PDA

View Full Version : Fairclough Starling



VanDiekum
10 september 2010, 15:20
Hey beste mensen,

Is er iemand bekend met de gitaren van dit merk ik was bij de lokale dealer en daar stond een Fairclough Starling een western van 219 euries en ben iemand die altijd dacht dat solid wood gitaren the best zijn maar ik vond deze solid top met laminate zij en achterkant toch verdomd goed klinken en de actie was erg laag bijna vergelijkbaar met een elektrische gitaar zaten standaard snaren op maar ik denk met elixer snaren erop mag ie toch denk ik wel verdomd goed klinken.

Ik ben niet iemand die denkt dat duurste beste is, maar deze klonk boven verwachting goed moet ik zeggen, maar dan kan met een zelfde net weer iets anders wezen.
Ik drum zelf dus ik hoef niet egt een super dure gitaar en zie het ook meer als een hobby ernaast . Ok je kan hem niet vergelijken met gitaren boven duizend euro maar hij klonk cker beter dan meeste gitaren van 700 euro die er naast stonden.

Graag advies als jullie iets meer weten.

Groeten vandiekum

LaurentB
10 september 2010, 15:48
Ik ken het merk niet, maar het is goed dat je op je oren vertrouwt en niet op met prijskaartje of het logo :)

--=HANS=--
10 september 2010, 16:03
Ik heb er ook nog nooit van gehoord en ben het met Laurent eens, je oren houd je niet voor de gek. Heb een soortgelijke ervaring met een, weliswaar wat duurdere, Furch D-20. Had ook gelamineerde zijkanten en een goede massieve top. Die gitaar klonk als een klok, zeker voor het geld dat hij toen kostte!

VanDiekum
10 september 2010, 22:37
Nou ik heb hem gekocht hoor nieuwe .11 elixer snaren erop zou vast nog beter klinken met .12 erop maar ik hou wel van iets lichter spelen aangezien er standaard ook .11 op zaten klinkt ie nu zelfs nog beter nog in de winkel vergeleken met een Jay Turser van 700 euro van geheel massief hout en kon bijna geen verschil horen. Maar ik denk dat ook een kwestie van geluk is dezelfde gitaar ergens anders kan slecht klinken.
Voor mensen op zoek naar een beginnersgitaar ga eens bij die kleine gitaar winkeltjes langs en geef je oren rustig de kost meestal nemen ze er altijd de tijd voor je om je te laten testen is mijn ervaring.
Vergeleken met die giganten die je zo snel mogelijk de winkel uit willen hebben.

Kortom test ze allemaal en maak geen overhaaste beslissingen en kijk ook eens naar die onbekende merken zit altijd wel een pareltje tussen.

Ik zal binnenkort eens foto's plaatsen.

Groeten Erwin

LaurentB
10 september 2010, 22:48
Aha, gefeliciteerd! ik ben benieuw naar de foto's, inderdaad.

--=HANS=--
11 september 2010, 10:03
Hahahaha, lekker voortvarend te werk gegaan! Over sommige moet je gewoon niet te lang nadenken. Proficiat man en ook ik ben benieuwd naar de foto`s!

VanDiekum
11 september 2010, 23:56
Beste mensen ik denk dat foto's er niet meer komen heb hem ingeruild ik irriteerde me mateloos aan de fertbuzz op en na 10de fret en was niet waard om erwat aan te doen , maar heb hem ingeruild voor een ander kijk maar naar de berichten over Motion w858

Flipkoos
12 september 2010, 04:49
Kortom test ze allemaal en maak geen overhaaste beslissingen


;)
Toch wel bijzonder.
Was er niks af te stellen?

--=HANS=--
12 september 2010, 09:25
Volgens mij hebben we hier te maken met een typisch geval van oudhollandsche draaikonterij....;)

Eerst binnen een dag besloten om een gitaar te kopen en hem vervolgens hier de hemel in te prijzen en dan al een dag later tot de conclusie komen dat het eigenlijk helemaal niets is, vreemd. Toen je er in de winkel op speelde zal hij toch ook al wel gerammeld hebben?

Ik wens je natuurlijk toch veel plezier met je nieuwe Motion uit het andere topic!