PDA

View Full Version : Gloeiende , getverde stress



Hendriks
9 september 2010, 22:24
Ik wil het even kwijt , even de stress van mij af tikken , topic zal wel verplaatst worden , maar afijn ik moet het even kwijt.

ik heb de afgelopen periode een pracht van een tele in elkaar gezet gewoon voor de fun , Warmoth , Musikraft , allemaal kwaliteits parts.
Omdat ik een 52ri gekocht heb moest hij de deur uit , dus op mp gezet , afgelopen weekend belde er iemand met een goed bod , de koper woont ongeveer 4 uur rijden hier vandaan en na wat heen en weer gepraat besloten de gitaar te versturen ,hij heeft er een koffer van mij bij gekocht ,dus dat moet kunnen.
Dinsdag de gitaar naar het postkantoor gebracht , de mevrouw van de TNT vertelde dat ik maar tot 500 euro kon verzekeren , dat dus maar gedaan , gitaar is wel wat duurder.

Om een lang verhaal kort te maken : de gitaar is pleite , T&T code bestaat niet volgens de T&T site , gebelt met TNT klantenservice en hetzelfde verhaal , niets te vinden . Van die klantenservice hoorde ik dat je wel degelijk een hoger bedrag kunt verzekeren. mevrouw van het postkantoor is nu ook in de stress , want ze kon mij goed herinderen.
Morgen komen de schade formulieren binnen en nou moe ik maar bewijzen wat hij waard is.

getverderdegetver.

sorry ,moest er even uit.

geert1976
9 september 2010, 22:27
Das klote man, zeker omdat het een eigenbouw betrof, gaan ze misschien extra lastig doen:makeup:

Wel raar dat je verkeerde info kreeg qua het te verzekeren bedrag, had ze hier wel fijn op gepakt.

Heb je van de onderdelen nog wel eea bewaart zoals leveringsbonnen etc?

Hendriks
9 september 2010, 22:43
Het meeste heb ik via ruiling gekregen , wel allemaal nieuw , de Musikraft neck heb ik nieuw gekocht op ebay.

Chris Winsemius
9 september 2010, 22:45
Sterkte/succes!

1 keer meegemaakt dat bij TNT niets terug te vinden was (gelukkig was het pakket wel bezorgd in mijn geval). Misschien kun je vragen of die mevrouw van dat postkantoor ook contact met TNT wil opnemen?

Heb jij de verzendpapieren nog?

macwilliams
9 september 2010, 22:45
Dat sucked man. Je zult moeten aantonen dat je de onderdelen duur betaald hebt. Misschien dat wanneer je de bonnen niet meer hebt je een "kopie" kan krijgen van de leveranciers? Typisch dat naast de verloren gegane T&T ook het pakketje weg is. En dan heb je de vrouw die het zich kon herinneren dat je daar het pakket hebt afgelegd. Daar op dat moment krijgen ze toch een T&T nummer dat je dan meteen meekrijgt? Daar wordt het pakket toch gewogen en dat staat toch op jouw reçu?

Dus jouw pakket is dus NA het afleggen door jou maar VOOR het afleveren door de bode verdwenen? Dus hij staat nu ergens in een of ander magazijn omdat het labeltje/stickertje er af is gevallen of hij is gepikt door een van de medewerkers....

Geweldig..

http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon13.gif

Hendriks
9 september 2010, 22:52
Sterkte/succes!

1 keer meegemaakt dat bij TNT niets terug te vinden was (gelukkig was het pakket wel bezorgd in mijn geval). Misschien kun je vragen of die mevrouw van dat postkantoor ook contact met TNT wil opnemen?

Heb jij de verzendpapieren nog?

Heeft ze al gedaan , ze zit flink in de stress ,ook omdat ze zelf een fout heeft gemaakt . Ik heb de verzend bon nog.

Hendriks
9 september 2010, 22:56
Dat sucked man. Je zult moeten aantonen dat je de onderdelen duur betaald hebt. Misschien dat wanneer je de bonnen niet meer hebt je een "kopie" kan krijgen van de leveranciers? Typisch dat naast de verloren gegane T&T ook het pakketje weg is. En dan heb je de vrouw die het zich kon herinneren dat je daar het pakket hebt afgelegd. Daar op dat moment krijgen ze toch een T&T nummer dat je dan meteen meekrijgt? Daar wordt het pakket toch gewogen en dat staat toch op jouw reçu?

Dus jouw pakket is dus NA het afleggen door jou maar VOOR het afleveren door de bode verdwenen? Dus hij staat nu ergens in een of ander magazijn omdat het labeltje/stickertje er af is gevallen of hij is gepikt door een van de medewerkers....

Geweldig..

http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon13.gif

Postkantoor is hier in het dorp (800 inwoners) het is een agentschap waar ik regelmatig kom en ik kom er regelmatig , ze heeft ook toegegeven dat ze een fout heeft gemaakt , ze heeft mij ook een aantal keren gebelt.

Fisherman
9 september 2010, 22:57
Hendriks,

Ik snap je stress volkomen, maar misschien heb ik een goed berichtje voor je.
Ikzelf heb in die branche gewerkt, dus weet een beetje hoe het werkt.

Onlangs verstuurde iemand aan mij op dinsdag een pakket (gitaar) en die was pas vrijdagmiddag te zien op tracktrace en werd ook diezelfde middag nog bezorgd. Er was (en is er misschien nog wel) een storing in een of meerdere distributiecentra.....vandaar dat er niets te zien was op tracktrace.

Hoop dat je er iets aan hebt.

groeten en succes, de Fisherman! :ok:

Hendriks
9 september 2010, 22:59
Hendriks,

Ik snap je stress volkomen, maar misschien heb ik een goed berichtje voor je.
Ikzelf heb in die branche gewerkt, dus weet een beetje hoe het werkt.

Onlangs verstuurde iemand aan mij op dinsdag een pakket (gitaar) en die was pas vrijdagmiddag te zien op tracktrace en werd ook diezelfde middag nog bezorgd. Er was (en is er misschien nog wel) een storing in een of meerdere distributiecentra.....vandaar dat er niets te zien was op tracktrace.

Hoop dat je er iets aan hebt.

groeten en succes, de Fisherman! :ok:

Daar hoop ik ook nog steeds op.

Fisherman
9 september 2010, 22:59
Dat je een bonnetje hebt...heeft die dame een verkeerde postcode ingegeven o.i.d.?
Dan komt ie gewoon retour, waarnaartoe is nog de vraag, maar hij zal wellicht nog opduiken.
Ik hoop het van harte voor je! :ok:

Midwolda
9 september 2010, 23:03
That sucks... bigtime. Hopen dat-ie nog boven water komt.
Met de bonnen, foto's, en de e-mails van de koper moet je anders toch een eind komen bij de verzekering.
Dit soort ellende zit je nooit op te wachten zeg. Sterkte en succes, Henk.

jutter
9 september 2010, 23:06
Hendriks,

Ik snap je stress volkomen, maar misschien heb ik een goed berichtje voor je.
Ikzelf heb in die branche gewerkt, dus weet een beetje hoe het werkt.

Onlangs verstuurde iemand aan mij op dinsdag een pakket (gitaar) en die was pas vrijdagmiddag te zien op tracktrace en werd ook diezelfde middag nog bezorgd. Er was (en is er misschien nog wel) een storing in een of meerdere distributiecentra.....vandaar dat er niets te zien was op tracktrace.

Hoop dat je er iets aan hebt.

groeten en succes, de Fisherman! :ok:

Zelfde heb ik ook meegemaakt met een pakket wat ik verstuurde naar Engeland. Op de dag dat het pakket arriveerde werkte bij mij pas de T&T code. Heb even geduld Henk.

Hendriks
9 september 2010, 23:24
Zelfde heb ik ook meegemaakt met een pakket wat ik verstuurde naar Engeland. Op de dag dat het pakket arriveerde werkte bij mij pas de T&T code. Heb even geduld Henk.

De medewerkster van de TNT heeft mij niet echt gerustgestelt er waren geen storingen in hun tracking systeem bekend, maar wie weet belt de koper morgen dat hij binnen is.

snaarplukker
10 september 2010, 00:07
Sure we can.;)

nickofzo
10 september 2010, 01:08
ik houd men tenen gekruisd

stikel
10 september 2010, 02:17
Hier in het dorp ook een TNT agentschap (met gebrekkige kennis omtrent verzending van pakketten) in de lokale supermarkt. Al meerdere gitaren verzonden. Meestal zie ik niet eerder wat op T&T als de gitaar al (bijna) ter plekke is (wat zomaar drie dagen kan duren). Je hebt 'm dinsdag op de post gedaan. Je zegt dat de gitaar pleite is. Kan ik hier uit opmaken dat de koper hem nog niet ontvangen heeft ? Dat hij niet op T&T staat, heb ik zelf meermaals ervaren, wil dus niet zeggen dat hij niet (nog) onderweg is. Vanwaar jij woont (H) gaan volgens mij de zendingen naar Zwolle waar verwerking en verdere verzending plaatsvindt. Mijn ervaringen met TNT (en dan vooral hun T&T systeem) zijn dus ook niet geweldig. Hoop dat het goed afloopt.

