PDA

View Full Version : Nieuws voor de Charvel liefhebbers...



Sinner1980
8 september 2010, 23:01
Ikzelf ben gek van Fender,met name strats en teles. Nu zag ik die blacktop serie van Fender maae die strats...nee,foute boel vind ik dat.

Er is natuurlijk maar één echte superstrat;de Charvel san dimas.
Ik heb er nog geen eén in de collectie maar wil er graag zo'n scheurijzer bij. Helaas heb ik op dit moment mijn geld gespendeerd aan een Mossinkoff strat en een zelfbouw tele project maar anders had ik wel geweten waar ik mijn geld aan zou uitgeven.

Lang verhaal kort: de standaard produktie modellen van Charvel worden binnenkort niet meer in de states geproduceerd maar in Japan.
Ok,de prijs gaat omlaag en je krijgt er een mooie case bij en dat voor minder geld. De Jappos zijn behoorlijk bekwaam als het op gitaren bouwen aankomt,daar twijfel ik niet aan maar toch...

Een Charvel hoort gewoon uit California te komen en niet uit Japan...vind ik.
Dus voor de mensen die nog een US made Charvel willen kopen;wees er snel bij want de laatste serie is op dit moment nog te koop en vanaf eind september komen de pro mods (Japan) Charvels.
Voor mij zit er niks anders op om maar te gaan sparen voor een custom shop Charvel;) want die productie wordt uiteraard gewoon voortgezet in de US of A.

Ik heb mijn zinen gezet op een Charvel san dimas natural (een custom shop met tung oil finish). Erg vet en betaalbaar maar helaas alleen te koop bij Music Zoo in NY. Laat ik daar nou volgend jaar een weekje heen gaan...hopelijk een HNGD topicje volgend jaar rond deze tijd.

Ik hoop in ieder geval dat de mensen die nog voornemens waren een Charvel te kopen weer voldoende geïnformeerd zijn...rock on:rockon:

Fisherman
8 september 2010, 23:16
Yup....:soinnocent:

Ikzelf GAS redelijk op de signature WRC Superstrat van Gibson/Wayne Charvel.
Maar staat niet helemaal bovenaan mijn GAS-lijstje.

Midwolda
8 september 2010, 23:25
Yup....:soinnocent:

Ikzelf GAS redelijk op de signature WRC Superstrat van Gibson/Wayne Charvel.
Maar staat niet helemaal bovenaan mijn GAS-lijstje.

Bij mij wel! :sssh:

jutter
8 september 2010, 23:45
Leuk dat je dit even meld Sinner, daar gaat mijn nachtrust weer......:(

Fisherman
8 september 2010, 23:47
Bij mij wel! :sssh:

Heer Midwolda aan de superstrat?
Leg eens uit? :soinnocent:
Ps, je weet dat er eentje te koop staat, die man heb ik nog genoemd in het tweedehands topic en heeft daarna zomaar mijn advies opgevolgd....die kerel, weet je nog?

mesaman
9 september 2010, 00:40
ik heb een charvel en wil er nog 1tje...met 1 humbucker en ofr.wit of gekke print.ik ben er nog niet uit.nu kom jij met dit verhaal....


denk dat het een green meanie wordt.

Midwolda
9 september 2010, 06:22
Heer Midwolda aan de superstrat?
Leg eens uit? :soinnocent:
Ps, je weet dat er eentje te koop staat, die man heb ik nog genoemd in het tweedehands topic en heeft daarna zomaar mijn advies opgevolgd....die kerel, weet je nog?

De verklaring is simpel: het is een rare ouwe Gibson dus gas ik daar op.
Die nu op MP te koop staat is te ver weg, en ik moet eerst nog wat geld bij drukken. :sssh:

fred dons
9 september 2010, 08:46
de oude pro mod serie had sowieso al chinese hardware en de MIJ is minimaal gelijk in kwaliteit (persoonlijk vind ik de japanners zelfs beter bouwen bij productie gitaren) dus mocht je perse een USA made willen dan betaal je in dit geval enkel en alleen voor het made in usa onder het logo en niet voor een "betere" gitaar

Ik heb 1 prepro (oude san dimas voor dat ze seriematig gebouwd werden) 1 san dimas III(uit de tijd dat ze in Ontario California gemaakt werden) en een Model A (MIJ) en kwalitatief is de Model A toch echt de betere gitaar.
In vind het wel jammer dat "productie" buiten de customshop volledig naar Japan verhuist maar voor de prijs van een japanner heb je dadelijk wel een perfecte gitaar om te hotrodden zonder dat het je je volledige vakantiegeld kost

mijn san dimas III (of IV ik ben niet zo goed in serie namen :D)
http://94.100.114.109/930400001-930450000/930430401-930430500/930430483_6_mpMV.jpeg

model A
http://www.pixum.nl/album/sharingImage/id/440038/page/123
prepro
http://www.pixum.nl/album/sharingImage/id/440038/page/130

universe777
9 september 2010, 09:59
Ben het absoluut met fred eens. Ik heb een ouder model 6 gehad uit JP en dat ding was beter dan de gemiddelde US Jackson soloist. Als het dezelfde fabriek is waar de Jackson Pro's vandaan komen worden het goede gitaren.
Heb twee jaar geleden een US Warrior gehad en dat ding was op meerdere punten qua afwerking ondergeschikt aan de afwerking van de Kevin Bond en KV5 die hiernaast hangen.

Als ze de quality control zo goed op orde krijgen als vroeger, gaan het hele gave Hotrods worden.

The Bertman
9 september 2010, 10:13
Ach, zolang Charvel bestaat komt het al uit verschillende landen, dat is niet anders dan wat nu gebeurt. Kwaliteit is natuurlijk wisselend, maar dat is ook niets nieuws. Ik heb een M4 en een M2, MIJ, en een Tele San Dimas, en ze zijn allemaal schitterend. Maar er is ook een hoop crap gebouwd. Een USA Charvel met Chinese hardware krijg ik ongezien de rillingen van.

Izegrim
9 september 2010, 10:43
Binnen een paar weken komt er een U.S.A. So-Cal in trans red (red ale) mijn kant op. Mooiste is dat het een nieuwe is en voor de prijs van een Japanner. :)

Ik wist vanaf het begin al dat ik er eentje wilde bemachtigen, maar ik heb veel te lang gewacht. Daarom schrok ik wel dat de productie naar Japan ging. Het zal kwalitatief niets uitmaken, maar over een aantal jaar is het wel leuk om een U.S.A. Charvel te hebben in een kleur waarvan er maar 300 zijn gemaakt.

Sinner1980
9 september 2010, 16:58
Leuk dat je dit even meld Sinner, daar gaat mijn nachtrust weer......:(

En? Nog geslapen?;)

jutter
9 september 2010, 18:37
En? Nog geslapen?;)

Ja! Fantastische dromen gehad....Jammer dat de volgende ochtend de werkelijkheid weer anders is:soinnocent:

Sinner1980
9 september 2010, 18:39
Ja! Fantastische dromen gehad....Jammer dat de volgende ochtend de werkelijkheid weer anders is:soinnocent:

Ach ja...Verkoop je toch gewoon weer die strat en koop je er een Charvel voor terug...NU HET NOG KAN!;)

Ik heb mn hot rod overigens gehouden,oude pickups er weer in en bleek toch wel weer erg bruikbaar;kan er geen afscheid van nemen:strat: