PDA

View Full Version : Squier S9 uit '89



ivanmettrop
12 september 2010, 18:58
Hallo gitaarexperts,
Onlangs heb ik een tweedehands Squier stratocaster op de kop getikt en ik ben werkelijk helemaal verbijsterd over de kwaliteit van dit instrument. Hij klinkt beter dan iedere Amerikaanse strat die ik ooit in mijn handen heb gehad (en dat zijn er een heleboel). Heel mooi vol geluid, prima sustain en een fantastische hals. Ik begrijp niet hoe het kan dat deze Squier zo hoog boven de rest uitsteekt. Het is een Koreaans instrument met een S9 serienummer. Hij is gebouwd in 1989. Kan iemand mij wat meer vertellen over deze ’89 S9-serie van Squier? Ik vind er weinig informatie over en ik ben zeer benieuwd naar een verklaring voor de werkelijk uitzonderlijke kwaliteit van deze strat.
Merci bien,
Ivan Mettrop

Freakoutus
13 september 2010, 11:01
Hallo,

Wat zou je nog willen weten? Je weet waar ze is gemaakt en wanneer. Denk dat de meeste mensen daar al voldoende info aan hebben. Of begrijp ik je verkeerd en wil je specifieke feiten weten?

Quink
13 september 2010, 11:43
Wow, mei 2006 geregistreerd en na ruim 4 jaar de 1e post plaatsen.... :o

Duurde het zo lang voor je er achter was hoe dat moest, een post plaatsen? :D

(Sorry for the OT post)

geert1976
13 september 2010, 12:50
Jouw Squir is gebouwd door de Samick fabriek in Korea.

In 1989 rolde daar de Squier Silver Series (vermeld op de headstock) van de band.

De Silver Series in Korea werden gemaakt door o.a. Samick (S), Young Chang (E) en Cort (C)

De eerste Silver Series werden vooral gemaakt van onderdelen afkomstig uit oude Japanse voorraden.
Vaak tref je op de eerste Silver Series nog big Block tremolo's aan, evenals Fender Stamped zadels, mechanieken, bruggen etc.

Het kan heel goed zijn dat de body van jouw gitaar nog van elzen (ex Japan) is (latere series hadden basswood body's).

zeppo
13 september 2010, 13:11
Oude Squiers zijn inderdaad niet te versmaden. Ik heb geen ervaring met Koreaanse exemplaren, de mijne is Japans. Pas toen ik hier een paar jaar geleden op het forum kwam ben ik verlost van mijn 'het is maar Squiertje' syndroom.

_M_P
13 september 2010, 13:11
uhm................FOTO'S!!!

ivanmettrop
13 september 2010, 18:10
Dank Geert voor de info. Naar dergelijke nadere specificaties ben ik op zoek.
Hier wat foto's:
http://www.pixs.nl/ivan/album.php?album=Squier+S9+1989