Hendriks
10 september 2010, 08:07
Hoi Jan, de koper heeft hem niet ontvangen , TNT heeft dat ook gecontroleerd , ze hebben daar niets afgeleverd.
Ik verzend wekelijks wel een pakket en mijn ervaring is dat 90% binnen een dag is afgeleverd en een enkele keer een dag later . Mischien piep ik ook wel te snel nu en word hij gewoon vandaag bezorgd , ik hoop het in ieder geval , want wil niet de ellende in met de verzekering.

Rinze
10 september 2010, 08:12
Lullig, maar ik heb heb ook al verschillende keren meegemaakt dat het allemaal niet goed liep. Een keer kreeg ik mijn eigen zending weer terug, een andere keer leek een pakket voor mij ook verdwenen, tot het na een paar dagen ineens weer op dook. T&T gaf toen ook niet thuis. Hier int dorp weten ze ook niet veel van verzenden bij het postagentschap, dat helpt ook niet bij zelf verzenden.

Ik hoop dat ie snel weer terecht is!

Hendriks
10 september 2010, 08:20
T&T code werkt nog niet . Tja de kennis bij die agentschappen is over het algemeen niet best .

Hendriks
10 september 2010, 08:22
En het is een plaatje:
http://img832.imageshack.us/img832/5130/dscn2239c.jpg

jim__
10 september 2010, 08:48
Hoi Jan, de koper heeft hem niet ontvangen , TNT heeft dat ook gecontroleerd , ze hebben daar niets afgeleverd.
Ik verzend wekelijks wel een pakket en mijn ervaring is dat 90% binnen een dag is afgeleverd en een enkele keer een dag later . Mischien piep ik ook wel te snel nu en word hij gewoon vandaag bezorgd , ik hoop het in ieder geval , want wil niet de ellende in met de verzekering.
Ik zou nog heel even afwachten, zelf heb ik ook al 2 keer meegemaakt dat ik pas de track en tracecode 2 uur voor de daadwerkelijke aflevering kreeg. Hopelijk is je stress dan voor niets geweest!

Fender75
10 september 2010, 09:14
Da's muf zeg, hoop dat het goed komt!

rpl
10 september 2010, 09:34
Dat is kut man, ik zou helemaal pissed zijn :angry:
Ik hoop dat je snel duidelijkheid/uitsluitsel krijgt van TNT.

Hendriks
10 september 2010, 10:56
Alle stress is weg : De gitaar is terecht , net gebelt door de nieuwe eigenaar , zijn nu beide blij.

smullie
10 september 2010, 10:58
Alle stress is weg : De gitaar is terecht , net gebelt door de nieuwe eigenaar , zijn nu beide blij.

Laat dat madammeke van de post ook maar iets weten zou ik zeggen... :makeup:

Ik ben trouwens ook blij voor jou...

humbucker
10 september 2010, 11:03
Das mooi!

Waarschijnlijk is een medewerker het pakket gewoon vergeten te scannen dan, zou niet mogen, maar gebeurd toch nog dagelijks :)

jutter
10 september 2010, 11:06
Alle stress is weg : De gitaar is terecht , net gebelt door de nieuwe eigenaar , zijn nu beide blij.

En ik ben blij voor jou! Pfff, gelukkig man dat het zo is afgelopen. Op zo'n moment knijp je hem als een oude dief, had ik toen ook. De gitaar die ik toen verzond had een waarde van 1600 euro en kon hem ook maar verzekeren tot 500. Belachelijk gewoon, helemaal als je achteraf hoort dat je hem voor meer kan verzekeren. Lekkere lui daar bij TNT....wat gaat je met die juffrouw doen? Een dikke knuffel of iets anders???:mmmm:

Hendriks
10 september 2010, 11:11
En ik ben blij voor jou! Pfff, gelukkig man dat het zo is afgelopen. Op zo'n moment knijp je hem als een oude dief, had ik toen ook. De gitaar die ik toen verzond had een waarde van 1600 euro en kon hem ook maar verzekeren tot 500. Belachelijk gewoon, helemaal als je achteraf hoort dat je hem voor meer kan verzekeren. Lekkere lui daar bij TNT....wat gaat je met die juffrouw doen? Een dikke knuffel of iets anders???:mmmm:

Ik zal haar even bellen , ik weet niet of ik er weer heenga .
Nu kan ik weer met een gerust hart opzoek naar een nieuwe amp.

