PDA

View Full Version : Stoner-rock: een fuzz ... ?



iWishmaster
9 september 2010, 09:47
Ik ben al een tijd op zoek naar een bepaald geluid. Een lekker vies, maar vooral stevig geluid met ballen, geschikt voor een flinke pot stoner-rock. Ik kom een heel eind met zowel het crunch kanaal van mijn Peavey 5150, als Rivera Rake Reverb, als zelfbouw 'tiny terror meets marshall', maar het is het toch niet echt. Het mag wat extra's hebben. Geluiden die ik vet vind zijn bijvoorbeeld de Foo Fighters of Them Crooked Vultures (die laatste vooral live erg vet!).

Dus dacht ik, is een fuzz niet iets voor mij? Nog nooit zo'n ding aangesloten en eigenlijk geen idee wat het nou precies doet als je 'em voor open akkoorden / powerchords en korte licks gebruikt. Ook op youtube wordt er vrijwel alleen maar blues mee gespeeld. Wat voor een fuzz zou hier geschikt voor zijn? Of moet ik toch een andere kant op kijken (een muff misschien)? Voor de duidelijkheid: ik speel met een strat of een les paul (binnenkort komt er een (semi)-hollow bij) over 'brits' gevoicte versterkers die al redelijk op standje scheur staan. Ik zoek dus iets om mee te boosten, niet een cleane fender op zn donder te geven!

Fragedallic
9 september 2010, 10:01
Musket Fuzz (v2) van Blackout Effectors.

http://crushthebutton.be/local/cache-vignettes/L301xH350/produiton264-0f337.jpg

Muff based maar wat extra features en betere controle over de de sound. Aangezien je al met redelijk wat dirt speelt zal hier zeker geexpirimenteerd moeten worden.
Ik gebruik 'm wat vaker over de OD channel van m'n Koch Studiotone XL ( EL84's ) met een Les Paul

...behoorlijk smerig maar ooh zo lekker.

morroow
9 september 2010, 10:15
Voor Them Crooked Vultures heb je een fuzz nodig die ook goed klinkt als ie niet al te veel gain geeft. Verder heb je heel veel mids nodig in je gitaar geluid en buizen die over hun nek gaan die dan een schop onder de kont krijgen van een fuzz of drive achtig pedaaltje.

jaywalker
9 september 2010, 10:17
je zou ook eens opzoek kunnen gaan naar een goeie octaver.
Dit wordt erg veel in de stone rock gebruikt. Sommige pedalen kunnen niet zo goed akkoorden tracken (maar klinkt wel vet).
Ik gebruik hiervoor met name:
-Foxrox-octron. sub en up octave
-Octave up gedeelte van mijn disnortion van pigtronix.
Soms de pog 2 van ehx, maar die vindt ik vooral voor orgel geluiden geschitk

Kijk maar eens voor de grap hoeveel octave pedalen joss homme op zijn pedalboard heeft staan :)
Voor een vieze sound kan je btw ook de disnortion nemen. Die heeft ook nog eens fuzz en overdrive parallel aan elkaar. Dat pedaal staat niet vaak uit bij mijn stonerock projectje.

iWishmaster
9 september 2010, 10:25
Die Disnortion is wel interessant, maar normaal ben ik niet zo'n fan van meerdere effecten in 1 doosje: kans dat ze allemaal even lekker klinken wordt wat kleiner namelijk. Daarnaast past het ding lang niet op mn pedalboard, maar zeker de moeite eens te proberen.

jaywalker
9 september 2010, 10:33
Dat dacht ik dus ook.
Maar ze zijn allemaal goed in te stellen. De fuzz en de overdrive zijn zeer stil (qua ruisvorming). Beide pedalen zijn misschien geen high end pedalen. Maar de kracht is dat ze alle drie super goed met elkaar combineren/mengen. Dit komt omdat de pedalen paralel aan elkaar zitten. De overdrive fuckt niet met de fuzz.

Denk aan het openings akkoord van The Band of Skulls - I know what I am.

