PDA

View Full Version : Fender Bassman reissue voeding-klank



wireman
9 september 2010, 10:15
Mensen..

Ik loop al een tijdje te etteren met mijn nieuwe (2e hands) 1e gen. geimporteerde fender Bassman '59 Reissue LTD. Ik heb de amp gekocht bij MaxGuitars in Den Haag met een Robbert-verkoop-praatje dat ie 'van binnen ook veel beter is dan de standaard versie' (volgens mij is ie gewoon voorzien van standaard printplaat met electra, maar okee... Hij is inderdaad wel een beetje 'verbouwd'.. allereerst.. Het is een geimporteerde uit Amerika. Hij heeft daardoor dus een 110v trafo met allerlei extra kutstekkers en koppelingen en zooi... Ik gebruik dus een omvormer naar 220V (zwaar kreng die ik ook nog eens extra mee mag zeulen naar de oefenruimte) daarbij meteen mijn eerste vraag.. heeft die trafo effect op mijn sound? (en voor de volgende vraag lees hieronder... de buizen...) Ik wil er zowieso zsm een normale 230V trafo in laten zetten.. al is het alleen maar om dat gedoe met de omvormer van de hand te doen.

Achso... de amp heeft een mod. een van de bright inputs is vervangen door een potmeter die dus schakelbaar is en als een soort 'mastervolume' fungeert. Verder is de bias vastgezet op een instelling voor de vervangen buizen die erin zijn gegaan. Ik kan nu even niet snel kijken WAT er dan in is gegaan, maar dat probeer ik vandaag of morgen even te posten.. (het is geen goedkope zooi, dat weet ik wel.. maar of het ook BETER is?...
Ik ben helemaal niet zo kapot van die mod.. hij kraakt als een debiel (waardoor ik me regelmatig de :crazyhappy: schrik..

Normal channel is te dof naar mijn smaak.. bijregelen luistert heel nauw.. Bright bezorgt weer koppijn.. ik kan die 'sweet spot' maar niet vinden.. Terwijl ik bij Feedback (sorry) een Bassman heb geprobeerd die waanzinnig was.. (ik weet het.. acoustiek anders.. jaja..) maar toch..
Ik heb nu de kanalen gejumped met een Lava kabeltje en ik heb er een oude japanse GE-7 op gezet.. Dit lijkt wel goed te werken, maar het moet toch anders kunnen?

Wie kan mij meer info verschaffen?

Aca Ilic
9 september 2010, 10:53
gewoon amp naar een goede tech brengen en hij kan je verder meer info geven. Ik denk dat je zo met alleen verhaal en geen foto's van binnen niet erg veel hulp zou krijgen....

jacky
9 september 2010, 21:00
Hoi Wire man,

ja leuk die omvormers en die extra mods kan allemaal prima werken natuurlijk maar wel een heel gesjouw

PM me anders ff ik kan je er wel mee helpen en woon in de buurt.

Geluid is niet wezenlijk anders met een omvormer of hij moet te klein zijn ;-)