Thyrif
10 september 2010, 11:13
Ja, de tracking zooi werkt lang niet altijd fijn. Zo kregen wij 5 uur na het afleveren van het pakketje pas een verzendbericht en een trace code xD

Hendriks
10 september 2010, 11:14
Ik zal haar even bellen , ik weet niet of ik er weer heenga .
Nu kan ik weer met een gerust hart opzoek naar een nieuwe amp.

Ik heb haar net gesproken , ze had er niet van geslapen en was erg opgelucht.

JeroenSchaaf
10 september 2010, 11:21
Alle stress is weg : De gitaar is terecht , net gebelt door de nieuwe eigenaar , zijn nu beide blij.

MOOI! lees net pas het verhaal.

Maar mooi dat die terecht is!:cheerup:

Orpheo
10 september 2010, 11:22
goddank dat de gitaar terecht is.


maar je hebt die warmoth verkocht en de 52 RI gehouden? :makeup:

rpl
10 september 2010, 11:23
Ik zal haar even bellen , ik weet niet of ik er weer heenga .
Nu kan ik weer met een gerust hart opzoek naar een nieuwe amp.

Blij dat het opgelost is, maarre nieuwe/andere amp ! bevalt die Clubster niet !

rpl
10 september 2010, 11:23
goddank dat de gitaar terecht is.


maar je hebt die warmoth verkocht en de 52 RI gehouden? :makeup:

En terecht :D

Hendriks
10 september 2010, 11:27
goddank dat de gitaar terecht is.


maar je hebt die warmoth verkocht en de 52 RI gehouden? :makeup:

Yep , ik begrijp deze vraag van jou Orph , ik vond de Warmoth te mooi , klinkt raar ,maar ik wil players , waarbij het er niet toe doet of er een krasje op komt , als op deze een kras zou komen zou ik dat verschrikkelijk vinden op de 52 ri zou mij dat niets uitmaken . Mischien in de toekomst weer een ander Warmoth?Musikraft project.

Hendriks
10 september 2010, 11:29
Blij dat het opgelost is, maarre nieuwe/andere amp ! bevalt die Clubster niet !
Nee ,ik kon er weinig mee , constant klooien met de EQ , zeurende bassist over teveel laag (?10") , etc.

Orpheo
10 september 2010, 11:51
En terecht :D

niet perse. ik zou niet dood gevonden willen worden met een 52 RI, omdat ik ze echt gruwelijk lelijk vind. sowieso kan je mij niet blij maken met een tele, maar de reden die hendriks geeft, snap ik wel natuurlijk .maar nogmaals; niet mijn keus ;)

snaarplukker
10 september 2010, 12:04
En ik ben blij voor jou! Pfff, gelukkig man dat het zo is afgelopen. Op zo'n moment knijp je hem als een oude dief, had ik toen ook. De gitaar die ik toen verzond had een waarde van 1600 euro en kon hem ook maar verzekeren tot 500. Belachelijk gewoon, helemaal als je achteraf hoort dat je hem voor meer kan verzekeren. Lekkere lui daar bij TNT....wat gaat je met die juffrouw doen? Een dikke knuffel of iets anders???:mmmm:
Tja, als vakkenvulsters en Bruna mutsen echt serieus werk moeten doen kan je problemen verwachten.;)
Het beste kan je naar een TNT BusinessPoint gaan waar gekwalificeerd personeel staat. Als je meer wilt verzekeren moet je vragen om Aangetekend met verzekerd vervoer. Is verzekerd tot € 5.500,--.

Fisherman
10 september 2010, 12:39
Goed nieuws Hendriks! :ok:

Maar ik had al zo'n vermoeden....fijn voor je.;)

PS, wat voor een amp zoek je? ik neem aan geen vintage 100 watt bak :soinnocent::soinnocent::soinnocent:

Fisherman
10 september 2010, 12:40
vakkenvulsters en Bruna mutsen....

Die stinken het hardst ! ! ! :o

zeppo
10 september 2010, 12:57
Tsja, kan me de stress wel voorstellen.

Als ik een gitaar verstuur maak ik altijd foto's: van de verpakking, in het TNT punt, en van het verzendbewijs.
Die laatste foto mail ik altijd meteen naar de koper, zodat die weet dat ie op de post is, en het nummer heeft.

Ik heb ook eens iets soortgelijks meegemaakt: via Craigslist 3 gitaren gekocht, 1550 USD overgemaakt en vervolgens blijft het 3 weken stil. Dan wordt je toch wel zenuwachtig en is het extra vervelend dat je er niet 'even' langs kunt gaan.