DemolitionColorScheme
9 september 2010, 10:37
Musket Fuzz (v2) van Blackout Effectors.

http://crushthebutton.be/local/cache-vignettes/L301xH350/produiton264-0f337.jpg

Muff based maar wat extra features en betere controle over de de sound. Aangezien je al met redelijk wat dirt speelt zal hier zeker geexpirimenteerd moeten worden.
Ik gebruik 'm wat vaker over de OD channel van m'n Koch Studiotone XL ( EL84's ) met een Les Paul

...behoorlijk smerig maar ooh zo lekker.
Deze wilde ik ook voorstellen.

titzenpitzer
9 september 2010, 10:47
De trifecta van Barber?

http://burlingtonguitar.com/catalog/images/Trifecta.jpg

edit: toevallig eigenlijk, zette net Warsaw op.

Fuhgawz
9 september 2010, 11:01
Met downtunen en overdrive uit een goede buizentop kom je meestal ver. Veel van die bands gebruiken namelijk helemaal geen fuzz, maar door dat downtunen klinkt het vaak een beetje 'zompig' als een fuzz. Als je een in E gestemde Stratocaster hebt dan wordt het al wat lastiger om die sound te krijgen.

Als je toch naar een fuzz wilt kijken dan werken zowel Fuzz Faces als Big Muffs voor een dergelijke sound. Bij Big Muffs moet je wel een beetje uitkijken dat je niet in de bandmix verdwijnt omdat die dingen nogal weinig middentonen hebben. Dat is een bekend probleem. Daarbij klinken ze als anus in een reeds overstuurde top, dus een Big Muff-achtige (zoals de Musket en Trifecta) is waarschijnlijk niet voor jou. Fuzz Faces werken al beter in overstuurde versterkers. Check bijvoorbeeld MXR's Classic 108 Fuzz. Helaas zijn de meeste clips van Fuzz Face-achtigen van mensen die Hendrix naspelen, maar je kunt er ook andere dingen mee doen. Misschien werkt een soort booster wel voor jou. Er zijn boosters met aparte bas en treble knoppen, zoals Fulltone's Fat Boost en Xotic RC booster. Of misschien een Colorsound Overdriver? Mogelijk is een cheap-ass Bad Monkey al genoeg voor jou om die sound te krijgen.

Octave pedalen zijn leuk voor erbij voor solo'tjes, maar daar krijg je op zich geen goede slagsound mee.

iWishmaster
9 september 2010, 11:04
Voor Them Crooked Vultures heb je een fuzz nodig die ook goed klinkt als ie niet al te veel gain geeft. Verder heb je heel veel mids nodig in je gitaar geluid en buizen die over hun nek gaan die dan een schop onder de kont krijgen van een fuzz of drive achtig pedaaltje.

Kijk, dat soort tips kan ik wat mee! Suggesties voor pedalen is prima natuurlijk, maar mijn eerste zorg is uitzoeken of een fuzz inderdaad het geluid kan geven wat ik zoek. Dat veel bands ook octavers gebruikt wist ik niet, dus ook handig die eens te proberen. Toch maar eens een rijtje fuzzen neerleggen in een gitaarwinkel dus.

iWishmaster
9 september 2010, 11:12
Met downtunen en overdrive uit een goede buizentop kom je meestal ver. Veel van die bands gebruiken namelijk helemaal geen fuzz, maar door dat downtunen klinkt het vaak een beetje 'zompig' als een fuzz. Als je een in E gestemde Stratocaster hebt dan wordt het al wat lastiger om die sound te krijgen.

Omlaag stemmen doe ik normaal gesproken niet echt (speel meestal in drop d). Ligt vooral aan de zanger natuurlijk: ben momenteel bezig een stonerrock / grunge achtige band te beginnen en afhankelijk van hoe dat uitpakt ben ik op zoek naar een specifieke sound hiervoor. Aangezien ik geen complete nieuwe versterker wil kopen (sterker nog, ik wil er 1 minder) ben ik van plan het meer in een pedaaltje te zoeken. Ik heb een tubescreamer, maar die doet niet wat ik wil. Wanneer ik die wat aanpas meer laag te geven (bekende mod) wordt het beter, maar ik mis toch nog wat. Reden voor mij om die vooral als solo-booster te gebruiken.

interessander
9 september 2010, 11:48
Wat je ook kunt proberen is om over het neck element te spelen om het wat zompiger te maken. Toen ik in een stoner/metal achtig bandje speelde haalde ik de sound uit het crunch kanaal van een 5150 icm een Ibanez Metal Charger geboost door een Tube screamer. Ik heb ook wel eens een big muff achtige geprobeerd maar die had me te weinig definitie.

