PDA

View Full Version : HNGD - Carvin DC727



Thyrif
12 september 2010, 16:34
Gisteren al gekocht, maar toen te druk om fotos te maken (druk met spelen vooral dus xD)

Tis een blauwe Carvin DC727 van nog geen jaar oud: Neck through body 7 String, 25,5", licenced floyd, coil splits, en GEEN inlays (yay)
Alder body, maple top, ebony fretboard.

Family picture:
http://imgur.com/kl1nr.jpg
Headstock met Sperzel tuners
http://imgur.com/AA0ss.jpg
Toffe blauwe (! xD) finish en licenced floyd
http://imgur.com/JwErU.jpg
Nu nog Daddadio strings maar heb Elixirs besteld op ebay (waarom kun je die 7 string setjes hier niet krijgen? Op ebay waren ze btw 3 setjes voor 42,50 incl verzending...)
http://imgur.com/NfWUS.jpg
En nog een verrassing voor roelsmoel in dit plaatje..
http://imgur.com/MBIBi.jpg

Ohja, had ik al gezegd dat ie blauw was? xD

vulvasonic
12 september 2010, 17:01
Wat een prachtig ding! :cooler:

LesPaul1612
12 september 2010, 17:14
7 snaren, geen inlay, blauw:stop:

niet mijn gitaar, maar ik wens jou er in elk geval ontzettend veel plezier mee:blast:

Thyrif
12 september 2010, 17:19
Ha, ieder zn ding he? Dit is meer voor mn progmetal (dream theater ea) dingen enzo. Heeft toch even wat anders dan mn PRSjes. ^^

B0UDEWIJN
13 september 2010, 15:17
7 snaren, geen inlay, blauw:stop:

niet mijn gitaar, maar ik wens jou er in elk geval ontzettend veel plezier mee:blast:

7 snaren. geen inlay, blauw :ok:

Gefeliciteerd!

Sinner1980
13 september 2010, 17:29
Hmm,niet helemaal mijn ding maar goed,Carvin is wel mooi spul,gefeliciteerd enne...

als het JOUW ding maar is!:ok:

Thyrif
13 september 2010, 18:39
Helemaal mijn ding inderdaad! Alleen zitten er nu nog 011 op ofzo? Na t hele weekend spelen zijn mn vingers op... Heb al 010 setjes besteld maar dat duurt nog wel een paar dagen..

Weinig mensen met Carvins hier trouwens. Best leuk spul!

Ik vond blauw ook wel gewaagd, maar t past best goed. Tis alleen wel raar als je nu een 6 string in je handen hebt, das dan weer zo iel xD
Zonder inlays is eerst nog wel ff wennen, maar t lukt al steeds beter. Ik heb meer 'last' van t feit dat dit een 25.5" scale is, en ik mn 25" prsjes gewend ben. Achja, leer ik nog beter stretchen ^^

sjaak1990
14 september 2010, 21:37
Die dikke snaren wennen wel en zorgen ervoor dat hij dikker en strakker klinkt. Erg mooi zo zonder inleg alleen jammer dat hij aardig standaard lijkt, niet veel gebruikt maakt van de custom opties? Kwaliteit zal wel top zijn, hoe is hij in vergelijking met de prs'jes?
Keek net weer op de site...wat baal ik van die gestegen prijzen...vind het mooie gitaren en die ik heb bevalt me goed maar dit gaat me te ver...

niekrhcpniek
14 september 2010, 21:45
Ik vind het echt een mooie gitaar, en ja ook dat blauw! Vind de humbuckers alleen een beetje vreemd uitzien. Trouwens ook nog nooit zulke tuners gezien, zien er wel tof uit. En inderdaad, geen inlays?
In ieder geval veel plezier ermee ;D

Thyrif
15 september 2010, 00:43
Die dikke snaren wennen wel en zorgen ervoor dat hij dikker en strakker klinkt. Erg mooi zo zonder inleg alleen jammer dat hij aardig standaard lijkt, niet veel gebruikt maakt van de custom opties? Kwaliteit zal wel top zijn, hoe is hij in vergelijking met de prs'jes?
Keek net weer op de site...wat baal ik van die gestegen prijzen...vind het mooie gitaren en die ik heb bevalt me goed maar dit gaat me te ver...

Wat snaren betreft, ik verslijt een setje daddarios in een maand/anderhalf, en Elixirs gaan minstens 3 mee, das toch wel fijner dan. En na het hele weekend spelen waren mn vingertoppen wel stuk hoor!!
Kwaliteit is verder prima inderdaad. De ongelakte hals van mn prs CE is wel t fijnst, maar de gelakte van de carvin is opzich wel oke, net als die van mn prs se tremonti. Het blijft wel gewoon een rock/metal gitaar hoor, heerlijk die leadtones ook!
Geen idee hoeveel custom opties er op zitten, of er zijn. De access is wel enorm! Kan overal superfijn bij, maar dat heb je al snel met een neck through.
Jammer van de hogere prijzen idd.