Midwolda
10 september 2010, 13:23
Pffffffffft....... :cheerup: :rockon:

stikel
10 september 2010, 13:26
Alle stress is weg : De gitaar is terecht , net gebelt door de nieuwe eigenaar , zijn nu beide blij.

Gelukkig maar Henk, maar geloof me het komt hier (bij mij) ook voor, vooral als je de koper de T&T code hebt gegeven en die begint te bellen of te mailen dat hij de juiste code niet heeft. Ik kan ze dan zelf meestal ook niet vinden. Het is dan altijd weer een geruststelling dan de koper meldt dat hij de koopwaar ontvangen heeft. Ik heb sterk het idee dat het onkunde is van die kleine, overigens, welwillende TNT agentschappen.

gr. Jan

jutter
10 september 2010, 13:56
Tja, als vakkenvulsters en Bruna mutsen echt serieus werk moeten doen kan je problemen verwachten.;)
Het beste kan je naar een TNT BusinessPoint gaan waar gekwalificeerd personeel staat. Als je meer wilt verzekeren moet je vragen om Aangetekend met verzekerd vervoer. Is verzekerd tot € 5.500,--.

Ik was toen ook naar een TNT B-P gegaan....huilen met de pet op want ik kon maar verzekerd verzenden tot 500 vertelden ze mij daar. Triest, triest, triest:soinnocent:

geert1976
10 september 2010, 14:35
Fijn om te horen dat die terecht is:cheerup::cheerup::cheerup:

rijsberman
10 september 2010, 15:29
Ik zeg het niet gauw, maar wat Geert zegt. :ok:

guitarkid
10 september 2010, 17:03
Hee Henk.

Ik wilde net ook een "hart onder de riem"-post maken, maar las gelukkig het hele topic even door en hij is gelukkig terecht. :cheerup:
Ik heb het de laatste tijd ook (te) vaak meegemaakt dat T&T geen melding heeft, maar het pakket wel gewoon bezorgd wordt. Eergisteren nog!
Dan wordt je wel ongemakkelijk...
Je hebt echter Orpheo nog meer laten schrikken door een Warmoth te verkopen! ;)

Gr. C.

Hendriks
10 september 2010, 17:57
Dank mannen , eind goed al goed .

Orpheo komt er wel weer overheen.:rockon:

nico verduin
11 september 2010, 19:57
Ik heb sterk het idee dat het onkunde is van die kleine, overigens, welwillende TNT agentschappen.

gr. JanMaakt niet veel uit hoor. Het blijft een zooitje daar. Rembours pakket volgens hun systeem dat 3 weken in de bus van de chauffeur ligt........ Ik ik maar geen geld zien... gek heh... Bel je op... goh dat is vreemd... Excuses... (maar dat went). Zal u formulieren sturen.... $#%^&^%$#@ kun je nog langer wachten.
En dit soort geintjes komen een paar keer per jaar voor.
Pakketten die maanden op schiphol liggen...
En sinds het personeel te horen heeft gekregen van het massa ontslag dat er aan komt, is de motivatie duidelijk gezakt....

The_Darkness
16 september 2010, 18:05
Mooi dat je gitaar terecht is.

Nu zit alleen ook met een probleem. Ik wil ook graag een gitaar+koffer verkopen maar ik heb net tnt gebeld hoe het zit met dat te verzekeren bedrag en die vertellen mij ook dat dat niet kan voor meer als 500 euro verzekeren. dit komt omdat mijn pakketje 115 cm is en het pakketformaat dat je voor meer kan verzekeren maar 100cm maximaal toelaat.

Wat moet ik nu doen dhl enzo is niet echt een optie die heb ik net gebeld en die vragen gewoon 65 euro voor z'on pakketje.

guitarkid
16 september 2010, 18:33
Mooi dat je gitaar terecht is.

Nu zit alleen ook met een probleem. Ik wil ook graag een gitaar+koffer verkopen maar ik heb net tnt gebeld hoe het zit met dat te verzekeren bedrag en die vertellen mij ook dat dat niet kan voor meer als 500 euro verzekeren. dit komt omdat mijn pakketje 115 cm is en het pakketformaat dat je voor meer kan verzekeren maar 100cm maximaal toelaat.

Wat moet ik nu doen dhl enzo is niet echt een optie die heb ik net gebeld en die vragen gewoon 65 euro voor z'on pakketje.

Kijk hier even:
http://www.pakketpostvergelijk.nl/

En anders gewoon heel goed inpakken en versturen via TNT.... Of via DHL.

Gr. C.