iWishmaster
9 september 2010, 12:09
De planning is om het uiteindelijk uit mijn 5150 te gaan halen, wanneer mogelijk, maar anderzijds wil ik ook een soortgelijke sound uit mijn kleine zelfbouw versterkertje kunnen halen. Big muff staat me niet zo aan qua geluid, maar dat is puur op youtube clipjes afgegaan: veel te weinig mids. Ik had ookal gelezen dat voor het boosten van een amp met een fuzz een fuzz-face achtige het beste zou zijn.

titzenpitzer
9 september 2010, 12:43
Omlaag stemmen doe ik normaal gesproken niet echt (speel meestal in drop d). Ligt vooral aan de zanger natuurlijk: ben momenteel bezig een stonerrock / grunge achtige band te beginnen en afhankelijk van hoe dat uitpakt ben ik op zoek naar een specifieke sound hiervoor. Aangezien ik geen complete nieuwe versterker wil kopen (sterker nog, ik wil er 1 minder) ben ik van plan het meer in een pedaaltje te zoeken. Ik heb een tubescreamer, maar die doet niet wat ik wil. Wanneer ik die wat aanpas meer laag te geven (bekende mod) wordt het beter, maar ik mis toch nog wat. Reden voor mij om die vooral als solo-booster te gebruiken.

Josh wilde het vroeger nooit toegeven, maar een van zijn geheimen was een gefixe-te phaser of wah samen met een boss super overdrive :) dit was ten tijde van Rated R dacht ik.

titzenpitzer
9 september 2010, 12:48
Fuzz Faces werken al beter in overstuurde versterkers. Check bijvoorbeeld MXR's Classic 108 Fuzz. Helaas zijn de meeste clips van Fuzz Face-achtigen van mensen die Hendrix naspelen, maar je kunt er ook andere dingen mee doen.

+1, eigenlijk.

Je bedoelt dit geluid hé?

http://www.youtube.com/watch?v=-KJwJlx1Z9g&feature=related

Heerlijk

Jasper.
9 september 2010, 13:52
http://www.youtube.com/watch?v=ZSp4nTf9uEs

Het laatste stukje vanaf 9.20
Hier gebruik ik mijn Muff Fuzz clone en daarachter een overdrive met de gain dicht. Op de versterker gebruik ik het cleane kanaal met de gain vol open.
Vond het zelf wel leuk. Komt ook niet helemaal tot zijn recht met deze camera, maar misschien krijg je een idee.

Einzeln
9 september 2010, 14:13
catalinbread sft doet een ampeg VST geluid. Zou ik ook eens proberen.

jaywalker
9 september 2010, 15:12
Wat voor unit/gitaar gebruikt JPJ in dat them crooked vultures filmpje?

M Kactus
9 september 2010, 15:21
catalinbread sft doet een ampeg VST geluid. Zou ik ook eens proberen.

Hoewel ik hem zeker geen fuzz zou noemen, kan ik dit helemaal beamen. Ik heb 'm hier liggen en voor QOTSA, Eagles of Death Metal, de Rolling Stones en vast ook Them Crooked Vultures gebruik ik steevast dit pedaaltje. Een fuzz ervoor kan, maar is niet eens noodzakelijk. Dat typische geluid is niet de typische fuzz van bij Hendrix/Cream/The Guess Who

yhcmarc
9 september 2010, 19:17
Wat voor unit/gitaar gebruikt JPJ in dat them crooked vultures filmpje?

Gitaar is volgens mij een Maton, de amp zal ongetwijfeld een Ampeg of Matchless zijn, pedalen, geen flauw idee.

yhcmarc
9 september 2010, 19:23
Ben nu trouwens even die SFT filmpjes aan het kijken, klinkt erg interessant.

OT: Voor mijn stoner/doom/noise band gebruik ik iig een Gretsch electromatic pro jet (modded met 1Meg volume pot met treble bleed, tonepot eruit geknipt) een Ampeg V4 waarvan de volume helemaal open staat en de input selector op 0Db, met een T-rex mudhoney ervoor. Gitaar staat in B gestemd.

DemolitionColorScheme
9 september 2010, 19:47
Hoe heet je band, als ik vragen mag?

