PDA

View Full Version : Een rammelende gitaar... :-(



TANIA VDM
12 september 2010, 14:14
Vorig jaar augustus heb ik mij een gitaar gekocht (C1 van Manuel Rodriguez) omdat ik met gitaarlessen wilde beginnen. Na de eerste les al zei de lerares dat mijn gitaar enorm rammelde. Verschillende keren binnengestoken bij de winkel waar ik deze gekocht had maar na een paar maand nog niet gemaakt. Uiteindelijk heb ik mij kwaad gemaakt en een nieuwe gevraagd (ondertussen kon ik toch al een klein beetje spelen). Dezelfde hadden ze niet meer binnen en doordat ik een paar dagen nadien les had, kreeg ik voor dezelfde prijs de C3 van Manuel Rodriguez. Ik heb daar 10 gitaren bespeeld en heb uiteindelijk degene meegenomen, volgens mij, niet rammelde (de andere hadden er allemaal van).

Nu, na het vervangen van een snaar, had ook deze gitaar ervan. Weer binnengestoken om te laten nakijken. Ze hebben iets eraan verhoogd zodat de snaren de fretten niet meer raken maar dit is totaal niet opgelost. Ik ben het eigenlijk een beetje beu van dit over en weer geloop (is iedere keer 25 km enkel). Wat zou volgens jullie het probleem kunnen zijn. Heb al ergens gelezen dat dit ook aan de snaren kan gelegen zijn. Klopt dit ? En welke snaren gebruik ik het best ?

Heb er ook al aan gedacht hem bij een gitaarbouwer binnen te steken maar weet geen in de buurt. Iemand die één weet in de buurt van Wetteren (België) ?

Harald
12 september 2010, 14:24
Wat voor een rammelend geluid hoor je? Kan van alles zijn... Bij mijn klassieke gitaar bleek een kabel van het element in de gitaar bij bepaalde frequenties hoorbaar tegen de kast te trillen. Maar het kan ook een los zangbalkje zijn.

TANIA VDM
12 september 2010, 14:41
Ja, hoe moet je dit gaan uitleggen. Het is precies of er binnenin iets los ligt en ligt te rammelen van als je er op speelt. Het is vooral bij de E en G snaar. De andere snaren hebben dit probleem niet...