PDA

View Full Version : Tom Delonge Stratocaster



yourname181
10 september 2010, 16:37
Hey Leden Van Gitaarnet (=

Ik ben al een heeeeeeeele lange tijd opzoek naar een Tom Delonge Fender Stratocaster :strat:, maar deze worden al een hele lange tijd niet meer gemaakt en op ebay staan er wel maar deze zijn zwaar beschadigt of ze leveren niet in Nederland, ik heb er wel een gevonden deze was wel beschadigt maar mijn vraag was is dit op te lossen door een proffesional en hoe duur zal die reparatie kosten: http://cgi.ebay.nl/TOM-DELONGE-FENDER-STRATOCASTER-GUITAR-with-GIG-BAG-/260659707667?pt=Guitar&hash=item3cb0877f13 en ik kwam deze nog tegen en mijn vraag was wat het woord MIM betekent http://cgi.ebay.nl/Fender-Tom-Delonge-MIM-Stratocaster-/170538166331?pt=Guitar&hash=item27b4dde83b . Of heeft iemand er nog een liggen die te koop staat of een mooi adresje weet van iemand die hem verkoopt ?

Groet :)

Venlonaer
10 september 2010, 16:44
MiM = Made in Mexico.

Tip waar je veel meer aan hebt,

Koop een Higway One strat en haal daar alle electronica uit, doe er dan een Humbucker in (geen Invader want daar heb je niet veel aan) en zoek op ebay ene tom d elonge slagplaat.

Hier zul je veel meer plezie aan hebben. Zelfde looks als de Tom deLonge strat, maar betere kwaliteit ;)

geert1976
10 september 2010, 16:58
Geduld hebben is het motto, af en toe zie je deze types ook in NL voorbij komen hoor.

En zoals Mark zegt, hij is ook erg makkelijk zelf te bouwen:ok:

Reb
10 september 2010, 17:07
Ik snap wel dat je de "echte" wilt, maar het is niets meer dan een MiM strat met 1 humbucker. Tsja, en hardtail...

Zelf heb ik ooit een Tom Delonge strat gemaakt van een oude Squier met een Invader erin. Exact dezelfde looks en sound. ;)

Sinner1980
10 september 2010, 17:32
Ik zou gewoon een Delonge strat bij Warmoth samenstellen,ok wel wat kostbaarder maar kwalitatief ook wel beter mag ik hopen...

Warmoth heeft zelfs de optie om ,als je een slagplaat samenstelt bij hen,om de volume knop op dezelfde plaats te zetten als bij Delonge zelf.

Uiteraard moet ie wel in surf green met rosewood toets en CBS headstock...maar zover was jezelf ook wel hoop ik;)

Fisherman
10 september 2010, 17:41
Zoek je deze???

http://i868.photobucket.com/albums/ab245/christophborchers/th_fender1.png (http://s868.photobucket.com/albums/ab245/christophborchers/?action=view&current=fender1.png)

http://cgi.ebay.de/Fender-Tom-Delonge-Stratocaster-Blink-182-E-Gitarre-/200514541637?pt=Gitarren&hash=item2eaf991845

Ik zie nl. dat je op de Amerikaanse Ebay kijkt, hier bij de oosterburen is er ook eentje, shipping kost je slechts 6 euro (wel...in mijn geval....ik heb een verzendadres in Duitsland) of ten hoogste 15 euro.

Zeer aparte Fender....I like it!

Johannes
10 september 2010, 17:44
Zoek je deze???

http://i868.photobucket.com/albums/ab245/christophborchers/th_fender1.png (http://s868.photobucket.com/albums/ab245/christophborchers/?action=view&current=fender1.png)

http://cgi.ebay.de/Fender-Tom-Delonge-Stratocaster-Blink-182-E-Gitarre-/200514541637?pt=Gitarren&hash=item2eaf991845

Zeer aparte Fender....I like it!

is zeker een echte.

