PDA

View Full Version : Ibanez RG 570



Saf
11 september 2010, 19:24
hoi,

Ik heb vanmorgen op een rommelmarkt een ibanez RG570 gekocht. Made in japan. Weet iemand hoe ik deze kan dateren. Hij heeft wel nog wat TLC nodig maar goed.

De zoon van een vriend van me wil elektrische gitaar gaan spelen dus als ik deze gitaar up and running krijg mag hij die van me lenen.

Voor het geld kon ik hem niet laten liggen. Heb werkelijk geen flauw idee over dit soort ibi's dus help mensen.

The Unforgiven
11 september 2010, 19:33
Als je het Serie Nummer voor me hebt kan ik dat wel even opzoeken.

HaroldA
11 september 2010, 22:11
Reken op begin jaren 90 als hij zo'n hoekige neckpocket heeft. Schitterende gitaren overigens!

The Unforgiven
11 september 2010, 22:20
Had het ondertussen voor hem uitgezocht, de gitaar kwam uit 1991.

Saf
11 september 2010, 22:31
Mijn dank is groot.

Schitterend is niet mijn benaming voor dit type gitaar. Is mij te hoekig. Heeft wel wat liefde nodig.

De zoon van een vriend van me wil elektrische gitaar gaan spelen. Twijfel nu alleen of ik deze ibi aan hem moet uitlenen ofdat voor een beginner een gitaar met finetuners etc neit watte hoog gegrepen is en ik misschien beter deze kan proberen te verkopen en dan een andere gitaartje terug te kopen wat ik hem kan lenen.

Mesjoggah
12 september 2010, 08:46
Mijn dank is groot.

Schitterend is niet mijn benaming voor dit type gitaar. Is mij te hoekig. Heeft wel wat liefde nodig.

De zoon van een vriend van me wil elektrische gitaar gaan spelen. Twijfel nu alleen of ik deze ibi aan hem moet uitlenen ofdat voor een beginner een gitaar met finetuners etc neit watte hoog gegrepen is en ik misschien beter deze kan proberen te verkopen en dan een andere gitaartje terug te kopen wat ik hem kan lenen.

Een 570 is net als een 550 een serieuze gitaar te noemen, maar ik zie geen reden om hem niet aan iemand uit te lenen die net begint met elektrisch gitaar spelen, heeft die zoon van die vriend al ervaring met akoustisch of echt een nul beginner?

HaroldA
12 september 2010, 11:10
Een 570 is net als een 550 een serieuze gitaar te noemen, maar ik zie geen reden om hem niet aan iemand uit te lenen die net begint met elektrisch gitaar spelen, heeft die zoon van die vriend al ervaring met akoustisch of echt een nul beginner?

Nou, zo'n Floyd Rose is echt klote als je net begint. Snaren vervangen is dan een hel.

Als je de brug vast zou zetten (veren vervangen door stuk metaal?) dan zie ik inderdaad geen reden om te beginnen op deze gitaar. Zo lang de nieuwe eigenaar maar een "klik" heeft met de gitaar, maar dat lijkt me logisch ;)

Fisherman
12 september 2010, 11:21
Er zijn van die fantastische verhalen over mensen die op de rommelmarkt een aftandse gitaar zien staan voor een tientje ofzo, die later een regelrechte moneymaker blijkt te zijn.
Alleen, ik kom heel soms weleens op een rommelmarkt en ik ben er helaas nog nooit eentje tegengekomen.
(Komt vooral ook door Google en MP....mensen zijn wat slimmer geworden en gaan zelf zitten MP'en en Googlen.

Maar wel geinig.....veel plezier ermee! :ok:

Saf
12 september 2010, 17:03
met de opkomst van marktplaats etc is het inderdaad minder geworden maar ze zijn er nog steeds dat soort koopjes. Op deze rommelmarkt word er de dag van te voren opgebouwd. (de hele markt is vanuit een vereniging en alle verkopers zijn vrijwilligers van die vereniging en de spullen worden in het dorp opgehaald). Aangezien ik een van die vrijwilligers ben, ben je er dus als een van de eerste bij. Anders moet je heel vroeg naar een markt gaan. Als je zelf een kraam hebt mag je er ook eerder op en dat scheelt ook weer.

Echte koopjes doe je op een markt meestal alleen in het hele prille begin.