PDA

View Full Version : Het moet niet gekker worden, Fisherman senior gaat ook gitaarspelen....prrroest.



Fisherman
11 september 2010, 21:59
Fisherman senior en moeders waren vandaag vanuit Rotturrrrdam op visite en ik moest nog boodschappen doen, dus wij even naar het nieuwe Aldi-filiaal in Lichtenvoorde gereden, waar ik normaal helemaal niet kom, MAAR.....senior had het foldertje zien hangen dat ik bewaard had op het prikbord in de keuken en daar stond een gitaarset in de aanbieding voor 75 euro.

Na het zien en horen van de Explorer was ie dusdanig onder de indruk dat hij dus tijdens het boodschappen doen bij de Aldi, de allerallerallerlaatste gitaarset voor 75 euries in de kar gooide. :crazyhappy:
Wat schattig hè? Niet zoals dat normaal gaat van vader op zoon, maar in dit geval van zoon op vader ;)

Het is al een lang verhaal, dus ik maak het ff kort;
Eenmaal thuis, het schattige C-Giant stratje "limited edition ;)" :dance: uitpakt en in het even zo schattige ampje geplugd, beetje gestemd en afgesteld en ik lachte me rot. Het viel nog niet eens tegen. Toen even de GT-10 eraan gehangen, dikke vette grommende zware distortions, lekker pre-ampje erbij...wat delay's, reverbs en peper en zout erbij en het klonk voor dat geld echt niet slecht!
75 euro! Gitaar, versterker, kabel, tuner, plectra, schouderband, gitaarhoes, imbussetje, lesboek, instructiecd én nog een redelijke koptelefoon.

Zwarte body, rosewood-kleur toets (geen idee wat voor houtsoort het is, waarschijnlijk geperste europallets :crazyhappy:) I don't care, ik vermaakte me opperbest en zelfs de fretjes waren netjes afgewerkt!

Nu zal pa het wel weer zat zijn na een weekje of wat.....dan heb ik weer wat speelgoed erbij. Misschien voor een MacWilliams-projectje of anders voor aan de muur ofzo. :cheerup:

Enfin....zo gaat dat er dus aan toe in de Fisherman family :loveserenade: -voor hoelang zijn enthousiasme duurt, want ik vrees dat er totaal geen aanleg bij hem inzit.....maar ach, laat hem maar lekker rommelen, toch?

Jasper.
11 september 2010, 22:12
Haha, leuk man!

Mag ik vragen hoe oud Fisherman senior is? Dit soort dingen lijken mijn vader ook altijd wel leuk, maar hij zegt altijd dat hij er te oud voor is :p

Edit: wat is zijn muziekstijl trouwens?

Mitch
11 september 2010, 22:21
Ghehe, zo ging het bij mij met motorrijden. Ik wilde voor mijn rijbewijs gaan en uiteindelijk ging mijn pa me voor. Ik heb daarna 9 jaar door weer en wind gereden, vond het daarna welletjes en niet meer praktisch. Mijn mooi weer (of vakantie met evt. een bui) rijdende pa doet het echter nog steeds. Een late starter dus, maar wel een volhouder. Toen ik stopte met motorrijden heb ik echter wel het gitaar spelen serieuzer opgepakt en vooral het in bands spelen, dus wat dat betreft geen slechte ruil :)

Henri H
11 september 2010, 22:32
Hehe, een hele waslijst voor €75,-! :o

@Mitch, heeft je pa z'n bike ook bij de ALDI vandaan?

Fisherman
11 september 2010, 22:33
Haha, leuk man!

Mag ik vragen hoe oud Fisherman senior is? Dit soort dingen lijken mijn vader ook altijd wel leuk, maar hij zegt altijd dat hij er te oud voor is :p

Edit: wat is zijn muziekstijl trouwens?

Paps is 65! :soinnocent:
En zijn muziekkennis houdt op bij Elvis, Freddie Fender, beetje Santana, maar vooral country vind ie wel aardig.
Hij is maf joh, gewoon een bevlieging.:dontgeti:
Dat vind Fisherman junior niet erg, want dan komt dat setje vanzelf deze kant op en het is echt een schattig setje. Altijd makkelijk en je hoeft er niet zuinig mee om te gaan. Lekker zelf relic maken door hem op de oprit heen en weer over de straatstenen te slepen ofzo :seriousf:

Fisherman
11 september 2010, 22:37
Ghehe, zo ging het bij mij met motorrijden. Ik wilde voor mijn rijbewijs gaan en uiteindelijk ging mijn pa me voor. Ik heb daarna 9 jaar door weer en wind gereden, vond het daarna welletjes en niet meer praktisch. Mijn mooi weer (of vakantie met evt. een bui) rijdende pa doet het echter nog steeds. Een late starter dus, maar wel een volhouder. Toen ik stopte met motorrijden heb ik echter wel het gitaar spelen serieuzer opgepakt en vooral het in bands spelen, dus wat dat betreft geen slechte ruil :)