Fisherman
10 september 2010, 17:56
Want ik vind het best wel gaaf ;)
Nee hoor, ik ga hem niet voor je neus wegkapen :soinnocent:, ik dacht, ff kijken hoe hoog er al is geboden, de biedingen staan nu rond de 175,-...dan weet je wat je te doen staat!

Erboven op zitten en vooral de laatste 10 minuten van de veiling gaat het keihard!!!!!

Suc6! :ok:

Fisherman
10 september 2010, 18:38
Succes gozert, hou ons op de hoogte en bedank de Fisherman maar als je m gewonnen hebt ;)

yourname181
10 september 2010, 18:43
Isgoed (= zal ik doen ja ik zal je echt heel erg dankbaar zijn als ik dat ding in mijn handen heb :ok:

yourname181
11 september 2010, 21:22
Sinds gisteren is de prijs al met bijna 100 euro gestegen :P , Morgen avond begin ik met mijn biedingen in de strijd. Ik hoop dat dit me gaat lukken ! (=

Fisherman
11 september 2010, 22:29
Blijf koel....en nu niet te snel bieden...wachten wachten wachten.
Ook niet mega over de echte waarde heen bieden....ik hou m ook in de gaten voor je.
Suc6! :ok:

JeanPaul du Vinnie
12 september 2010, 01:46
geen Invader want daar heb je niet veel aan)
Hangt ervan af wat je ermee wil spelen. Voor lichte tot zware rock is dat best een goed elementje. Je moet er gewoon geen Fendercleans uit proberen halen.

vulvasonic
12 september 2010, 02:47
Is dit niks voor je?
Perfecte plank. Als je er een tegenkomt heb je er een geweldige gitaar aan voor een prijs die alleszins redelijk is. Ja, ik heb er precies zo een. :)

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/Contemporary27_4400_l.jpg

Fisherman
12 september 2010, 11:47
Is dit niks voor je?
Perfecte plank. Als je er een tegenkomt heb je er een geweldige gitaar aan voor een prijs die alleszins redelijk is. Ja, ik heb er precies zo een. :)

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/Contemporary27_4400_l.jpg

Mogge Vulvje!

Hij zit gewoon straks te trillen boven zijn toetsenbord.
Dat had ik vanmorgen ook, ik was aan het bieden op een "The Paul"....
Stond op 476.......en ik dacht in de laatste minuut nog even mijn Maximalgebot te erhohen......kwam er een kerel overheen met een dikke 230 euro, waardoor ie uitkwam op 706 euro.
Nou voor dat geld wacht ik liever tot er in NL een mooie incl. OHSC op de markt komt, want dat ongezien kopen en opsturen, ook al is het via Ebay, blijft natuurlijk een grote gok.

PS....de Explorert is een blijvertje hoor, gisteren weer even bevingerd ;)

Jij nog gerock&rolled dit weekend? :punk::punk: ???

yourname181
12 september 2010, 13:59
Hey ja nee ik houw me rustig nu ! tot het laatste kwartier (=
Ik krijg ook een programma waarmee ik op de laatste seconde van de bieding nog een bod kan uitbrengen (=

Fisherman
12 september 2010, 14:06
Dat Klopt, dat schermpje met "neu einladen" dan ververst ie direct de exacte resttijd van het object.
Veel sterkte, maar ga aub niet gigantisch eroverheen bieden, het is gewoon afwachten wat je mede-bieders er voor over hebben.
(Ikzelf weet absoluut niet wat een dergelijke gitaar mag kosten overigens)

Om 19:45 weten we het ;)

ik wens je alle suc6!!!!! :ok::ok:

Il_Falco
12 september 2010, 14:09
Is dit niks voor je?
Perfecte plank. Als je er een tegenkomt heb je er een geweldige gitaar aan voor een prijs die alleszins redelijk is. Ja, ik heb er precies zo een. :)

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/Contemporary27_4400_l.jpg

@Vulv: welke gitaar is dat?

Succes makker!

Fisherman
12 september 2010, 14:55
@Vulv: welke gitaar is dat?

Succes makker!

Dat is een enige echte Vulvasonic -Golden Shower Squirted- MegaKicker!
Vraag het hem maar! :seriousf:


Maar sorry voor deze ongein......ff on-topic weer. We duimen voor je gozert!

vulvasonic
12 september 2010, 15:19
@Vulv: welke gitaar is dat?

Succes makker!

Dat is de meest sobere uitvoering uit de Japanse Comtemporary Serie. Waren nieuw destijds niet eens zo goedkoop. De exacte naam van dit model moet ik je schuldig blijven. Je had ze ook in een diepe groen-turqoise uitvoering en in een burgundy-mist-achtig kleurtje. Andere kleuren waarschijnlijk ook wel, naar die ben ik nooit tegengekomen.

Fisherman
12 september 2010, 16:58
50 !!!! biedingen zijn er gedaan :soinnocent: staat inmiddels op 276 eu...:soinnocent:

Blijf koel....kijk in de laatste paar minuten naar het hoogste maximalgebot...:ok:

yourname181
12 september 2010, 17:35
Nu op dit moment staat ie op 352 euro , 400 is mijn budget maar de kans dat de biedingen niet meer hoger gaan is er nog een beetje :P i hope :P ik bied pas in de laatste 10 minuten

Fisherman
12 september 2010, 17:57
Nu op dit moment staat ie op 352 euro , 400 is mijn budget maar de kans dat de biedingen niet meer hoger gaan is er nog een beetje :P i hope :P ik bied pas in de laatste 10 minuten

Geloof me, ik weet hoe je je voelt. ;)

Maar soms moet je iets laten gaan als de prijs te hoog is cq wordt óf als ie niet 100% bevalt óf als je twijfelt ergens aan. En dat is HEEL moeilijk, maar als je deze niet krijgt, doe rustig aan, hij komt vanzelf nog een keer langs.
En dat betekent geduld, ik maak hetzelfde mee, ik heb ook onlangs ook een paar miskleumen qua gitaren gehad, maar dat was om andere redenen....:sssh:

Succes en laat je niet gek maken!!!!!

yourname181
12 september 2010, 18:05
Achja tog in ieder geval super bedankt voor de link maar ik kom er ergens anders nog wel eens eentje tegen en ik ga gewoon niet hoger als mijn budget. (=
en met een klein mirakel heb ik hem nog :P

Fisherman
12 september 2010, 18:12
Achja tog in ieder geval super bedankt voor de link maar ik kom er ergens anders nog wel eens eentje tegen en ik ga gewoon niet hoger als mijn budget. (=
en met een klein mirakel heb ik hem nog :P

Kom op....een beetje hoop houden, je hebt maar 1 bieder die constant omhoog meebiedt. Dus in de laatste minuten 425 bieden ofzo.....dan zit je nét ietsje over je budget heen.:soinnocent:

yourname181
12 september 2010, 18:20
Ja ik denk wel dat ik dat doe maar als ie dan nog hoger bied is het klaar voor mij ik heb een programma dat ik in de laatste 10 minuten aanzet en dat in de laatste seconden net voordat ie eindigd automatisch een bod doet wat ik dan invul (=

Fisherman
12 september 2010, 18:30
Ja ik denk wel dat ik dat doe maar als ie dan nog hoger bied is het klaar voor mij ik heb een programma dat ik in de laatste 10 minuten aanzet en dat in de laatste seconden net voordat ie eindigd automatisch een bod doet wat ik dan invul (=

Dat doe je goed!
Nu gewoon even afwachten.... we horen het over een paar uurtjes! :ok:

Hendriks
12 september 2010, 19:14
Op ebay kun je gewoon direct je max bod opgeven , biedingen worden dan automatisch gedaan tot je max bod.

Fisherman
12 september 2010, 19:42
Op ebay kun je gewoon direct je max bod opgeven , biedingen worden dan automatisch gedaan tot je max bod.