Einzeln
9 september 2010, 20:22
yhcmarc zijn band: http://www.myspace.com/rockwithbivouac

morroow
9 september 2010, 22:03
Het lead kanaal van een 5150 klinkt denk ik te strak voor een stoner rock sound, maar een goed geluidje daaruit halen moet wel mogelijk zijn denk ik. De T-Rex Mudhoney vond ik ook een erg fijn pedaal voor stonerrock. Heeft heel iets dat fuzzige karakter, maar genoeg definitie en mids.
Maar mids toevoegen aan je geluid blijft volgens mij essentieel! Eventueel met een EQ.

Wat die octavers betreft. Dat wordt volgens mij gebruikt voor solo's en af en toe een bridge o.i.d. waar het net even iets vetter moet.

yhcmarc
9 september 2010, 22:49
yhcmarc zijn band: http://www.myspace.com/rockwithbivouac

Dat is er een van idd, de stoner/doom/noise band heet Feast. http://www.myspace.com/wewillfeastonyourcorpse

iWishmaster
9 september 2010, 23:04
Het lead kanaal van een 5150 klinkt denk ik te strak voor een stoner rock sound, maar een goed geluidje daaruit halen moet wel mogelijk zijn denk ik. De T-Rex Mudhoney vond ik ook een erg fijn pedaal voor stonerrock. Heeft heel iets dat fuzzige karakter, maar genoeg definitie en mids.
Maar mids toevoegen aan je geluid blijft volgens mij essentieel! Eventueel met een EQ.

Wat die octavers betreft. Dat wordt volgens mij gebruikt voor solo's en af en toe een bridge o.i.d. waar het net even iets vetter moet.

Ik gebruik het lead kanaal op mijn 5150 ook helemaal niet. Zelfs als ik metal speel gebruik ik het crunch kanaal met een booster. Overigens kun je het clean kanaal van de 5150 enorm over zn nek laten gaan voor een zware, minder strakke overdrive.

DemolitionColorScheme
10 september 2010, 11:45
yhcmarc zijn band: http://www.myspace.com/rockwithbivouac
Ik neem aan dat hij het dan over een andere band heeft? Dit heeft wel een tikkeltje een stoner vibe, maar zeker niet doom en noise. ;)
Ik was eigenlijk benieuwd naar die band.


Dat is er een van idd, de stoner/doom/noise band heet Feast. http://www.myspace.com/wewillfeastonyourcorpse
Ja, kijk! Dit is het betere werk! I like it!
Misschien goed om eens in contact te komen? Jullie passen denk ik wel in het rijtje thuis van Rising Magma:
- http://www.risingmagma.com/index.php?page=bandroster
Rising Magma is namelijk een collectief wat uit bands bestaand die allemaal wat 'zwaarder' zijn, met genre's zoals post-metal, post-rock, sludge, doom, stoner, noise, drone, etc. Samen zetten ze/we packages op die we dan aanbieden bij venues.

Ik zal je gelijk met onze band (IZAH : Post-Metal / Sludge / Noise) ook toevoegen. Als samen wat wilt doen qua gigs of je een deel uit wilt maken van een package, dan kunnen we eventueel wat regelen en kun je gewoon contact met ons of mij opnemen:
- http://www.IZAHband.com/
- http://www.MySpace.com/IZAHband

yhcmarc
10 september 2010, 12:01
thnx, dat klinkt wel interessant. Ik vind dat we eerst een keer nieuwe nummers moeten gaan opnemen. Ik ben alleen nog op zoek naar een geschikte ruimte om drums op te nemen in de buurt.

DemolitionColorScheme
10 september 2010, 12:04
thnx, dat klinkt wel interessant. Ik vind dat we eerst een keer nieuwe nummers moeten gaan opnemen. Ik ben alleen nog op zoek naar een geschikte ruimte om drums op te nemen in de buurt.
Je weet ons te vinden. Ik weet niet of jullie momenteel nog veel optreden, zo ja, dan zou ik gewoon contact opnemen met Rising Magma en jezelf aanbieden. Ik denk dat daar wel wat van te maken valt.

yhcmarc
10 september 2010, 12:25
We zijn niet een band die echt ongelovelijk veel speelt, maar we willen absoluut meer gaan spelen dan nu het geval is. Iig hebben we vooralsnog 3 shows in het vooruitzicht.

