PDA

View Full Version : Ervaringen met Stone Castle pedalboards?



the sure thing
11 september 2010, 12:32
Hallo,

Vanuit eigenbouw, naar DAP flightcases naar Pedaltrain.... Ik zie steeds meer winkels waar ze stone castle pedalboards verkopen. Op het eerste gezicht ziet het er leuk uit, maar de sluitingen komen ook een beetje gammel over. Zijn er ervaringen van mensen die een dergelijk Stone Castle board al hebben? En nog belangrijker: zijn ze roadproof?

Chroxy
11 september 2010, 13:04
andere gitarist van mijn band heeft er 1 gehad..

Ik vond het een enorm onhandig pedalboard; er is geen hoogteverschil, dus alle pedalen moeten achter elkaar, wat ontzettend onhandig 'trappen' is. Dit itt tot een eigen verhoging in een Dapkist of een Pedaltrain (die schuin loopt)

Daarnaast is de kist enorm licht, wat fijn qua vervoer is. Maar ik had zo mijn twijfels bij de kracht van het metaal en of hij goed tegen een stootje kon. Verder nog geen ongeluk mee gezien omdat de kist snel verkocht werd, maar persoonlijk zou ik liever voor een Pedaltrain gaan inc een fatsoenlijke (maar zwaardere) kist

DemolitionColorScheme
11 september 2010, 13:20
Ik heb een Stone Castle Stevie gehad, maar er niet mee gegigd. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de bodem geen vloerbedekking/etc. heeft - het is gewoon plastic. Je krijgt er rollen klitteband bij om je pedalen op te plakken, haak en lus, dus. Ik vond dat het te weinig was en als je pedalen wilde verschuiven, moest je constant die stukjes klitteband eraf halen er ergens anders plaatsen. Ik zou hem niet aanraden en ben blij dat ik ervan af ben. Houd er ook rekening mee dat die koffers maar 10 tot 9cm hoog zijn. Dat lijkt veel, maar dat kan soms best nog krap worden met bepaalde pedalen.

Nielsje
11 september 2010, 13:24
Zuurpruim,

Pedaltrain FTW!
(onlangs mijn hoeven ook nog even op een T-rex Tonetrunk gehad, maar die is écht lang niet zo stijf. Buigt door als een malle. Doe mij maar lekker de Pedaltrain.)

the sure thing
11 september 2010, 20:38
Heren, erg veel dank tot dusver. Jullie hebben mij 100% van een GAS aanval afgeholpen. Met liefde kijk ik weer naar mijn pedaltrain :)

Tristan
11 september 2010, 20:53
Ik moet zeggen dat ik ook best wel GAS heb voor die dingen, ik bedoel, ze zijn zo lekker licht en op die een na grootste passen meer pedalen dan op de Pedaltrain die ik nu heb.
Ach ja.

the sure thing
11 september 2010, 21:06
Ik moet zeggen dat ik ook best wel GAS heb voor die dingen, ik bedoel, ze zijn zo lekker licht en op die een na grootste passen meer pedalen dan op de Pedaltrain die ik nu heb.Ach ja. Ik moet zeggen: dat van die verhoging wat hier genoemd wordt, is wel super handig. Op de pedaltrain is mijn 2e rij pedalen goed berijkbaar. Ik heb alleen een softcase en achteraf had ik denk ik mijn pedaltrain in een flightcase gewild.