Uiteraard heer Hendriks,

Echter.....de strijd gaat tussen 2 bieders en inmiddels zit z'n tegenstander al boven de 400 euro.
Maar desondanks....kun je je maximumgebot als laatste poging nog met 25 euro of als 'm écht graag wil hebben met 5 tientjes verhogen....want die doen er dan ook niet meer toe als je wint.....toch?? :soinnocent:

Hendriks
12 september 2010, 20:02
Ik bedenk van tevoren tot hoever ik wil gaan , blijkt dat niet genoeg? Jammer dan.

Fisherman
12 september 2010, 20:05
Ik bedenk van tevoren tot hoever ik wil gaan , blijkt dat niet genoeg? Jammer dan.

Je hebt gelijk, want dat doe ik ook. Ik had al een week een "The Paul" in mijn Ebay staan en stond vanmorgen extra vroeg op ivm eindtijd.
Ik had 500 ingesteld, hij is uiteindelijk voor over de 700 weggegaan.

Het kloterige van Ebay is gewoon, je weet niet wat je koopt, zeker niet bij gebruikte gitaren van 30 jaar oud, je kent de eigenaar niet, je hebt de gitaar niet zelf gezien-gevoeld-bespeeld etc.etc. én terugsturen kan niet bij een Privatanbieter.

Dus lekker laten gaan.....d'r komt er vanzelf ooit weer eens eentje voorbij in NL.....:ok:

yourname181
12 september 2010, 20:16
Ja hijs nu al 401 euro ikga hem laten varen en zolang ik er maar lang genoeg voor zoek kom ik er idd ooit wel eens een mooie tegen (=

Fisherman
12 september 2010, 20:34
Jammer kerel.

Als ultieme poging kun je nog in de laatste minuut proberen om er 425 of 450 van te maken en dan moet je hem inderdaad maar laten gaan.
Vergeet echter niet, dat je eerst in Amerika zat te kijken waar alleen al de verzendkosten 100-150 euro bedragen....dat wou ik nog even gezegd hebben.
Maar voor de rest....ik begrijp je standpunt totallemente...

Fisherman
12 september 2010, 21:31
15 minuten resterend.
Hou je vingert bij de knop en doe als ultieme poging 451 eu in de laatste minuut....:rockon:

vulvasonic
12 september 2010, 21:33
Het is ook wat de gek ervoor geeft. En ik weet niet hoe gek jij bent, maar ik vind persoonlijk €450,- voor een Tom Delonge strat echt iets teveel van het goede. :)

Vooral ook (en dat is eerder gezegd) daar het feitelijk niet meer is dan een uitgeklede strat. Eenvoudiger kan een strat niet zijn. Die prijs is alleen maar zo hoog omdat Tom Delonge er z'n naam aan heeft gegeven. Ik ken die hele vent niet eens. Voor mijn part was het een Frank Demouge Stratocaster geweest. Laat je niet gek maken hè! :)

Sinner1980
12 september 2010, 21:34
Hmm,ik wil niet de zeikerd uithangen hoor maar er staat dat ie alleen naar Duitsland verstuurd...

Of is dat oud nieuws...:makeup:

yourname181
12 september 2010, 21:34
Haha, nee 450 gaat echt ver boven mijn budget ik denk dat ik hem deze keer tog echt moet laten varen :( !

Fisherman
12 september 2010, 21:39
Hmm,ik wil niet de zeikerd uithangen hoor maar er staat dat ie alleen naar Duitsland verstuurd...

Of is dat oud nieuws...:makeup:

Ik heb een verzendadres, daar komen dagelijks tientallen pakjes binnen....dus dat is geen punt.

Fisherman
12 september 2010, 21:41
Haha, nee 450 gaat echt ver boven mijn budget ik denk dat ik hem deze keer tog echt moet laten varen :( !

He gozert.
Hij staat nu nog steeds op 427.....je kunt t allicht proberen toch?
Als je budget 400 was en je eindigt op 450, dat overleef je wel toch???

