PDA

View Full Version : Buzz van de snaren



anak
9 september 2010, 20:40
Ik heb vandaag voor mijn verjaardag een nieuwe gitaar gekregen van mijn pa.

Betreft een Yamaha FG700S

Op guitar review heeft ze een zeer hoge score.
De sound is prachtig en ze voelt zeer kwalitatief aan.

Maar ik hoor redelijk wat buzz van de snaren tegen de frets. Vooral bij de E en A.

Ze heeft wel een lage actie waar ik van hou. Misschien laten afstellen of kan het zijn omdat ze nieuw is. Of mss andere snaren opzetten. Alhoewel het ook kwalitatieve snaren zijn die er op zitten.

Ik heb dat ooit extreem gehad om mijn elektrische Epi Les Paul II. Niet erg aangenaam.

Fingerpick
9 september 2010, 22:11
Ik heb vandaag voor mijn verjaardag een nieuwe gitaar gekregen van mijn pa.

Betreft een Yamaha FG700S

Op guitar review heeft ze een zeer hoge score.
De sound is prachtig en ze voelt zeer kwalitatief aan.

Maar ik hoor redelijk wat buzz van de snaren tegen de frets. Vooral bij de E en A.

Ze heeft wel een lage actie waar ik van hou. Misschien laten afstellen of kan het zijn omdat ze nieuw is. Of mss andere snaren opzetten. Alhoewel het ook kwalitatieve snaren zijn die er op zitten.

Ik heb dat ooit extreem gehad om mijn elektrische Epi Les Paul II. Niet erg aangenaam.

Nieuwe gitaar gekregen! Tof van je pa!
Nieuw en waarschijnlijk niet goed afgesteld : terug ermee naar de winkel zou ik zeggen.
Normaal worden in een gitaarshop alle akoestische gitaren voor de verkoop even gecheckt, maar deze kan tss de mazen geglipt zijn. Hoeft geen probleem te zijn. (nog) Niet zelf aan prutsen....komt later wel ;-)