PDA

View Full Version : Klik in Peavey amp



Florisde12e
11 september 2010, 17:30
Hallo allemaal,
Ik heb hier een peavey special 112 staan. Als ik hem uitschakel geeft ie altijd een klik, soms is het vrij zachtjes, maar soms ook echt hard.

Is dit normaal? en zo nee, hoe is het te verhelpen?

Groet Floris

Jasper.
11 september 2010, 21:56
Hallo allemaal,
Ik heb hier een peavey special 112 staan. Als ik hem uitschakel geeft ie altijd een klik, soms is het vrij zachtjes, maar soms ook echt hard.

Is dit normaal? en zo nee, hoe is het te verhelpen?

Groet Floris

Met mijn JCM zet ik hem altijd eerst even op standby, dan doe ik de kabel eruit, heel even wachten en dan kan ik hem gewoon zonder plop uitzetten, als ik hem gelijk na het op standby zetten uitzet doet ie het bij mij ook.

Florisde12e
13 september 2010, 20:27
Bedankt voor je reactie, maar ik denk niet dat dit het is. er zit namelijk geen standby-knop op. het is ook geen buizenversterker, maar een transistor.

Floris

Rembull1980
14 september 2010, 09:01
Ik heb dat ook in mijn Peavey Bandit zo nu en dan (eerder een "PLOP"). Best hard ook. Dat is normaal. Ik heb ondervonden om eerst de input van de gitaar eruit te halen en een 10tal seconden te wachten. Dan gaat het meestal goed. Het is niet schadelijk voor je apperatuur volgens mij, maar wel vervelend.

matto
14 september 2010, 10:28
een luidspreker relais kan dat probleem ondervangen.

http://www.amplimo.nl/nl/producten/details/496/37/amplifier-modules/loudspeaker-relay