Fisherman
12 september 2010, 21:49
Tja.....ik vind het alleszins meevallen dat eindbedrag van 461 euro.
Jammer voor je kerel, succes met verderzoeken!!!!!! :ok:

yourname181
12 september 2010, 21:49
Ja oke maar achteraf had het toch niet veel meer geholpen het is voorbij en de gitaar is voor 461 euro weg

mikeyaxeman
12 september 2010, 22:17
Er hing er ooit in in de muziekhandel in Oeffelt.
Maar eh waarom flans je zo'n ding niet zelf in elkaar?
Iemand had het al over een Highway one en dan 1 bucker erin.
Of gewoon bestellen die hap: hals, onderdelen, body in daphne blue (of zelf lakken).
Een slagplaat kun je bijv. zonder uitsparingen kopen en dan maak je gewoon de uitsparing voor de Humbucker erin.
Als je dan een beetje highend spul koopt heb je ook nog eens een veel betere dan die Tom Delonge Squier.

Dick Wolkendeck
12 september 2010, 22:21
Misschien is dit wat?

http://cgi.ebay.com/Fender-HM-Strat-Stratocaster-USA-Japan-Awesome-Shredder-/200517669985?pt=Guitar&hash=item2eafc8d461


Gregg Howe heeft hier de meest waanzinnige platen mee gemaakt.:cooler:

yourname181
12 september 2010, 23:53
Hey

Ik heb na even zoeken een optie gevonden: ik koop een beschadigde fender en repareer deze dan, http://cgi.ebay.nl/TOM-DELONGE-FENDER-STRATOCASTER-GUITAR-with-GIG-BAG-/260659707667?pt=Guitar&hash=item3cb0877f13 hiervan is alleen de body zwaar beschadigd dus zou dit een optie zijn om deze te re-painten of is deze zo zwaar beschadigd dat hij vervangen moet worden ? (ik weet dat het beter is om zelf een look-a-like gitaar te maken maar ik wil tog die echtheid een beetje ervan hebben ookal kan het zijn dat aan deze gitaar ook veel geknutseld is, klinkt misschien dom. )

allochthomas
12 september 2010, 23:55
Zwaar beschadigd?:???: Hij heeft wat cosmetische beschadigingen. Een strat hoort juist afgeragd te zijn:blast:

yourname181
12 september 2010, 23:58
Haha :P , maar zou dit te repareren zijn of is het gewoon beter om dan een nieuwe body te kopen ?

Basileia
13 september 2010, 00:00
Er is praktisch geen schade, alleen wat stukjes lak die missen...

allochthomas
13 september 2010, 00:10
Ik snap je punt niet echt, de lak heeft hier en daar wat beschadigingen, niks om je zorgen over te maken. Houd er rekening mee dat deze gitaar alleen binnen de VS wordt verscheept.

Fisherman
13 september 2010, 00:21
Beste Kerel,

Ik snap er nu even helemaal niks meer van. Als je je eerste bericht van dit topic leest, zoek je al heeeeel lang naar de Tom DeLonge Stratocaster. Nu is ie weggegaan op Ebay voor 461 euro, 61 eurootjes over je budget.
Dan had je én een echte, originele Delonge, én je had wat je al heeeel lang wilde hebben.

Nu ga je een stuk schroot kopen, een hele partij rotzooi erin bouwen en ding laten spuiten of weet ik veel......en dan heb je een.....????
Je geeft er toch geld aan uit en de waarde is -als je hem verkoopt omdat ie toch niet is wat je eigenlijk wil- dan vrij beroerd.

Volgens mij had je beter iets meer kunnen uitgeven en die echte op Ebay moeten kopen, want wat je ook bouwt, je krijgt nooit wat je in feite wilde.

Maar dat is slechts mijn tip en mening :soinnocent:.....
Of dan nog beter geduld hebben en wachten tot er eentje in Nederland te koop komt (in juli stond er op MP nog eentje te koop)....

