd naar de US en terug.
Taylor schijnt Fender een beetje zat te zijn en weer te werken aan een eigen distributie in de EU landen.
Als je de electronica niet veel gebruikt is een upgrade zinloos. De levensduur van de batterijen is een overweging als je veel live speelt. Een gitaarbouwer zou een nieuwe laklaag gewoon voor je kunnen regelen.