8 okt: Zwaf, Hoorn
9 okt: Sub071, Leiden
4 dec: Vera Kelderbar, Groningen

Squier4ever
10 september 2010, 12:35
JPJ gebruikt een Manson Sitarbas daar, over een Bad Cat.

Ik gebruik zelf vaak een RAT (Reutz modded) en een SHO voor de boost, doet het soundje best lekker. Ook heb ik een Ibanez FZ-7, klinkt ook best goed voor dit werk, en tweedehands helemaal niet duur. Er is zelfs een soort van Octave gedeelte ingebouwd, soms wel leuk.

yhcmarc
10 september 2010, 13:11
ow fuck, hij vroeg om JPJ .. niet Josh Homme .. mijn antwoord was dus van toepassing op Josh Homme, niet JPJ.

Einzeln
10 september 2010, 14:18
Dat dacht ik dus ook.
Maar ze zijn allemaal goed in te stellen. De fuzz en de overdrive zijn zeer stil (qua ruisvorming). Beide pedalen zijn misschien geen high end pedalen. Maar de kracht is dat ze alle drie super goed met elkaar combineren/mengen. Dit komt omdat de pedalen paralel aan elkaar zitten. De overdrive fuckt niet met de fuzz.

Denk aan het openings akkoord van The Band of Skulls - I know what I am.

Band of skulls is gewoon een big muff. Dus dan is die musket ook perfect daar zit een boost voor.

iWishmaster
10 september 2010, 15:08
ow fuck, hij vroeg om JPJ .. niet Josh Homme .. mijn antwoord was dus van toepassing op Josh Homme, niet JPJ.

Wie is JPJ?

yhcmarc
10 september 2010, 15:20
John Paul Jones, de bassist.

iWishmaster
10 september 2010, 15:25
John Paul Jones, de bassist.

Ah juist, Led Zeppelin :).

Nee ik bedoel wel degelijk Josh Homme, de gitarist. Zijn live geluid vind ik erg vet, vandaar.

yhcmarc
10 september 2010, 15:32
ow ok :) Maton gitaren, Ampeg V4/VT-22 en Matchless amps, pedalen weet ik niet zeker.

nielsduursma
10 september 2010, 15:45
ow ok :) Maton gitaren, Ampeg V4/VT-22 en Matchless amps, pedalen weet ik niet zeker.

De gitaar in dat clipje van Them Crooked Vultures is geen Maton maar een MotorAve BelAire:

http://www.motorave.com/BelAire.htm

Hij heeft bij Them Crooked Vultures ook een tijdje over Fender versterkers gespeeld volgens mij. Qua pedalen heb ik een poosje terug al iets gepost:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2210299&postcount=87

Zelf heb ik ook de Fulltone Ultimate Octave, en daar krijg je wel een vette sound uit!

iWishmaster
10 september 2010, 15:55
ow ok :) Maton gitaren, Ampeg V4/VT-22 en Matchless amps, pedalen weet ik niet zeker.

Tja, zijn gear zal ik niet zo snel evenaren. Het gaat me meer om een sound 'in de trant van', door middel van een pedaaltje voor een amp die al wat aan het scheuren staat (eerder clean met een stevig randje). Wat ik me voornamelijk afvraag (afgezien van testen en nog eens testen), is welke richting ik op moet kijken: fuzz, muff, octaver, booster etc. Op zich is die vraag al redelijk beantwoord denk ik: waarschijnlijk een fuzzface-achtige. Dus die ga ik in de eerste plaats aan de tand voelen.

hezz
10 september 2010, 16:04
Ik meen me te herinneren een keer een filmpje te hebben gezien waarin Josh zelf wat pedalen uitlegt en z'n keuze gitaar. Prominent was 'gewoon' een Fulltone OCD dacht ik.

Einzeln
10 september 2010, 16:47
Hij heeft bij Them Crooked Vultures ook een tijdje over Fender versterkers gespeeld volgens mij. Qua pedalen heb ik een poosje terug al iets gepost:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2210299&postcount=87

QUOTE]

Op dat bord staat een univox superfuzz zoals deze:
http://www.youtube.com/watch?v=gmXaKjeS8KY

Der Groovemeister
10 september 2010, 23:11
Ik vind een Wooly Mammoth van ZVEX een perfect Stoner pedaal. Lekker dik laag. Is ook simpel zelf te bouwen. Daarvoor gebruikte ik een Fuzz Face met een booster er voor.

jaywalker
11 september 2010, 05:09
Band of skulls is gewoon een big muff. Dus dan is die musket ook perfect daar zit een boost voor.