In elk geval....overdenk e.e.a. nog eens rustig.;)
Succes! :ok:

yourname181
13 september 2010, 11:09
Ja ik weet het het was misschien een beetje een overhaast idee. Maarja het is idd maar beter dat ik even wacht zodat ik echt een goeie kan kopen.

Wabbie
13 september 2010, 12:31
Die "beschadigde" Tom Delonge Strat die je post is toch niet zo heel erg stuk? Was dit trouwens ook niet een van de weinige hardtail strats die Fender de afgelopen jaren gemaakt heeft? Of haal ik hem nu in de war met een andere signature strat?

Venlonaer
13 september 2010, 16:32
Hier de enige echte beste tip:

Wacht 2 a 3 maanden (of weekjes, afhankelijk van je (bij)baantje) en bied opnieuw op ebay.

Dan kun je wel 461 ophoesten ;)

Fisherman
18 september 2010, 13:48
Zojuist op MP gespot:
Tom DeLonge Strat!

http://link.marktplaats.nl/378939592

Ga ervoor zou ik zeggen!
:ok:

Sinner1980
18 september 2010, 18:34
En een stuk mooier dan die gele ook nog,wel weer jammer van die rosewood toets maar goed; BIEDEN!!!! NU!!!;)

Braindead
18 september 2010, 20:34
I agree met hierboven(Fisherman) . Die 61 euro... pfff Als het toch verder is wat je wilt dan biedt je toch iets eroverheen toch?

Anyway, nu snel achter die op MP aan dan!

Fisherman
18 september 2010, 21:23
Via via via, langs via en rechtsaf viavia :soinnocent: heb ik vernomen dat "zijnnaam" een DeLonge laat opknappen.

We wachten op de foto's, hij is overigens op de hoogte gesteld door mij op dit exemplaar in Rotjeknor.

Hij heeft hier zijn redenen voor en we zijn zeer benieuwd naar de restauratie- en paintjob ;)

RoelSmoel
18 september 2010, 21:25
Zojuist op MP gespot:
Tom DeLonge Strat!

http://link.marktplaats.nl/378939592

Ga ervoor zou ik zeggen!
:ok:

Wat een plaatje!

FlameDude
20 september 2010, 22:13
De surfgreen van Tom blijft natuurlijk wel het mooist. :sssh:

yourname181
1 april 2011, 09:43
Hallo,

Na een half jaar is mijn gitaar eindelijk klaar het duurde nogal lang met alles maar hier is hij dan eindelijk

http://94.100.120.69/1271250001-1271300000/1271274501-1271274600/1271274525_5_ZXvo.jpeg

Ben er erg blij mee, gelukkig maar.

Hiro
1 april 2011, 09:57
Eindelijk een keer een nuttige bump ;)

gefeliciteerd en heul veul speulplezeur

De V
1 april 2011, 20:41
Over 'basic' gesproken zeg........
Je zal er wel van moeten houden.

Klinkt het een beetje lekker?

yourname181
11 april 2011, 11:25
Jaaah iedereen zo zijn smaak he [=
Maja had deze keuze voor juist deze gitaar gemaakt, omdat ik vroeger een ontzettende fan was van tom delonge...
Dusjaah nu niet meer omdat deze band sinds dat ze terug bij elkaar zijn om te huilen is live :\
Maja hij speelt wel ontzettend goed jaah 1 probleem is wel dat clean spelen niet echt gaat door de humbucker die erin zit maja dat is nu niet echt een probleem ik heb ook nog een ibanez hier staan die ik dan weer daarvoor gebruik [=
Jaah klinken doet hij ook gewoon goed imo en mensen aan wie ik wat liet horen waren ook wel over te spreken met uitzondering van het clean channel dan maja [=

Venlonaer
11 april 2011, 13:51
Maja op in welk liedje speelde tom delonge dan ook echt clean met zijn stratocaster? [=