PDA

View Full Version : Ervaringen met verschillende delays



RoelSmoel
10 september 2010, 20:12
Ik wil langzaamaan, beetje bij beetje, weer een pedalboard (eigenlijk alleen pedalen, en (nog) geen board) bij elkaar gaan brengen.
Delaytje, Chorusje, pedaltuner, wah.
Nu vroeg ik mij af, wat zijn jullie ervaringen met verschillende delays? De zoekfunctie ben ik niet erg ver gekomen, er stonden hier en daar wel wat ervaringen in het pedalboard topic, maar daar is inmiddels als zóveel gepost dat ik het niet meer terug vind.

Het gaat mij met name om de EHX Memory Toy en Memory Boy, de Boss DD3 en DD7 (digitaal, ik weet het) en de MXR Carbon Copy.

Misschien zouden andere mensen ook nog iets aan dit topic kunnen hebben.

Bij voorbaat dank, Roel.

PS: de EHX pedaaltjes zijn hier in de buurt niet te testen, helaas, dus vandaar ook dit, ik vond de prijs ook wel meevallen.

jacky
10 september 2010, 20:29
probeer gewoon eens een M9 weet niet of je budget het toelaat

voor drive is er zeker beter maar al je modulatie effecten zijn dan prima in orde

RoelSmoel
10 september 2010, 20:41
probeer gewoon eens een M9 weet niet of je budget het toelaat

voor drive is er zeker beter maar al je modulatie effecten zijn dan prima in orde

M9 heb ik al eens naar gekeken, is ook een optie.

jacky
10 september 2010, 21:21
je kan ook naar die groene line 6 pedaal kijken die is hoofdzakelijk delay georienteerd

voordeel van de M9 tov de groene line 6 is dat je de parameters zichtbaar hebt

en gelijk de hele serie line six pedalen aan boord

Nogmaals een goede drive of overdrive pedaal zou ik wel los kopen

j-op
10 september 2010, 21:42
De Carbon Copy heb ik een tijdje gehad en die klinkt wel goed, maar wel erg donker. En ik durf te wedden dat ze 'm hebben bij Arons, dus kun je lekker testen. ;)

Edit: Zelf wil ik wel nog eens aan de DD-3, maar dan moet ik een heel goedkoop beatertje of zo vinden. Wat je verder aan deze info hebt weet ik ook niet, maargoed.

RoelSmoel
10 september 2010, 21:42
je kan ook naar die groene line 6 pedaal kijken die is hoofdzakelijk delay georienteerd

voordeel van de M9 tov de groene line 6 is dat je de parameters zichtbaar hebt

en gelijk de hele serie line six pedalen aan boord

Nogmaals een goede drive of overdrive pedaal zou ik wel los kopen

Ik heb geen drive meer nodig, heb mijn Blackstar:D

RoelSmoel
10 september 2010, 21:46
De Carbon Copy heb ik een tijdje gehad en die klinkt wel goed, maar wel erg donker. En ik durf te wedden dat ze 'm hebben bij Arons, dus kun je lekker testen. ;)

Edit: Zelf wil ik wel nog eens aan de DD-3, maar dan moet ik een heel goedkoop beatertje of zo vinden. Wat je verder aan deze info hebt weet ik ook niet, maargoed.

Die hebben ze daar inderdaad:)

Hebben wij elkaar laatst niet toevallig gezien? Versleten Fender tas, zilvergrijze Jaguar, en probeerde dat Morley wah pedaal uit?

Achja, het gaat me met name om de reacties over de EHX pedaaltjes, deze heb ik nog nergens kunnen vinden. (in een winkel dan, wel op Thomann.de, Musicstore etc.)

j-op
10 september 2010, 21:52
Zou wel kunnen, dit is mijn gitaar:

http://i334.photobucket.com/albums/m401/J-op/CIJ%20Fender%20Jazzmaster/DSCN4930.jpg

Tja, die Morley... Ik wilde een soort filtergeluid á la Radiohead / Black Angels, maar dat ding ging zo snel over 't randje. Kon er helemaal niks mee. Maar ik geloof dat ik kwam om die tas te vervangen voor een softcase, en dat is gelukt.

Mitch
10 september 2010, 21:55
Je zoekt niet handig, Roel. Ga naar Geavanceerd zoeken. Typ als zoekterm "delay" in en selecteer 'alleen zoeken in titels'. Selecteer het subforum Effecten en selecteer links onderaan dat je de vondsten wil laten zien als topics.
Er zijn, vooral vorig jaar en begin dit jaar, aardig wat topics over delays geweest en daar staat veel goeie informatie in. Succes.