Ik vind het echt een mooie gitaar, en ja ook dat blauw! Vind de humbuckers alleen een beetje vreemd uitzien. Trouwens ook nog nooit zulke tuners gezien, zien er wel tof uit. En inderdaad, geen inlays?
In ieder geval veel plezier ermee ;D

Blauw is wel gewaagd ja, maargoed, ik vind het wel mooi!
De humbuckers hebben 13 cores, om beter te kunnen presteren tijdens bends zeggen ze, ja tjonge. Ze klinken wel lekker in ieder geval! De tuners zijn gewoon Sperzel, maar ik had ze ook nog niet eerder gezien.
Dat er geen inlays zijn is dus niet zon issue, ben er al redelijk aan gewend. Dat de scale anders is heb ik meer last van xD Ik heb ook niet van die hele grote handen ofzo, dus soms is het dan wat stretchen (maar dat is ook wel eens goed)

Al met al, SUPERDING!

vulvasonic
15 september 2010, 03:10
Er zijn inderdaad niet veel mensen met een Carvin. Heeft waarschijnlijk ook veel te maken met hun beperkte verkrijgbaarheid. Ik weet niet hoe het nu geregeld is, maar vroegàh wisten ze hun prijzen te drukken door rechtstreeks te leveren. Je kon ze alleen in Enschede krijgen. Daar hing het tjokvol Carvins. Ik studeerde daar en ik ging er regelmatig heen. Prachtige gitaren van een geweldige kwaliteit. Ik had toen al een wenslijstje met voornamelijk Gibsons en Fenders, dus ik heb het idee laten varen om ooit uitgebreid een Carvin aan een serieuze test te onderwerpen. Gelukkig spraken de modellen an sich me wat minder aan. Ik schrok zelfs toen mijn held Allan Holdsworth met zijn gedrocht van een signature aankwam. Deze vind ik er echter zeer smaakvol uitzien. Veel plezier ermee! :)

Coolguy
16 september 2010, 19:19
Zeg nooit blauw tegen Saphire Blue ;-)

Ik zou ook ooit een DC727 gekocht hebben moesten de prijzen niet plots zijn gestegen met +70%...

De Carvins die ik heb zouden plots 1100~1200 euro meer kosten moest ik ze nu bestellen. :makeup:

Tweedehands gekocht veronderstel ik?

macwilliams
16 september 2010, 20:21
Dat is een heel mooi gitaartje :ok:

sjaak1990
16 september 2010, 23:52
Wat snaren betreft, ik verslijt een setje daddarios in een maand/anderhalf, en Elixirs gaan minstens 3 mee, das toch wel fijner dan. En na het hele weekend spelen waren mn vingertoppen wel stuk hoor!!
Kwaliteit is verder prima inderdaad. De ongelakte hals van mn prs CE is wel t fijnst, maar de gelakte van de carvin is opzich wel oke, net als die van mn prs se tremonti. Het blijft wel gewoon een rock/metal gitaar hoor, heerlijk die leadtones ook!
Geen idee hoeveel custom opties er op zitten, of er zijn. De access is wel enorm! Kan overal superfijn bij, maar dat heb je al snel met een neck through.
Jammer van de hogere prijzen idd.


Ik speel ook met Elixirs vind daddarios niet geweldig.

Een tip, ik weet niet hoe het bij jouw carvin is maar ik vond de pickups goed maar tam. Akoestisch klinkt mijn gitaar heel goed maar de pickups gaven weinig bite dus andere pickups erin en vind hem toch nog een stuk lekkerder!

Wiellem
17 september 2010, 14:04
Supertoffe gitaar gefeliciteerd.

7 strings zijn echt wel het echte werk :rockon:

Thyrif
18 september 2010, 14:01
Thanks guys!

Mn snaren zijn ondertussen binnen, nog even goed afstellen, want de nek is wat vlak.
Iemand trouwens een idee waarom mn tremolo arm niet op zn plaats blijft staan? Mist er dan een rubbertje oid?

Geenhippie
18 september 2010, 14:01
Ziet er héél gaaf uit. :crazyhappy:

signsofzodiac
18 september 2010, 14:26
Ik speel ook met Elixirs vind daddarios niet geweldig.

Een tip, ik weet niet hoe het bij jouw carvin is maar ik vond de pickups goed maar tam. Akoestisch klinkt mijn gitaar heel goed maar de pickups gaven weinig bite dus andere pickups erin en vind hem toch nog een stuk lekkerder!

Ik heb altijd begrepen dat de Carvins gefreesd zijn voor hun eigen pickups en dat het nogal lastig is er wat anders in te mikken? Of ben ik verkeerd geinformeerd?

