PDA

View Full Version : Afmetingen MXR Stereo Chorus (M-134, die gele)



Midwolda
10 september 2010, 07:46
Weet iemand wat de afmetingen zijn van de MXR Stereo Chorus?

http://www.woodbrass.com/images/MEDIUM/woodbrass/DUNLOP+STEREO+CHORUS.JPG

Ik heb geen zin om een ander pedalboard te bouwen dus voordat ik 'm aanschaf, even vragen.
En ja, ik heb me al bijna suf gegoegelt...

Fragedallic
10 september 2010, 10:22
mag je zelf omzetten van inch naar cm (http://lmgtfy.com/?q=dimensions+mxr+stereo+chorus) :seriousf:

Midwolda
10 september 2010, 10:34
F*ck met f-u-c-k.... dat heb ik toch zeker ook gedaan... :???:
Google is not my friend anymore... :makeup:
enne dankjewel Fragedallic. :ok:

Edit: dat kan toch niet?
Kom ik op B78 x H25 x D38 mm. Luciferdoosje.

WillemdaGuide
10 september 2010, 11:56
Ze hebben btw ook een re-issue van de micro chorus, slechts 1 knop, maar oh wat lekker. En een stuk pedalboard vriendelijker!

Midwolda
10 september 2010, 14:47
Gevonden op Wikipedia, of all places... :D

MXR also created several pedals that were AC-powered and were 4¾″ wide by 3½″ tall (some were of different dimensions though):

M-108 MXR 10-Band Graphic Equalizer'
M-117 MXR Flanger
M-118 MXR Analog Delay
M-134 MXR Stereo Chorus
M-142 MXR Distortion II
M-143 MXR Limiter

Dat is dan B121 x D89 mm.

robertmolema
11 september 2010, 15:45
Ik zou (natuurlijk) de aanschaf van een Chorus nooit op de maat van het ding laten afketsen want deze MXR is echt een fantastische chorus met veel mogelijkheden. En het klinkt raar maar je kunt hem zo instellen dat je bijna niet hoort dat je chorus op je gitaar hebt. En dat werkt ook erg mooi met zelfs akoestische gitaar, zowel op nylon als stalen snarig klinkt het fantastisch. Deze instelmogelijkheden heb je natuurlijk niet op de micro-chorus die ongetwijfeld ook prachtig klinkt maar waarschijnlijk wel altijd aanwezig.

Ik gebruik hem vaak om mijn akoestische gitaren stereo naar het mengpaneel te sturen voor een betere spreiding in de zaal zonder dat het direct zo aanwezig klinkt. Houd wel rekening dat deze op 18 volt werkt waardoor je dus met een normale adapter deze niet kunt aansluiten. De 18 volt adapter wordt wel bijgeleverd.