Laatst interview gezien waarin hij verteld, in de studio overdrives en fuzzes parallel te zetten. Klinkt btw ook te dik voor alleen een big muff.

Einzeln
11 september 2010, 09:00
Laatst interview gezien waarin hij verteld, in de studio overdrives en fuzzes parallel te zetten. Klinkt btw ook te dik voor alleen een big muff.
Ik meen gelezen te hebben dat die 1e cd big muff met hot rod deville was, die later werd vervangen door een vibroking.
http://www.musicradar.com/news/guitars/how-band-of-skulls-got-their-buzz-225151/4

jaywalker
11 september 2010, 11:26
Ja klopt heb ik gelezen. In een ander interview heeft Russel het over dat hij veel (parallel) dubt met een danelectro en een rat. Staat denk ik nog wel ergens op de proco site onder het kopje news.

hezz
11 september 2010, 12:28
Oh en door een basversterker spelen wil ook wel helpen bij de klassieke 'stonersound'

iWishmaster
13 september 2010, 09:41
Ik heb even wat youtube clipjes bekeken en de musket fuzz klinkt erg vet. De meeste muffs die ik hoor klinken echter nogal scooped en daardoor wat dunnetjes. De effecten van zvex, de fuzz factory en wooly mammoth klinken me wat te extreem. Binnenkort maar eens een rijtje fuzzen op een rij zetten!

Einzeln
15 september 2010, 19:17
Hij heeft bij Them Crooked Vultures ook een tijdje over Fender versterkers gespeeld volgens mij. Qua pedalen heb ik een poosje terug al iets gepost:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2210299&postcount=87

QUOTE]

Op dat bord staat een univox superfuzz zoals deze:
http://www.youtube.com/watch?v=gmXaKjeS8KY

De superfuzz kun je ook zelf maken, dan heeft hij the Leeds Fuzz, wat een verwijzing is naar de beroemde liveplaat van the WHO. Pete Thownsed was ook een liefhbber van the Univox superfuzz. Hoe dan ook dat klinkt bijvoorbeeld zo:
http://www.youtube.com/watch?v=Vb4yI0Qw4hU
http://www.youtube.com/watch?v=_V21IaTtLfM

iWishmaster
22 september 2010, 22:29
Vandaag een rijtje fuzzen aan de tand gevoeld. Ik moet zeggen dat ik er niet bepaald mee overweg kan. Ik gebruik een orange tiny terror die al redelijk op standje scheur staat: met single coils een bijna-clean, met humbuckers een 'crunch'. Ik wilde een fuzz om dit geluid te boosten, probleem is echter dat er zoveel definitie verloren gaat dat het een zootje wordt. Ook wanneer het met single coils in balans is, wordt het met humbuckers al snel dichtgesmeerd. Ik speel moet een strat met humbucker in de brug (en 2 single coils) en wil toch wel in alle standjes in ieder geval een enigszins bruikbaar geluid hebben. Wat ik wel erg fijn vind is dat een fuzz veel beter clean te draaien is met de volumeknop: dat kunnen de meeste overdrives absoluut niet.

Ik weet het niet, ik blijf nog even zoeken ...

Fucko
22 september 2010, 23:32
Ik gebruik voor mijn fuzz/stoner sound een combinatie van "The Twosome" van Blackout, daar zit onder andere die reeds in dit topic is gepost. Alleen is de musket soms net wat te gelikt en dik voor mij, daarom gebruik ik vaak ook de wat scheller en minder gelikte Fix'd, die ook in het pedaal zit, samen met met een Ibanez Ts9. Op een laag pitje samen en goede afstelling komen al makkelijk op een sound van little sister en veel andere nummer van Lullabies to paralyze.

Dit allemaal met een Fender Telecast John5 dlx en een Bogey T30R Tube amp.

Hopelijk helpt een beetje.

Also, deze versie is echt vrij divers qua effecten en het duurde bij mij nogal een tijd voordat ik de sounds een beetje onder de knie had.

DemolitionColorScheme
23 september 2010, 08:47
Maar als ik me niet vergis heeft de The Twosome nog de Musket V1 versie en niet 2 - die sowieso wat beter is, naar mijn mening.

