PDA

View Full Version : IBANEZ ATK batterijleven



wiegersma
11 september 2010, 16:51
Een poos geleden een Ibanez ATK gekocht. Prima ding, maar de batterijen gaan erg kort mee. Ik plug de plug altijd uit wanneer ik niet speel.
Hoe lang horen de batterijen mee te gaan?
Kan ik iets doen om de batterijen langer in leven te houden?

Huifkar
14 september 2010, 16:58
Haal je de kabel uit de bas of de versterker?

arcane
14 september 2010, 18:52
Haal je de kabel uit de bas of de versterker?

Lezen.........

Bassbitch
14 september 2010, 19:26
Lezen.........

Heeft hij gedaan:


Ik plug de plug altijd uit wanneer ik niet speel.

Waar haal je de de plug uit is een legitieme vraag lijkt me. TS benoemt niet waar de plug uit gaat.

arcane
14 september 2010, 22:06
Heeft hij gedaan:



Waar haal je de de plug uit is een legitieme vraag lijkt me. TS benoemt niet waar de plug uit gaat.

Ok, daar heb je een punt.

FromBeyond
14 september 2010, 22:52
Fatsoenlijke 9v batterijen moeten toch wel een goed jaartje meegaan, dacht ik. Pin me er niet op vast, ik speel alleen passief.

Wabbie
14 september 2010, 23:25
Ik denk dat je even je preamp in je bas moet laten doormeten. Ik doe ruim een jaar met een 9v blok in zowel mijn Maruszczyk als mijn Jackson.

wiegersma
18 september 2010, 14:16
ja, ik vond dat ik ook wel minimaal een jaar met een 9v blok zou moeten doen, maar na een paar keer spelen is 'ie al op...
Ik ben niet zo'n techneut (lees: helemaal niet). Stel: ik ga zomaar eens op een moment de preamp doormeten. En dan?


enne, ik plug altijd uit mijn rechterneusgat (behalve op zon- en feestdagen, dan plug ik altijd uit die ene gele vaas waarin bloemen staan inmiddels enigzins verwelkt zijn, maar nog niet helemaal)

Wabbie
19 september 2010, 15:50
Als je zelf geen techneut bent gewoon de bas naar een gitarenzaak brengen en het probleem uitleggen. Ze kunnen daar vast wel de zaak na meten voor je lijkt me.

universe777
19 september 2010, 17:41
Het kan zijn dat er een lekstroompje in het circuit zit. had ik ook bij mijn Ibby. Een nieuwe input verhielp het probleem.