On topic: ik vind het een plaatje, mooie axe. Inderdaad, jaren geleden was er nog de Music Shop in Enschede aan de Korte Haaksbergerstraat. Veel Carvin spul en heb het altijd prettige gitaren en bassen gevonden. Die prijsstijgingen zijn echt bizar, daar vallen ze voor mij toch mee af omdat je ze compleet sight unseen moet bestellen. Daarvoor heb ik te weinig Carvin-vergelijkmateriaal.

RoelSmoel
18 september 2010, 15:18
Lutser:D

Leuk ding:)

Coolguy
18 september 2010, 19:25
Ik heb altijd begrepen dat de Carvins gefreesd zijn voor hun eigen pickups en dat het nogal lastig is er wat anders in te mikken? Of ben ik verkeerd geinformeerd?

On topic: ik vind het een plaatje, mooie axe. Inderdaad, jaren geleden was er nog de Music Shop in Enschede aan de Korte Haaksbergerstraat. Veel Carvin spul en heb het altijd prettige gitaren en bassen gevonden. Die prijsstijgingen zijn echt bizar, daar vallen ze voor mij toch mee af omdat je ze compleet sight unseen moet bestellen. Daarvoor heb ik te weinig Carvin-vergelijkmateriaal.

Vroeger waren de uitsparingen Carvin-formaat maar nu kan je er zomaar elk ander merk in passen.

sjaak1990
19 september 2010, 21:45
Vroeger waren de uitsparingen Carvin-formaat maar nu kan je er zomaar elk ander merk in passen.

Ik heb een behoorlijk oude Carvin DC daar pasten ook zonder problemen andere pickups in, alleen de ringen moet je natuurlijk vervangen. Weet niet vanaf wanneer het gewoon kan, maar bij deze moet het sowieso wel kunnen.

Noctiis
20 september 2010, 10:24
vette gitaar! Carvins blijven toffe dingen :)

Thyrif
22 september 2010, 16:53
Iemand nog een idee voor die floyd arm btw? Die blijft niet op zn plaats en hangt gewoon naar beneden, is dat op te lossen met een rubbertje of een nieuwe arm?

Zoja, waar kan je zon armpje krijgen?

Coolguy
22 september 2010, 18:43
Harder vastschroeven?

Of is de licensed Floyds voor de 7-string een push in model?

Thyrif
23 september 2010, 00:52
Nee een schroefding, maar als ik em helemaal vastschroef is ie nogsteeds los.

minoin
23 september 2010, 09:04
Het is toch de bedoeling dat ie naar beneden hangt? Dan zit het niet in de weg als je aan het spelen bent... Ik ken bijna geen enkele gitaar waarbij de arm echt vast of stroef vast zit. Of bedoel je misschien iets anders?

fred dons
23 september 2010, 09:17
ik heb hem in het rood (maar dan wel met inleg), super gitaarje

http://94.100.118.155/930400001-930450000/930430601-930430700/930430624_6_suPe.jpeg

fred dons
23 september 2010, 09:19
Iemand nog een idee voor die floyd arm btw? Die blijft niet op zn plaats en hangt gewoon naar beneden, is dat op te lossen met een rubbertje of een nieuwe arm?

Zoja, waar kan je zon armpje krijgen?

onder aan bij het tremelo blok zit een imbus (onder de arm) en die kan je strakker zetten waardoor de arm stroever loopt

universe777
23 september 2010, 09:35
Het zijn schitterende gitaren. Ze voelen ook goed aan. Heb ze in Frankfurt een keer in mijn handen gehad. Ik vind alleen de bodyshape het net niet. Dat heeft me tegengehouden achter deze gitaar aan te gaan.

muziekschuur
23 september 2010, 09:38
Helemaal top...

Nu wel natuurlijk je haar tot over je reet laten groeien en een paarse zonnebril op het podium.... Eventueel met opgeplakt matje zwaar borsthaar faken....


Gefeliciteerd met een geweldige gitaar....
Wat voor versterker & speaker gebruik je om het laag netjes weer te geven?

Ik heb net een Bagend 2x12 opgedoken. Die zou met die gitaar en m'n buizentop denk ik ook wel een lekker geluid neer kunnen zetten.

Thyrif
23 september 2010, 09:55
ik heb hem in het rood (maar dan wel met inleg), super gitaarje

http://94.100.118.155/930400001-930450000/930430601-930430700/930430624_6_suPe.jpeg

NICE!
En bedankt voor de afstellingstip met het inbusje.

@muziekschuur:
Ik heb een Jet City JCA20H head, en een 70/80's cab en twee fame g12t75 cabjes. ben nog een beetje zoeken wat ik tof vind, voor ik een dure cab koop ^^ Moet ook nog een tweede amp eigenlijk (wel iets met twee channels dan, misschien wel de jca50H?)
De Jet City klinkt wel echt supervet, de 70/80's in de blackstar vind ik toch wat faal, de g12t75's zijn wel fijner. Binnenkort nog wat V30's scoren.