@ iWishmaster:
Tja, dat het niet gedefineerd is was opzich ook wel te verwachten van een Muff-style fuzz. Je kunt er daarentegen wèl gedefineerde sounds uithalen. Heb je lang met het pedaal gespeeld? Hij kan namelijk ècht veel.
Misschien wil je iets om je Tiny Terror te boosten voor wat meer ballen? Dan komen we weer uit op de TS, als het niet per se fuzz hoeft te zijn.

iWishmaster
25 september 2010, 17:31
De musket heb ik niet geprobeerd: ik heb geen winkel gevonden die het pedaal op voorraad heeft. Ik heb onder andere een fuzz van Fulltone (geen idee wat de naam was), Electro Harmonix muff, Roger Mayer Voodoo-1 en Page-1, ProCo Rat, MI Audio blues pro (op de fuzz stand), Paul Lenders Fuzz tool en nog een paar pedaaltjes geprobeerd (ook wat overdrives en distortions). Ik denk dat ik redelijk tot de conclusie ben gekomen dat ik geen fuzz zoek, maar eerder een transparante overdrive met ballen en een wat fuzzy/vintage randje.

rocker_71
25 september 2010, 21:49
De musket heb ik niet geprobeerd: ik heb geen winkel gevonden die het pedaal op voorraad heeft. Ik heb onder andere een fuzz van Fulltone (geen idee wat de naam was), Electro Harmonix muff, Roger Mayer Voodoo-1 en Page-1, ProCo Rat, MI Audio blues pro (op de fuzz stand), Paul Lenders Fuzz tool en nog een paar pedaaltjes geprobeerd (ook wat overdrives en distortions). Ik denk dat ik redelijk tot de conclusie ben gekomen dat ik geen fuzz zoek, maar eerder een transparante overdrive met ballen en een wat fuzzy/vintage randje.

Dus?? Wat is het geworden?

iWishmaster
27 september 2010, 12:18
Dus?? Wat is het geworden?

Nog niks ...

B-stone
20 juni 2011, 13:26
Musket Fuzz (v2) van Blackout Effectors.

http://crushthebutton.be/local/cache-vignettes/L301xH350/produiton264-0f337.jpg

Muff based maar wat extra features en betere controle over de de sound. Aangezien je al met redelijk wat dirt speelt zal hier zeker geexpirimenteerd moeten worden.
Ik gebruik 'm wat vaker over de OD channel van m'n Koch Studiotone XL ( EL84's ) met een Les Paul

...behoorlijk smerig maar ooh zo lekker.

Hey,

Ik heb héééééééééél erg veel interesse in dit pedaal, de enigste plek waar ze deze hebben is bij pgs (proguitarshop) maar dat is een amerikaans bedrijf. Heeft iemand enig idee hoe dat zit met invoerrechten en kosten etc. of waar je dit pedaal in europa kunt kopen?

Groetjes Bram

DemolitionColorScheme
20 juni 2011, 14:14
Hey,

Ik heb héééééééééél erg veel interesse in dit pedaal, de enigste plek waar ze deze hebben is bij pgs (proguitarshop) maar dat is een amerikaans bedrijf. Heeft iemand enig idee hoe dat zit met invoerrechten en kosten etc. of waar je dit pedaal in europa kunt kopen?

Groetjes Bram
Je kunt deze ook gewoon kopen bij Crush the Button:
- http://www.CrushtheButton.be

Cageman
20 juni 2011, 14:14
Hey,

Ik heb héééééééééél erg veel interesse in dit pedaal, de enigste plek waar ze deze hebben is bij pgs (proguitarshop) maar dat is een amerikaans bedrijf. Heeft iemand enig idee hoe dat zit met invoerrechten en kosten etc. of waar je dit pedaal in europa kunt kopen?

Groetjes Bram

http://crushthebutton.be/spip.php?page=categorie&id_categorie=50

;)

Edit: wow.. wat een timing xD

Tristan
20 juni 2011, 15:04
Welke is eigenlijk beter, de Musket V1 of V2?

jaywalker
20 juni 2011, 17:49
Je kunt deze ook gewoon kopen bij Crush the Button:
- http://www.CrushtheButton.be

oei, dat is een hele slechte site voor mijn portemonnee.