PDA

View Full Version : Lesboek voor jonge kinderen



remcowinkelhorst
11 september 2010, 22:29
Dag allen,

Wie heeft er ervaring met lesboeken voor kinderen??
Ik weet dat les van een ervaren docent de beste optie is, maar om ook nog wat vrije speeltijd naast zwemmen voetballen en school over te houden eerst maar een boekje proberen.

Nu heb ik verschillende boekjes gevonden zoals
De kleine gitaarstarter, de nieuwe methode voor gitaar enz.

Wie heeft er ervaring met een van deze 2 of andere boeken??

Betreft een jongetje van 7 jaar.

Groet Remco

scoobcsi
27 september 2010, 21:59
Hey,

ik schafte mij om te beginnen gitaarspelen voor dummies aan... Ok er zit geen notenleer enzo in, maar wel een goede starter :)

johantipker
27 september 2010, 22:36
De kleine gitaarstarter is goed, hoewel wat klassiekerig georienteerd.
Het is best goed om bij kids met de ontwikkeling van de rechterhand te beginnen, ipv een zwaar accent te leggen op de linkerhand. Vele kinderen zijn rechtshandig, met de tokkel oefeningen uit het door jouw geciteerde boek bereik je dan vrij snel een wat stijlere leercurve...:ok:

Jimi Hendrix
28 september 2010, 06:55
ik ben voor mijn groepslessen enthousiast gebruiker van stap voor stap van joep wanders.
eerst de recherhandtechniek met een alternatieve notatiemanier, daarna beginnen met noten lezen (losse snaren + ritme), daarna langzaamaan indrukken.

gitaarstarter (niet de jonge) is een soort klassieker in het genre. voor de handige leerling goed te doen, alhoewel het soms met leerlingen niet echt opschiet met alle technieken, tweede positie etc die erin staan.

robertmolema
28 september 2010, 13:27
De kleine gitaarstarter is goed, hoewel wat klassiekerig georienteerd.

Hmmm. Mijn ervaring is dat dat klassiekerige wel meevalt en dat de "kleine gitaarstarter" het boek is dat de meeste kinderen tot 9 jaar het beste aanspreekt. Andere boeken ben ik nog niet tegengekomen die leuk en begrijpelijk zijn voor kinderen.