Ik had een V-Max (dat zegt je genoeg denk ik) en ik vind of liever gezegd vond, want ik heb hem zo'n 2 jaar geleden verkocht, motorrijden alleen lekker en leuk in mijn spijkerbroekie en t-shirtje aan.
Dat gehijs in zo'n pak, je zweet je de tyfus en je voelt niks.....
Maar niet zo slim natuurlijk en al helemaal niet met een V-Max !!!
Dus uiteindelijk, ook wegens klote gezondheid ding verkocht en toen ook wat gear gekocht en zo is t weer begonnen.
Dat rijbewijs was nog een aardige duit (2004 gehaald, kostte totaal zo'n 2000 euro)....maarja, misschien dat het er ooit nog weer van komt.....whoe knoows....:ok::ok::ok:

stikel
11 september 2010, 22:54
Ik heb gitaren en een motorfiets (zoals meerdere forummers) en ben omwille van mijn zoontje ook pas laat met de gitaar begonnen. No problems here. It's both great fun. GAS voor beide hobby's komt aardig overeen :D

Fisherman
12 september 2010, 00:06
Ik heb gitaren en een motorfiets (zoals meerdere forummers) en ben omwille van mijn zoontje ook pas laat met de gitaar begonnen. No problems here. It's both great fun. GAS voor beide hobby's komt aardig overeen :D

Ach, ik heb slechts 1x waanzinnige Mojo gehad bij een motor en dat was toch de V-Max...en als je die nieuwe V-Max nu ziet, pffff wat een bruut geweld, dat is echt niet normaal...maarja, ding kost ook iets van 23000 euro o.i.d.

En nu heb ik ernstig, chronisch en accuut GAS opgelopen op gitaargebied
.
Ik ben net bezig een collectie samen te stellen en Geert76 :ok: is een beetje mijn voorbeeld, maar dan in feite het Gibson en Fender gehalte daarvan en in iets mindere aantallen ;).
Ook sommige van zijn Japanse vintage gitaren vind ik geweldig, maar nogmaals, ik ga proberen....met de nadruk op proberen om een A-merken collectie te verkrijgen met hoog MOJO gehalte van een stuk of 10 gitaren.
Ook met in het achterhoofd toch een beetje als investering en waardevastheid van die betreffende en nog missende exemplaren.
Dus niet de ene week die gitaar kopen en een maand later weer op MP zetten, dat doe ik soms weleens met een budget-dingetje....maar het doel is dus een mooie collectie op te bouwen, wat meer Gibson's dan Fenders overigens.

Rock on of zoiets! :rockon::cheerup::punk::crazyhappy::ok:

Midwolda
12 september 2010, 07:17
Mooi streven, Fisherman, mooie hobby hoor.
Vergeet je niet om ook te investeren in een hele fijne versterker?
Die zoektocht is minstens net zo leuk enneh... het klinkt dan meteen een stuk beter. ;)

p.s. Vanmiddag krijg ik mijn S-1 in handen! :cheerup:

budje
12 september 2010, 07:32
ben benieuwd naar de vorderingen van senior!!! En wie weet kan ie 't geweldig
!

Johan91
12 september 2010, 10:06
De kers op de taart, voor je vader dan, is dat hij les van jou krijgt! :D

Fisherman
12 september 2010, 10:33
Mooi streven, Fisherman, mooie hobby hoor.
Vergeet je niet om ook te investeren in een hele fijne versterker?
Die zoektocht is minstens net zo leuk enneh... het klinkt dan meteen een stuk beter. ;)

p.s. Vanmiddag krijg ik mijn S-1 in handen! :cheerup:

Dank je wel! :ok:
Enne...je hebt PM over die S-1 (kwijl kwijl) :soinnocent::soinnocent:

Fisherman
12 september 2010, 10:36
ben benieuwd naar de vorderingen van senior!!! En wie weet kan ie 't geweldig
!

De man is kleiner dan ik, maar heeft handen als kolenschoppen, die vingers zijn nog dikker als mijn duimen! :o
Eentje van de ouwe stempel, met z'n 15e begonnen met werken tot en met zijn 65....wat hij gaat gewoon door.....respect! :ok:

Dus ik betwijfel het ten zeerste, maar het was zo leuk om hem te zien kijken hoe ik tekeer ging op de Explorer en een uurtje ofzo later hem dat gitaarsetje bij de Aldi in de kar te zien mieteren....echt een vader-zoon momentje ;)

Fisherman
12 september 2010, 10:39
De kers op de taart, voor je vader dan, is dat hij les van jou krijgt! :D

"Hoe heet die dikke snaar?"
"Waar moet ik mijn vingers op zetten, op die ijzeren staafjes?"
"Waar moet die kabel in, in de koptelefoon ingang???"

Nee echt, dit wordt lachen ;) Overigens vind ik het natuurlijk leuk dat ie mijn hobby waardeert en m'n (nog kleine) collectie erg mooi vindt.....hij zag de Explorer gisteren voor het eerst en vond hem ongelovelijk mooi!