PDA

View Full Version : Eerste gitaar met tremelo/floyd rose



davidof
9 september 2010, 11:33
Hoihoi

Ik heb reeds 2 epiphones (g400 & prophecy sg) met vaste brug, maar zou graag experimenteren met een floyd rose/tremelo/edge/...
Genre: Rock - Hardrock - (Metal)
Richtprijs: €600
Bij Ibanez heb ik al enkele mooie modellen gezien (oa http://www.keymusic.com/product/Ibanez-RGA72TQM-Transparent-Gray-Burst)

Alleen heb ik wel eens gelezen dat die edge III het niet goed doet, zelfde met de licensed floyd rose van jackson enz.. Maar voor €600 zal ik blij moeten zijn met een iets mindere tremelo zeker?

Alvast Bedankt
Groeten

David

Sanderltd
9 september 2010, 11:36
Met een budget van 600 euro kun je op de tweedehandsmarkt héle mooie dingen vinden!
Een minder budget wilt niet direct zeggen dat je ook een mindere tremolo zult hebben hoor. Als ik jou was, zou ik eens op zoek gaan naar de "Jackson Professional" modellen. Dat is een serie gitaren die in het begin van de jaren '90 in Japan werden gemaakt en bekend staan om hun uitmuntende kwaliteit. (ook qua tremolo's)
Met 600 euro heb je dan zeker genoeg budget.

Jasper.
9 september 2010, 11:56
Ik heb een licensed floyd op mijn jackson en ben er zeer tevreden over. Gewoon goed. De edgeIII op mijn ibanez heb ik wel vastgezet.

interessander
9 september 2010, 12:31
Tot 600 euro heb je zeker genoeg budget voor een oude japanse Ibanez RG in de hogere regionen (550 of 570 bijvoorbeeld) met een Edge of Lo Pro Edge.
ik heb er twee (een met edge, een met lo-pro) en ze zijn allebei zeer degelijk en stemvast. In je link zie ik een iets afgeronder model, je kunt ook naar de S(aber) series uit die tijd kijken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

davidof
9 september 2010, 13:01
hoe zit het met de edge-zero modellen?