PDA

View Full Version : wegvallend volume hughes&kettner attax 80



knorretje
9 september 2010, 09:48
gegroet,
ik heb sinds een paar maanden een hughes&kettner attax 80. Reuzeblij en tevreden mee, ik heb alleen een probleem: het volume valt weg. Dit gebeurt op beide kanalen tijdens het spelen. het volume daalt en je hoort gekraak/ruis. na een paar keer hard raggen op de gitaar of een tik tegen de versterker stopt het meestal om na een aantal minuten weer terug te komen. ik denk dat het uitgesloten is dat het aan de speaker ligt, met een extern cabinet of een koptelefoon werkt hij namelijk ook niet goed.
mvg

cluseau
9 september 2010, 13:11
ik denk dat het uitgesloten is dat het aan de speaker ligt, met een extern cabinet of een koptelefoon werkt hij namelijk ook niet goed.

Jouw conclusie is wel logisch, ik die amp niet maar als je een send return jack hebt zou je die even kunnen doorlussen. Mogelijk heeft dat effect. Als dat niets oplost denk ik aan een printstoring oid. Niet zo'n probleem om op te lossen hoor.

Frans.

knorretje
9 september 2010, 14:09
thx
ik zal het als ik thuiskom even proberen, een kabeltje tussen de beide jacks van de fxloop bedoel je. Wat houd zo'n printstoring precies in, kan ik dat zelf fixen of moet hij daarvoor naar de ampdokter.
mvg

cluseau
9 september 2010, 14:15
thx
ik zal het als ik thuiskom even proberen, een kabeltje tussen de beide jacks van de fxloop bedoel je. Wat houd zo'n printstoring precies in, kan ik dat zelf fixen of moet hij daarvoor naar de ampdokter.
mvg

Dat hangt een beetje af van je soldeervaardigheden en of je de vaak minuscule scheurtjes weet te vinden. Maar alles kun je leren.

idd een kabeltje tussen de jacks.

Frans.

knorretje
9 september 2010, 22:41
ik heb het kabeltje net geprobeerd. na een halfuurtje spelen nog steeds geen terugval in volume, hij lijkt dus weer in orde. Hartelijk bedankt.
mvg

cluseau
10 september 2010, 07:12
hij lijkt dus weer in orde. Hartelijk bedankt.
mvg
Als daar idd het probleem zit zou je de schakelaars op de jack pluggen moeten reinigen, veel voorkomend probleem.

Frans.

knorretje
27 oktober 2010, 12:01
hoi,
ik heb de laatste dagen toch weer last van het wegvallend volume. Het begint weer met een flinke drop in het volume die weer gepaard gaat met een hoop gekraak en ruis. Zou het nu helpen om die jackplugschakelaars te reinigen of zit daar het probleem niet. ik heb het probleem zowel met als zonder kabeltje.
mvg
koen

cluseau
27 oktober 2010, 12:11
hoi,
ik heb de laatste dagen toch weer last van het wegvallend volume. Het begint weer met een flinke drop in het volume die weer gepaard gaat met een hoop gekraak en ruis. Zou het nu helpen om die jackplugschakelaars te reinigen of zit daar het probleem niet. ik heb het probleem zowel met als zonder kabeltje.
mvg
koen

Als je het met kabeltje ook hebt ligt het niet voor de hand dat het de jack chassisdelen zijn al kun je niets uitsluiten. De beste aanpak is ff meten.

Frans.

knorretje
27 oktober 2010, 17:00
Ik denk dat dat inderdaad het beste is. van het weekend schroef ik hem wel open als ik tijd heb. meetapparatuur kan ik wel aan komen denk ik.
mvg
koen

guitarguru
27 oktober 2010, 19:15
Heb zelf ook zo'n ding. Vroeger plopte/plofte ie enorm hard om de haverklap. Dat verdween toen ik de reverb-tank had verwijderd. Nu heb ik de reverb er weer aanhangen, en nou doet ie ook raar met volumeschommelingen. Maar de plops zijn weg :seriousf:

knorretje
27 oktober 2010, 20:40
hmm
dat reverb gebeuren zou er best mee te maken kunnen hebben. Ik heb de mijne net verplaatst en een beetje aan het kabeltje van de reverb-tank gekloot. Hij klinkt nu weer zoals hij zou moeten klinken. Het lijkt dus een probleem wat af en toe opsteekt. Weet iemand hoe ik zo'n combo open moet schroeven. Het ding is degelijk als een tank maar open krijgen is niet heel makkelijk. mailtje naar H&K is ook net weg, kijken of zij misschien wat weten.

guitarguru
27 oktober 2010, 20:43
hmm
dat reverb gebeuren zou er best mee te maken kunnen hebben. Ik heb de mijne net verplaatst en een beetje aan het kabeltje van de reverb-tank gekloot. Hij klinkt nu weer zoals hij zou moeten klinken. Het lijkt dus een probleem wat af en toe opsteekt. Weet iemand hoe ik zo'n combo open moet schroeven. Het ding is degelijk als een tank maar open krijgen is niet heel makkelijk. mailtje naar H&K is ook net weg, kijken of zij misschien wat weten.

Heel simpel. 4 schroefjes losmaken aan de bovenkant, stekkertje van de speaker uit de amp trekken, en je kunt het chassis er zo uit schuiven. Trek dan die 2 tulpjes er eens uit van de reverb, en kijk of het probleem is opgelost. Heb je alleen geen reverb meer...

knorretje
17 november 2010, 12:26
Na het loshalen van de reverb kabel heb ik een tijdje zonder gespeeld.
Ik heb nu al een week geen last meer van het wegvallend volume. Bedankt dus allemaal. Kabeltje is inmiddels vervangen en de versterker werkt weer.

guitarguru
17 november 2010, 16:38
Na het loshalen van de reverb kabel heb ik een tijdje zonder gespeeld.
Ik heb nu al een week geen last meer van het wegvallend volume. Bedankt dus allemaal. Kabeltje is inmiddels vervangen en de versterker werkt weer.

You're welcome :ok:
IK moet die kabel ook vervangen, heb weer hetzelfde euvel namelijk.....

interessander
17 november 2010, 16:42
Da's Toevallig, ik heb ook precies hetzelfde probleem gehad en de reverb er ook eens uit gehaald. Grappig was om eens te experimenteren door de reverbtank tussen je gitaar en amp aan te sluiten!