PDA

View Full Version : Aansluiten Vox Tonelab ST via USB op PC



Eric van Esch
12 september 2010, 14:16
Beste allen,

Donderdag een mooie tweedehands Vox Tonelab ST op de kop getikt om mijn Line 6 POD te vervangen. De POD had voor mij twee nadelen, geen voetbediening en geen AUX in. Dat heeft de Vox dus wel. Maar ik wil de Vox nu aansluiten op de PC via USB en loop tegen een probleempje aan. De Tonelab wordt wel herkend via de USB, maar installeert niet. Ik heb van de Vox website de Tonelab ST drivers (ASIO) en Librarian gedownload, maar dit helpt niet. Wie weet hoe? Er zat geen CD-ROM bij de Tonelab, klopt dat?

josan
13 september 2010, 23:59
Gefeliciteerd. Heb ik ook zoals je weet.

Heb je de Tonelab aan de stroom hangen en aan staan? Het is niet zoals met een USB-stick die z'n stroom van de USB-poort betrekt.

Eric van Esch
14 september 2010, 13:12
Ja, ik weet dat jij die ook hebt ;). Ik heb hem aan de stroom hangen en aanstaan. De computer herkend hem als Vox Tonelab, maar kan kennelijk geen stuurprogramma installeren. Hier loop ik vast.

josan
14 september 2010, 17:11
Ik heb deze software gebruikt. Laat maar even weten of je er zo bijkomt. Het is de eerste keer dat ik deze file-sharing site gebruik.

http://www.mediafire.com/?rmpeumw82wvxbut

Het is de driver die ik geinstalleerd heb en de librarian software.

Eric van Esch
14 september 2010, 21:13
Allereerst: je programmaoverdracht op deze manier is prima gelukt. Geslaagd experiment dus. Het is dezelfde software die ik bij Vox van de website heb gehaald, opneiuw geïnstalleerd en wederom zonder succes.
Zou het kunnen zijn dat ik een extra update van Windows nodig heb?

josan
14 september 2010, 22:34
Zou kunnen. Kijk even of je de systeemeisen voor de software kunt achterhalen. Ik heb het spul op XP draaien. Misschien is het een mogelijkheid, als je een hoger besturingssysteem hebt, om even rechts te klikken op de executable en dan bij eigenschappen naar "compatability" te gaan en daar aanvinken dat de software in XP-compatibiliteitsmodus moet draaien. Gokje hoor.

Eric van Esch
14 september 2010, 23:34
Vista geupdate. Probleem blijft bestaan. MIDI drivers voor zover op de computer verwijderd (tip ergens op internet), MIDI driver voor de TL geïnstalleerd en de computer kan nu omgaan met de Librarian (kon die eerst niet). Ook vraagt de computer nu niet meer om installatie. Maar via alleen USB krijg ik geen geluid via de TL naar de computer, wel via de Out van de TL en de Line in van de computer. Tot zover het project. Ik kan in ieder geval nu wel rechtstreeks opnemen met goede kwaliteit in Magix Samplitude Music Studio 16, maar dat loopt dus via de Line connectie en niet via de USB. Via de USB nu alleen dus MIDI control.