PDA

View Full Version : Line 6 Relay GP 50



jarigitari
8 september 2010, 22:27
Hee luitjes; na jaren twijfelen heb ik besloten om toch maar eens draadloos te gaan spelen. Aangezien ik steeds gekker wordt, wil ik niet meer gehinderd worden door een gitaarkabel, waarmee ik op de terugweg vanuit het publiek 6 man vast heb zitten in mijn gitaarkabel.
Nu heb ik de gp50 gekocht. Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar morgen wil ik hem aansluiten.
Nu speel ik tegenwoordig gewoon weer met enkele pedalen op mijn pedalboard envraag mij af wat de handigste manier (en veiligste) om de boel aan te sluiten. DE vraag is:
Zet ik de ontvanger op mijn board en dan direct naar de pedalen of is het veiliger (opspattend bier) om de ontvanger op de versterker te zetten en dan een lang snoer naar het 1e pedaal en uiteindelijk weer met een snoer terug naar de versterker?

Begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel?
Alvast bedankt
Groet,
Jerry

minoin
9 september 2010, 00:59
Hee luitjes; na jaren twijfelen heb ik besloten om toch maar eens draadloos te gaan spelen. Aangezien ik steeds gekker wordt, wil ik niet meer gehinderd worden door een gitaarkabel, waarmee ik op de terugweg vanuit het publiek 6 man vast heb zitten in mijn gitaarkabel.
Nu heb ik de gp50 gekocht. Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar morgen wil ik hem aansluiten.
Nu speel ik tegenwoordig gewoon weer met enkele pedalen op mijn pedalboard envraag mij af wat de handigste manier (en veiligste) om de boel aan te sluiten. DE vraag is:
Zet ik de ontvanger op mijn board en dan direct naar de pedalen of is het veiliger (opspattend bier) om de ontvanger op de versterker te zetten en dan een lang snoer naar het 1e pedaal en uiteindelijk weer met een snoer terug naar de versterker?

Begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel?
Alvast bedankt
Groet,
Jerry

Ik snap heel goed wat je bedoelt, en de situatie is precies zoals je hem schetst. Het is een afweging die je zelf moet maken. Je kan ook, als je geld over hebt, een GCX switcher aanschaffen, zodat je alle pedaaltjes in je rack met MIDI kan besturen. Dan heb je alleen nog een MIDI-pedaal voor je voeten.

Mijn eigen mening? Die G50 is volgens mij geen groot apparaat. Maak zelf of koop een fatsoenlijke case waarin je ontvanger beschermd ligt. Er zijn genoeg gitaristen op het forum die een vijfvoudige hoeveelheid geld aan pedalen op de grond voor hun hebben liggen ivm je G50. En met voorzichtigheid en goede bescherming moet het geen probleem zijn. Succes!

Liquid_Metal
9 september 2010, 07:44
Ik ben het eens met Minoin. In jouw geval is het stukken makkelijker om de GP50 op de grond neer te zetten. Als je plannen voor uitbreiding hebt (rack multieffect of gebruik van de effectloop van je versterker) is de aanschaf van een looper zoals de Voodoolab GCX, Axess GRX4 of Rocktron Patchmate zeer zeker de moeite waard. Het zijn dure dingen, zeker omdat er ook een midi switcher bij moet (zie het topic van Yek), maar het maakt het leven (in vele gevallen) heel erg makkelijk.

jarigitari
9 september 2010, 10:09
Mannen bedankt voor jullie reacties.

Grappig is dat ik weer eindelijk terug ben met een ouderwetse pedalen plank.
Alles met die midi switches heb ik allemaal al gehad. Beviel ook goed, maar de laatste 2 jaar vind ik het weer leuk om simpel te spelen.
Dus die pedalen plank blijft en ben ik dus nog aan het nadenken hoe ik het ga oplossen met de aansluiting.

Groet,
Jerry

paulusdeBKB
9 september 2010, 10:28
low-tech oplossing tegen bier, zweet en andere bodily fluids: wikkel je ontvanger in een plastic zakje en maak gaatjes om de pluggen door te steken. Helpt niet als er iemand bovenop gaat staan en het ziet er niet netjes uit maar het is goedkoop, snel en werkt prima tegen vocht. Wel eerst de ontvanger op temperatuur laten komen in de zaal voordat je het zakje eromheen doet ivm evt. condensvorming.

kokeleko
9 september 2010, 10:48
Ik heb een G30 en mijn ontvanger zit onder een houten klep op mijn board, geen problemen mee, ik mors zelf het meeste bier :-)