PDA

View Full Version : Probleempje na verwisselen snaren.



Robtuner
11 september 2010, 14:01
Goedendag. heb laatst mijn snaren van mijn les paul verwisseld en er is nu een klein probleempje ontstaan.

Alle snaren zitten er weer goed op en kan gewoon weer gitaar spelen.
Behalve me lage e snaar. als ik die open aanslaat is het gewoon goed, maar zodra ik een fret indruk en hem aansla dan hoor je duidelijk de snaar over de frets trillen, iemand enig idee?

MVG Rob.

Fuhgawz
11 september 2010, 14:24
Dat is een bekend fenomeen, genoemd fretbuzz. Gebruik de zoekfunctie maar eens, er is veel over geschreven. De oplossing is om de brug aan de lage E kant wat omhoog te schroeven.

Het kan zijn dat na het afhalen van de snaren je per ongeluk de brug iets omlaag hebt gedraaid waardoor dit zich nu voordoet. Het kan ook zijn dat je een ander type/merk/dikte snaren hebt gebruikt dan voorheen.

Het is overigens niet perse slecht of zo. Veel gitaristen tolereren wat fretbuzz om de snaren wat dichter op de hals te hebben om sneller te spelen.

Goeiemorgen
11 september 2010, 14:34
Mee door spelen kijken of het na 2 dagen nog zo is. anders even de brug naar achter schroeven.

Geen andere type snaar er op gezet?

Robtuner
11 september 2010, 14:36
Ander type snaren weet ik zo 1,2,3 niet. er zaten standaard low budget snaren op. maar probleem is nu verholpen.
Bedankt!

Goeiemorgen
11 september 2010, 14:43
Standaard snaren die er al opzaten toen je hem kocht?

Das meestal een 0.09 setje

Johannes
11 september 2010, 14:59
Mee door spelen kijken of het na 2 dagen nog zo is. anders even de brug naar achter schroeven.

Geen andere type snaar er op gezet?

De brug naar achter? Kun je dat uitleggen?

Goeiemorgen
11 september 2010, 15:17
Brugzadel ;)

Maar volgens mij weet iedereen wat ik hier mee bedoelde;)

Robtuner
11 september 2010, 15:23
Brugzadel ;)

Maar volgens mij weet iedereen wat ik hier mee bedoelde;)
Ik niet, ben nog maar een newb op gitaar gebied.

snaarplukker
11 september 2010, 21:35
Mee door spelen kijken of het na 2 dagen nog zo is. anders even de brug naar achter schroeven.

Geen andere type snaar er op gezet?
Dat is toch om te intoneren en heeft toch niets met de actie te maken?