RoelSmoel
10 september 2010, 22:00
Zou wel kunnen, dit is mijn gitaar:

*plaatje*
Tja, die Morley... Ik wilde een soort filtergeluid á la Radiohead / Black Angels, maar dat ding ging zo snel over 't randje. Kon er helemaal niks mee. Maar ik geloof dat ik kwam om die tas te vervangen voor een softcase, en dat is gelukt.

Dan was jij dat dus :D Hahaha, wat is de wereld toch klein..


Je zoekt niet handig, Roel. Ga naar Geavanceerd zoeken. Typ als zoekterm "delay" in en selecteer 'alleen zoeken in titels'. Selecteer het subforum Effecten en selecteer links onderaan dat je de vondsten wil laten zien als topics.
Er zijn, vooral vorig jaar en begin dit jaar, aardig wat topics over delays geweest en daar staat veel goeie informatie in. Succes.

Thnx voor de tip, de zoekfunctie word ik nooit echt wijs uit hier:soinnocent:

j-op
10 september 2010, 22:04
Dan was jij dat dus :D Hahaha, wat is de wereld toch klein..


Dat kun je wel zeggen. Je gaat me toch niet ook nog vertellen dat je naar Tilburg verhuist om daar CO IEMES te studeren, of wel? Ik geloof dat half Zuid-Limburg dat doet. ;)

Maar zijn er dingen waaraan ik jou herkend kan hebben?

RoelSmoel
10 september 2010, 22:16
Dat kun je wel zeggen. Je gaat me toch niet ook nog vertellen dat je naar Tilburg verhuist om daar CO IEMES te studeren, of wel? Ik geloof dat half Zuid-Limburg dat doet. ;)

Maar zijn er dingen waaraan ik jou herkend kan hebben?

Euhh.. All Stars, groot hoofd, wacht..

http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_1990.jpg
en dan hebben we natuurlijk nog..
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/roel.jpg
made by Ronald Pijls, je moet hem kennen:)

Trouwens, Mitch, thanx voor de tip (nogmaals), heb inmiddels al vrij veel kunnen vinden:D

j-op
10 september 2010, 22:35
Nice! :D

Jou heb ik wel eens vaker zien rondlopen bij Arons. Werk je niet daar? Volgende keer zal ik even hoi zeggen.

Ronald Pijls zegt me niet zo veel, al komt zijn hoofd me wel bekend voor:

http://94.100.115.205/532100001-532150000/532116801-532116900/532116839_4_5Ft7_1.jpeg

Of is dat 'm niet?

RoelSmoel
10 september 2010, 22:41
Nice! :D

Jou heb ik wel eens vaker zien rondlopen bij Arons. Werk je niet daar? Volgende keer zal ik even hoi zeggen.

Ronald Pijls zegt me niet zo veel, al komt zijn hoofd me wel bekend voor:

http://94.100.115.205/532100001-532150000/532116801-532116900/532116839_4_5Ft7_1.jpeg

Of is dat 'm niet?

Werken.. Ik heb daar in vakanties vaker geholpen, effectenvitrines opnieuw indelen/inruimen, in de outlet etc., ik probeer ook nog van mijn hobby mijn werk te maken, maar ach.. ik ben 15, wat wil ik dan nog?

Dat is Ronald inderdaad, hij heeft ook de posters van My Favorite Scar gemaakt, die ik tevens ook op heb mogen hangen in de stad:)

j-op
10 september 2010, 22:52
Werken.. Ik heb daar in vakanties vaker geholpen, effectenvitrines opnieuw indelen/inruimen, in de outlet etc., ik probeer ook nog van mijn hobby mijn werk te maken, maar ach.. ik ben 15, wat wil ik dan nog?

Oh, echt, Ik had je wat ouder ingeschat. Dat meehelpen is wel goed, voor ze het weten ben je onmisbaar en kunnen ze niet anders dan je gaan betalen.





