PDA

View Full Version : Spider Valve MkII



Eko
10 september 2010, 11:39
Ik heb deze week eens op zo`n modelling amp gespeeld en denk er over om hem er gewoon bij te kopen. We hebben regelmatig optredens waarbij een laag volume verlangd wordt en je toch nog iets van geluid wilt hebben. Met 3-4 presets kan ik een optreden wel afwerken.
Wat me opviel op de site van Line6 ( op de community) is het aantal klachten wat over de Line6 werd gemeld. Niet werkende potmeters , volumeproblemen enz.
Zijn er mensen met ervaringen hiermee?

Olorin
10 september 2010, 12:00
Alleen ervaring in onze vorige repetitieruimte. Daar stonden 2 van die Line 6 krengen... en idd zeer slechte potmeters waardoor het behalen van enig fatsoenlijk geluid niet haalbaar is.
En idd bij het minste of geringste van rustig naar LOEIhard (probleem nooit gevonden)

Nu gelukkig een Bogner in onze huidige ruimte... pfff wat een opluchting. Die spider dingen komen er bij mij niet in... zelfs niet als oefenamp

Eko
10 september 2010, 12:51
Olorin,

Ik heb een Marble staan voor normaal gebruik. Al jaren , en die gaat boven alles ( voor mij in ieder geval) , maar er zijn momenten dat ie net niet harder kan. Een speaker moet toch ook wat vermogen hebben om te klinken. Met een amp op 1-2 gaat dat niet lukken. Die Line6 spiders ken ik ook wel , alleen in dit geval werd het me door Line6 even uitgelegd waar die grote verschillen in volume vandaan komen.
Line6 maakt presets met een bepaalde instelling. Meestal met het volume op 12 uur op het channel gedeelte. Als je de master op 2 zet en je schakelt over naar een willekeurige preset , dan schakel je ook direct over op het vooringestelde volume. Lastig , vond ik , maar niet onoverkomelijk. Een gebruiker vertelde me dat de manier om dit te voorkomen de volgende is: Stel je meest gebruikte presets, of eigen instellingen, in en sla die op onder je eigen presets. Iedere keer als je die oproept staan ze dus op jou manier afgesteld met het bijbehorende volume.

Afgezien daarvan , het voorgaande is voor mij een kwestie van leren omgaan , hoorde ik het een en ander over echte storingen in software en potmeters. Terugsturen bij problemen is natuurlijk een optie ( en ze worden ook netjes opgelost) maar als het aantal klachten echt te gek is dan moet ik me nog eens bedenken.

Olorin
10 september 2010, 13:03
A kijk, dat met die presets zou een groot deel verklaren idd.
Maar zoals gezegd stonden deze in de repetitieruimte (niet van ons dus).
Dat Jan en Alleman maar aan die potmeters bleef draaien zal hem ook geen goed gedaan hebben denk ik.

Maar dan het geluid zelf.... hm ook niet echt je van het (let wel dit waren III series de IV serie SCHIJNT beter te zijn, zelf nooit geprobeerd)

Thuis gebruik ik Cube 30 (2x), bij de repetities de aanwezige Bogner en bij optredens een Marshal.
Sorry maar de Line kan aan geen enkele (ook niet aan de Cube's) tippen.

ANGC
10 september 2010, 16:41
mijn line6 spider II 150 watt (die ik overigens al een aantal jaar niet gebruik) kampt met problemen op wat hoger volume. Vooral als de bass een beetje hoog staat. Door de trilling van de speakers trilt de hele kast van dat ding, en dan gaan die potmeters bewegen en krijg je die irritante delay erdoorheen of phasers of weet ik veel wat

ErikE
10 september 2010, 17:04
Wel belangrijk om te vermelden dat de Spider Valve (II) een door Bogner ontworpen buizen voor- en eindtrap heeft, in dat opzicht dus niet te vergelijken met de transisor versies...

Zelf nog nooit getest helaas.

Eko
10 september 2010, 19:17
Ik weet ook wel dat die geluiden niet echt te vergelijken zijn met de originelen. Als je op een 25 jarige bruiloft staat te spelen dan zal niemand het verschil horen. Geen Mien uit Assen ( no offence) zal naderhand klagen dat de solo beter gespeeld had kunnen worden op een Soldano.....
Het gaat mij alleen om het gemak van een bak met mogelijkheden die je snel even neerzet en gebruikt. Met enkele optrdens weer terug verdiend dus geen man overboord.
Het moet het echter wel doen.
Wat mij trouwens wel opvalt is dat op de youtube niemand de balanced out gebruikt voor opnames maar er vrolijk een microfoon voor zet.
Het gemak voor mij lijkt me juist dat je alles via een mixer laat lopen en nog apart podium geluid hebt. ( zo gebruik ik een AER ook).