Dat is Ronald inderdaad, hij heeft ook de posters van My Favorite Scar gemaakt, die ik tevens ook op heb mogen hangen in de stad:)

Nouja, ik ben niet zo bekend in de wereld van de Limburgse volkszangers en ik geloof ook niet dat ik daar een enorme behoefte aan heb. My Favorite Scar is wel ruig, niet helemaal mijn ding. Hebben ze door dat ze een typefout in de naam hebben? (is vast pas een miljoen keer gevraagd)

Henri H
10 september 2010, 22:55
Roel, zoals Mitch zegt; er is flink veel recente en goeie info te vinden.
Als je een delay zoekt in de vorm van een compact pedaaltje, die je ook goed voor een overstuurde (pre)amp kan zetten, wat ik vermoed dat jij van plan bent, kan ik je er 2 aanraden, heb ze alletwee op mijn pedalboard staan; een Ibanez DL10 en een BOSS DD3:

http://lh3.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TBtowFEvnTI/AAAAAAAAAB4/UDqmlVG3Qn4/s800/P1030851.JPG

Een plankje van 6 mm. triplex en 2 vurenhouten latjes, wat mat-zwarte primer.... oh ja, en een fiets-binnenband aan de onderkant geniet om glijden op een houten vloer tegen te gaan.

Beide pedaaltjes voor rond rond de €70,- op de kop getikt via Ebay resp. MP.
De DD3 klinkt wat warmer t.o.v. de DL10. De DL10 klinkt wat "natuurlijker", herhaalt echt wat je speelt. Dat is mijn ervaring tenminste...

RoelSmoel
10 september 2010, 22:56
Nouja, ik ben niet zo bekend in de wereld van de Limburgse volkszangers en ik geloof ook niet dat ik daar een enorme behoefte aan heb. My Favorite Scar is wel ruig, niet helemaal mijn ding. Hebben ze door dat ze een typefout in de naam hebben? (is vast pas een miljoen keer gevraagd)

Die typfout viel mij inderdaad ook op.. Ik vind het wel leuke muziek (luister eigenlijk niets anders meer hahaha).
En Ronald werkt gewoon bij Arons hoor:soinnocent:

De rest mag via pm, vind ik dan, om het ontopic te houden:)

Mitch
11 september 2010, 20:34
Roel, ik heb ditzelfde verhaaltje over hoe je de zoekfunctie kan gebruiken zeker al twintig keer getypt en je bent de eerste die er positief op reageert. Of er überhaupt beleefd genoeg voor is om op te reageren :confused:
Dank daarvoor.
En wat Henri aanraadt: die ouwe jaren 80/vroeg jaren 90 digitale delays doen het inderdaad prima vóór een oversturende pre amp.

RoelSmoel
11 september 2010, 23:42
Roel, ik heb ditzelfde verhaaltje over hoe je de zoekfunctie kan gebruiken zeker al twintig keer getypt en je bent de eerste die er positief op reageert. Of er überhaupt beleefd genoeg voor is om op te reageren :confused:
Dank daarvoor.
En wat Henri aanraadt: die ouwe jaren 80/vroeg jaren 90 digitale delays doen het inderdaad prima vóór een oversturende pre amp.

Dank hiervoor:D

Ik wil de delay eigenlijk gewoon in de loop zetten, het maakt me eigenlijk ook gewoon niet uit..
Zou ik een M9 kopen, moet ik deze in de loop zetten ivm modulatie-effecten, en dan kan ik er verder niets mee, kom ik dus op de M13 uit, en wordt te duur.

Mijn geld komt toch pas over 2 weken binnen, dan kan ik nog altijd beslissen:)

wireman
13 september 2010, 05:23
om even terug te komen op jouw topic.. Ik heb een paar maanden terug een Memory Toy voor 40 euro gescoord op MP. GEWELDIG DING! klein, compact en hij doet wat ie moet doen. Je kan dat ding ook goed laten oscileren en er waanzinnige sounds uit halen.. alsof er een ufo overkomt.. (ik weet nog hoe die klinken van mijn aankomst op deze plek), maar je kan m ook instellen tot een strakke slapback en er UB40 geluidjes uit halen.. werkt goed!. enige minpuntje is de mini-schakelaar voor de 'mod'functie. Deze zit vlak boven de aan/uit switch. Soms trap je m in, raak je met je neus of grote teen de schakelaar en zet ie de schakelaar over.. resultaat.. een geluid alsof je in een hele foute Cure-coverband zit.
Ik weet niet wat je er voor uit wil geven. Prijs/kwaliteit verhouding van de memtoy is erg aantrekkelijk.

p.s. Mitch.. lastig zoeken op dit forum. :seriousf: maar ja.. ik ben tenslotte nog een junior met 24 berichten.. Ik voel me net een kleuter!